کد خبر: ۱۵۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
مشاور استاندار فارس در امور فناوری و شرکت های دانش بنیان: 

تامین و حفظ نیروی انسانی یک رسالت بزرگ است

کنعانی گفت: حفظ نیروی انسانی یک رسالت بزرگ است و رسانه باید جدی به مبحث تامین و حفظ نیروی انسانی بپردازد. 
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  منصور کنعانی مشاور استاندار فارس در امور فناوری و شرکت های دانش بنیان در جلسه پیگیری مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان که به همت سازمان بسیج رسانه فارس برگزار شد گفت:  چارچوب نگاه ما از قدیم مبتی بر واردات و لایسنس های بین المللی بوده و فرآیند مجوزها نیز وارداتی است و اینکه در حوزه سلامت کسی نمی تواند وارد شود بدین خاطر است تولید محصول توسط فرد در ساختار وزارتخانه تعریف نشده است. 

وی تصریح کرد: مسئولان و رسانه ها برای حمایت از دانش بنیان ها،  لازم است چارچوب ارزش افزوده شرکت را با دقت دنبال کنند. 

کنعانی ابراز کرد:  ممکن است یک شرکت علاوه بر ساخت یک محصول، یک تیم ساخته و در حال بهره برداری مثبت از فردی با مدرک دکتری باشد علیرغم اینکه در حال حاضر افراد زیادی هستند که با مدرک دکتری و فوق لیسانس کار اداری در حد لیسانس و فوق دیپلم انجام می دهند. 

وی افزود:  یکی از مهم ترین ارزش های شرکت های دانش بنیان که باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که شرکت توانسته سرمایه گذاری عظیم را به فعلیت برساند. 

کنعانی ابراز کرد: یکی از مباحث مهم دیگر معیارهای مقایسه است و چنانچه ارزش یک شرکت بزرگ و یک شرکت کوچک را با معیارهایی نظیر فروش،  صادرات و... بسنجیم دچار خطاهای محاسباتی شده ایم. 

این مشاور عنوان کرد:  محصول نباید معیار اصلی برای رسانه ها باشد و رسانه ها باید با عینک واقع گرایی به شرکت های دانش بنیان نگاه کنند و ارزش کار را درک کرده و به مخاطبین منتقل کنند. 

وی با بیان اینکه رسانه نیاز به آموزش دارد گفت:  رسانه باید به مبحث شرکت های دانش بنیان و ارزش افزوده آنها به عنوان یک مبحث جدید و جذاب نگاه کند. 

کنعانی افزود:  من برای درک مفهوم دانش بنیان ها و سخنرانی در این خصوص،  ۷ ماه مطالعه کردم و بعد متوجه شدم دانش بنیان چیست و در حال حاضر جلسه ای ۴ ساعته با حضور مدیران و مسئولان برگزار کرده و بعد از جلسه فردی مراجعه کرده و می گوید دانش بنیان یک استارت آپ است و تصورش اشتباه است. 
 
وی اذعان کرد: رسانه باید به مبانی و ارزش افزوده دانش بنیان ها دسترسی داشته و آنها را درک کرذه و برای مخاطب به درستی بازگوکند. 

کنعانی با تاکید بر ماموریت گرایی تصریح کرد:  پارک علم و فناوری یک مفهوم است که متاسفانه به یک مدل اجاره داری تبدیل شده است و این در حالی است که این پارک باید در گردش مالی های استان سهیم و موثر باشد. 

این مشاور بیان کرد:  با نامه وزیر،  ستاد اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته و در این ستاد تلاش می کنیم فرهنگ سازی صورت بگیرد. 

وی افزود: حفظ نیروی انسانی یک رسالت بزرگ است و رسانه باید جدی به مبحث تامین و حفظ نیروی انسانی بپردازد. 

کنعانی از تشکیل اتاق فکر استان خبر داد و گفت:  در اتاق فکر کارگروه های تخصصی وجود دارد و از نخبگان دعوت می شود نظرات شان را به کارگروه ها ارسال کنند. 

وی افزود:  محور اصلی این اتاق فکر، این است که هر فعالیت دانش بنیانی که قرار است در استان حمایت شود،  باید در زنجیره ارزش شرکت های بزرگ و در زنجیره ارزش اقتصاد کلان استان دیده شود. 

به گزارش شیرازه،  در این نشست نمایندگان شرکت های دانش بنیان نیز به بیان مسائل،  مشکلات و موانع پیش روی خود پرداختند. 

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان