کد خبر: ۱۵۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بازخوانی بیانات شهدا در ارادت به امام حسین(ع)

شهدا تکلیف شان به سیدالشهدا را با اهدای جان ادا کردند

شهیدان الگوهای راه بشریت و چراغ محفل بشریت و ستاره های درخشان آسمان ایران اسلامی هستند که با تاسی از امام شهیدشان در مسیر حق و مقابله با ظلم، از جان خویش گذاشتند و به دیدار حق شتافتند و عند ربهم یرزقونند.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، عاشورا مکتب عشق و عاشورایی شدن در مسیر این عشق قرار گرفتن است و امام حسین(ع)، رهبر عشق است که بعد از سالیان سال هنوز قیامش بر پهنه ی تاریخ قیامت است و شهادتش در راه خدا، مشقی است برا شیدایان و دلدادگان تاریخ تا به تاسی از این امام و یارانش در برابر ظلم و ظالم سکوت نکرده و مرگ در راه خدا را بهتر از زندگی ذلت بار بدانند.

آری امام به ما مشق و دیکته داد و این تکلیف را شهدای ما به خوبی و زیبایی ادا کردند و نشان دادند که در حرف و عمل رهرو راه حسین(ع) هستند و خون پاک شان در امتداد خون شهدای کربلاست.

در ادامه بخش هایی از بیانات شهدا را با موضوع امام حسین(ع) و قیام عاشورا باهم مرور می کنیم.

سردار شهید قاسم سلیمانی در جمله ای اظهار کرد: «کشوری که در قلب، اسمِ حسین را دارد، فرهنگِ عاشورا را دارد، باید در زیست و فرهنگ، الگوی جهان شود.»

شهید حسین همدانی: «با امام حسین (ع) خیلی افراد حرکت کردند، بیش از هزار نفر، اما شبی که بین دو راهی واقع شدند یعنی انتخاب کنند شهادت را و یا زندگی و ماندن را، جمع قلیل و کمی انتخاب کردند این را. شما باید در لحظاتی که سختی و دشواری پیش می‌آید صابر باشید، صبور باشید، استقامت داشته باشید، مقاومت کنید. خداوند همیشه پیروزی را در آن آخرین لحظات نصیب می‌کند». 

  شهید حیدر تیرافکن: امیدوارم که به وظیفه ی اسلامی خویش، در مقابل شهادت من عمل کنید و فراموش نکنید که ما هر چه داریم برای امام حسین (ع) و یارانش است.

شهیدمحمدعلی افروز :  پدر و مادرم، خوشحال باشید که شما هم یاور حسین (ع) بودید و هستید. چون فرزند خود را در این راه هدیه نمودید.

شهید نصراله مرواری : همسرم، فرزندم را به راه حسین (ع) و مظلومان دشت کربلا بفرست، همانطور که من راه حسین (ع) را انتخاب کردم. 

شهید حسن نورانی :  خانواده ام برای مرگ من گریه نکنند، بلکه برای امام حسین (ع) و خاندانش گریه کنند که چگونه در صحرای کربلا با لب تشنه به شهادت رسیدند. 

شهید علی اصغر اسدی :  آنانکه پیرو خط رهبری و نهضت سرخ امام حسین (ع) نیستند و به ولایت امام اعتقاد ندارند بر من نگریند. 

شهید محمد میرزا آقایی: من صدای ( هل من ینصرنی) حسین زمان را از کربلای ایران شنیدم. هر روز عاشورا و هر مکان کربلا است، با خود اندیشیده بودم ای کاش من در رکاب امام حسین (ع) می بودم و شمشیر می زدم در صورتی که اکنون تاریخ تکرار می شود و انسان ها در معرفی امتحان قرار می گیرند تا باشد انشاء الله از این امتحان رو سفید بیرون آیم. 

