کد خبر: ۱۵۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

انجام ۳۶۷۰ بازرسی بهداشتی از اماکن مذهبی فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از انجام ۳ هزار و ۶۷۰ بازدید بهداشتی از اماکن برگزاری آئین‌های عزاداری در ایام محرم امسال خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۲۳ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی در دهه نخست محرم در راستای حفظ سلامت عزاداران حسینی گفت: با توجه به الزام‌های ابلاغی در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کارشناسان بهداشت محیط پیش از آغاز محرم فعالیت‌های آموزشی، هماهنگی و نظارتی خود را آغاز کردند.

وی افزود: برای حفظ سلامت عزاداران و پیشگیری و کنترل بیماری‌‌های قابل انتقال از آب و غذا و بیماری کووید۱۹ در دهه نخست محرم، کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در ساعت‌های اداری و غیر اداری، سه هزار و ۶۷۰ بازدید از مکان‌های متبرکه، مساجد، زیارتگاه‌‌ها، هیئت‌‌های مذهبی، حسینیه‌‌ها و موکب‌‌ها داشته‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان فارس بررسی ۹۸۰ مورد توزیع نذورات و ۸۰۳ موکب و ایستگاه صلواتی را دیگر اقدام بازرسان معاونت بهداشت دانشگاه در این راستا برشمرد.

به گفته رضائیان‌زاده، برگزاری ۱۷۸ نشست آموزشی گروهی در مساجد، تکیه‌ها و حسینیه‌ها و آموزش ۶۰۰ همیار سلامت، از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط بوده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط، در بخش نظارت بر آب آشامیدنی نیز ۲۲۱ مورد نمونه برداری میکروبی و چهار هزار و ۹۰۴ مورد کلرسنجی انجام دادند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در مراحل تهیه و نگهداری مواد غذایی نیز دو هزار و ۴۴۸ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل از سوی کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان