کد خبر: ۱۵۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

دلایل استیضاح شهردار شیراز

دلایل دهگانه استیضاح شهردار شیراز از سوی شورای اسلامی شهر شیراز اعلام شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، دلایل دهگانه استیضاح شهردار شیراز از سوی شورای اسلامی شهر شیراز اعلام شد. این دلایل عبارتند از:

1_ افزایش نارضایتی عمومی در ارتباط با خدمات شهری و محله‌ای مانند تصفیه‌خانه، آسفالت، لکه‌گیری معابر و فضای سبز و عدم اقدام جدی در راستای جلوگیری از بین رفتن باغات شیراز.


2. بی‌برنامگی و روزمرگی در فعالیت‌ها و طرح‌های مختلف شهرداری.


3.فاصله فاحش میزان جذب درآمد در بخش‌های مختلف در چهار ماهه اول سال در مقایسه با سال‌های قبل.


4.عدم اجرای مصوبات شورای شهر از جمله قرارداد پروژه مرکز داده، کیف پول الکترونیک و بلیط افزار شهروندی، عدم ارسال تعداد پهنه پیشنهادی در حوزه خدمات درمانی، رصدخانه شهری و معماری سازمانی.


5.عدم اهتمام و پیگیری جدی پیرامون مصوبه شورا در رابطه با ایجاد سامانه یکپارچه‌سازی اسناد شهرداری علی‌الخصوص اسناد موجود در ادارات کل حقوقی و املاک.


6. عدم ارائه برنامه جامع راهبردی در حوزه فرهنگی، عمرانی، زیارتی، گردشگری، سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار شهری.


7.عدم اجرای مصوبه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی با موضوع به‌روز رسانی نقشه سامانه منام با روش بررسی میدانی و گزارش مغایرت‌های موجود به شورای اسلامی شهر.


8.عدم توجه به برنامه‌های زیرساختی، توسعه محور و ریشه‌ای در حوزه فرهنگ همچون طرح احیای محلات با محوریت مساجد و عدم وجود استراتژی و برنامه مشخص در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهرداری.


9.مدیریت ضعیف و عدم ارائه برنامه‌های راهبردی در مبارزه با فساد، پرورش نیروی انسانی مستعد و شفافیت در ادارات کل حقوقی و املاک.

10. توقف و ضعف در اجرای پروژه‌های مصوب در حوزه عمرانی و عدم آغاز به کار تمامی پروژه‌های بزرگ حیاتی مصوب در بودجه 1401.

انتهای خبر/ح

برچسب ها: اصنافی ، شهردار ، شیراز
نظرات بینندگان