کد خبر: ۱۵۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
معرفی کتب عاشورایی؛

از حسين(ع) تا مهدی(عج)

کتاب "از حسین(ع) تا مهدی(عج)" به بررسی ارتباط بین امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج)، عاشورا و قیام منجی، نظرات امام حسین در خصوص ظهور و دوران غیبت، حقیقت انتظار و مجلس عزای حسینی و مسائلی از این قبیل می پردازد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، کتاب "از حسین(ع) تا مهدی(عج)" به قلم محمدرضا فوادیان و به هممت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شده است.

این کتاب در یک جلد در سال 1381 به چاپ رسید و به ارتباط بین امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج)، عاشورا و قیام منجی، نظرات امام حسین در خصوص ظهور و دوران غیبت، حقیقت انتظار و مجلس عزای حسینی و مسائلی از این قبیل می پردازد.

در بخشی از این کتاب آمده است: " در شعارهای لشکر آن حضرت که برگرفته از شعور عمیق آنان است به روشنی می توان یاد و خاطره امام حسین علیه السلام را مشاهده کرد.

در یکی از «زیارات جامعه» در قسمت سلام به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آمده است:

«السلام علی الامام الغائب عن الابصار و الحاضر فی الامصار و الغائب عن العیون و الحاضر فی الأفکار، بقیة الاخیار، وارث ذی الفقار، الذی یظهر فی بیت الله الحرام ذی الاستار و ینادی بشعار یا لثارات الحسین، انا الطالب بالاوتار، انا قاصم کلّ جبار؛ سلام و درود بر امامی که از دیده ها پنهان است و در شهرها حاضر، آن که از دیده ها نهان است و در دلها حاضر، باقی ماندة اخیار و خوبان، و وارث شمشیر ذوالفقار، آن بزرگواری که در بیت الله الحرام _ که دارای پرده ها است _ ظاهر می شود و به شعار «یا لثارات الحسین» ندا می کند و می فرماید: منم مطالبه کننده خون های به ناحق ریخته؛ منم شکنندة هر ستمگر جفا پیشه».

و یاران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز به پیروی از امامشان، شعار «یا لثارات الحسین» سر می دهند."

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان