کد خبر: ۱۵۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

خدا دل های مردم را به سمت اربعین برده است/ باید میزبان خوبی برای زائران خارجی اربعین باشیم

آیت الله دژکام بیان کرد: اینکه جمعیت چندین میلیونی از همه جای دنیا در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، نشان از اینست که کار ما نیست و خدا دل ها را به این سمت برده است.


به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، صبح امروز شنبه 22 مرداد در جلسه هماهنگی کارگروه فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان فارس که با حضور ائمه جمعه، مسئولان مواکب و مسئولان ستاد اربعین شهرستان های فارس برگزار شد، بیان کرد: همه باید تلاش کرده و کمک دهیم تا مراسم اربعین امسال بهتر، باشکوه تر و پرتاثیرتر برگزار شود.

وی افزود: استاندار فارس به عنوان مسئول ستاد اربعین استان پیگیر ابعاد مختلف اجرای کار بوده و بخش فرهنگی کار بر عهده بعثه مقام معظم رهبری در سطح کشور و بر عهده سازمان حج و زیارت در استان فارس می باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه گستره کار امام حسین(ع) بسیار است تصریح کرد: هرچه کار انجام بدهیم نسبت به آنچه که شایسته ی امام حسین(ع) است، کاری ناقابل و ناقص است ولی بالاخره تحفه مور است و در حد خودمان تلاش انجام خواهیم داد.

آیت الله دژکام افزود: اینکه جمعیت چندین میلیونی از همه جای دنیا در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، نشان از اینست که کار ما نیست و خدا دل ها را به این سمت برده است.

امام جمعه شیراز زیارت اربعین را برآمده از فطرت دینی انسان ها دانست و اظهار کرد: تعریف دین بر اساس فطرت خداست و چنانچه مبلغان از این مسیر و چارچوب خارج شوند، در خدمت فرهنگ عاشورا، اربعین و انقلاب نخواهند بود و وقتی 20 میلیون نفر از سراسر دنیا می آیند و مهمان ما هستند وظیفه مبلغین و مبلغات زیاد می شود و باید تلاش کنیم که پاسخ مثبت را بگیریم.

آیت الله دژکام گفت: اگر سفر زمینی اربعین اجرا شود فارس می تواند میزبان زائران هندی، پاکستانی، افغانستانی، بنگلادشی و حتی از استان های غربی چین که هم مرز با افغانستان است، باشد و این زائران از فارس و شیراز عبور می کنند.

وی بیان کرد: در سال های گذشته ما میزبان چند کاروان از هند و پاکستان بودیم و بعد از زیارت احمد بن موسی(ع) به سمت مرزهای کشور رفته تا در کربلا حاضر شوند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: باید میزبان خوبی باشیم و لازم است افرادی به زبان این مسافران و زبان های بین المللی مسلط باشند در شاهچراغ(ع) و مبادی ورودی استان مستقر شده و در مورد معرفی حضرت شاهچراغ (ع) فعالیت کنند.

انتهای پیام/ر


برچسب ها: شیرازه ، اربعین ، کربلا
نظرات بینندگان