کد خبر: ۱۵۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

افزایش ۲۹ درصدی اهدا کنندگان خون در فارس

دهه نخست محرم امسال، فارسی‌ها با اهدای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سی سی خون، در نذر خون محرم شرکت کردند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، حمید اکبرزاده  مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: در دهه نخست محرم امسال، ۶ هزار و ۲۰۸ نفر از مردم فارس در پویش نذر خون شرکت کردند که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سی سی خون به بانک خون استان افزودند.

 وی تصریح کرد: هزار و ۵۵۰ نفر از اهدا کنندگان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که ۸۱ نفر از این تعداد خانم بودند و ۱۷۵ نفر برای نخستین بار خون اهدا کردند..

اکبرزاده گفت: تعداد اهدا کنندگان نسبت به پارسال ۲۹ درصد رشد داشت و ۴ هزار و ۱۲۸ اهدا کننده مربوط به شهرستان شیراز بود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس بیان کرد: در دهه نخست محرم امسال، متخصصان انتقال خون در شیراز، علاوه بر سه پایگاه ثابت، دو پایگاه موقت در حرم شاهچراغ (ع) و باغ جنت و یک پایگاه سیار، از اهداکنندگان خون گیری کردند.

اکبرزاده تاکید کرد: مردم شیراز می‌توانند برای اهدای خون هر روز از ساعت ۸ تا ۲۱ به پایگاه‌های انتقال خون نمازی و قوامی مراجعه کنند.

وی با اشاره به راه اندازی سومین پایگاه ثابت انتقال خون شیراز با نام سیدالشهدا در شهرک استقلال ویژه ساکنان شمال غرب شیراز گفت: این پایگاه به چز روز‌های تعطیل از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه پذیرای اهداکنندگان است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس اظهار کرد: استان فارس به دلیل داشتن ۳ دانشگاه و ۲ دانشکده علوم پزشکی، به بیماران ۶ استان جنوبی کشور خدمات رسانی می‌کند افزود: سازمان انتقال استان فارس، خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده از اهداکنندگان را به بیماران تالاسمی، سرطانی، زنان باردار پر خطر و حادثه دیدگان تصادف بستری در ۷۰ مرکز درمانی استان می‌دهد.

وی افزود: در شرایط نیاز، استان فارس پشتیبان استان سیستان و بلوچستان برای انتقال خون و فرآورده‌های خونی است.

اکبرزاده تاکید کرد که پایگاه انتقال خون قوامی، روز‌های جمعه نیز پذیرای اهدا کنندگان است.

وی گفت: شهرستان‌های کازرون، لارستان، جهرم، فسا، آباده، داراب، گراش و مرودشت دارای پایگاه ثابت انتقال خون و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس تاکید کرد که در دیگر شهرستان‌های استان، پایگاه‌های سیار انتقال خون در خدمت اهداکنندگان خون خواهند بود.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، اهدای خون
نظرات بینندگان