شهید صراط علی خوش اندام : ای جوانان نکند که در رختخواب ذلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. ای جوانان ، مبادا در غفلت بمیرید و مبادا در حال بی تفتاوتی بمیرید که علی اکبر امام حسین (ع) در راه امام حسین (ع) و با هدف شهید شد. ای مادران، از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری نکنید که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب زینب(س) را بدهید که تحمل هفتاد و دو تن شهید را نمود. 

شهید حسن جعفری :  حسین جان، می دانم و ندایت را آن که می گفتی هل من ینصرنی تو را شنیدم، حسین جان، عاشقانه به سوی شما آمدم، اگر لیاقت یاری تو را دارم قدم هایم را استوار و در هدفم پیروزم گردان. حسین عزیز! اگر در زمان تو 72 تن در کربلا شهید شدند حالا ببین برای کربلای تو چه جانها فدا می شود، ما را یاری کن.

شهید سیدرضا احمدی:  فقط برای حسین (ع) و یاران او اشک بریزید و اگر برای من هم که یار امام حسین (ع) هستم، گریه کردید فقط به یاد حسین (ع) باشید.

شهید نریمان احمدزاده:  دلم می خواهد همانند علی اکبر(ع) به شهادت برسم و اگر خدا خواست با آن ها همنشین شوم. چه لذتی از این زیبا تر که در لحظات جان دادن سر بر دامن سالار شهیدان بگذارم.

شهید موسی روغنی : فرزندان دلیر و شجاع خود را به میادین نبرد بفرستید، تا از میهن اسلامی دفاع کنند ما که از علی اکبر(ع) و علی اصغر(ع) امام حسین (ع) بهتر نیستم.

شهید حسین نگهبان: تو ای خواهرم از تو می خواهم که همچون زینب(س) مقاوم و استوار باشی و هیچ گاه بر جنازه ام گریه نکنی و این را برای خود افتخار بدانی که در ردیف حضرت زینب (س) قرار گرفته و با صبر و پایداریت مشت محکمی بر دهان ابر جنایتکار ان وارد بیاوری. 

شهید محمدحسین صابری :  ای امت اسلام، گوش دل به ندای پاک امام حسین بدهید و به یاری دین خدا بشتابید و بدانید که خدا دینش را امروز اراده کرده است که به دست من و تو احیاء کند، پس بکوشید به ندای امام حسین (ع) لبیک بگویید. 

شهید حمید خیر دستجردی: آنان که امروز ما را از سلاحشان می ترسانند بر کویر اندیشه باطلشان چیزی نخواهد رویید، ما در مکتب حسین (ع) درس شهادت آموخته ایم.

شهید نصراله کریمیان در جمله ای ابراز کرده است: ای امت شهید پرور! تنها آرزوى من این است که تا پیروزى خون بر شمشیر پاى در جاى پاى یاران امام حسین (ع) بگذارم و راه آنان را دنبال ‌کنم تا شاید بتوانم نهال انقلاب اسلامى ‌که امید نهائى مستضعفان‌ دنیا است‌ را با خون‌ خود تضمین و بارو رسازم.   

شهید صمد کریمی : حسین جان اى مظلوم کربلا اگر چه نبودم در کربلایت و نبودم در کنار تو تا نداى هل من ناصرا ینصرنى، تو ر ا پاسخ دهم اما اینک به نداى حسین زمان پاسخ دادم و رو به جبهه آوردم تا اعلام کنم هیهات من الذلة اى امام اى کاش صدها جان داشتم تا در راهت فدا کنم و همه رزمندگان آرزویشان چنین است و شعارشان این است پس اى گلولها و اى توپها و خمپاره‌ها براى یارى دین مرا در برگیرید.  

  شهید ایرج کاوه باغبارانی : «الهى لاتکلفنى الى نفسى » خدایا ما را به حال خود وامگذار وما را در راهى قرار بده که سرور شهیدان حسین بن على قرارگرفت .زیراامام حسین (ع) الگوى آزادگان است و خون امام حسین (ع) عاملى فراموش نشدنى براى مستضعفان و بخاک مالیدن پوزه مستکبران است، ازکلیه مردم شریف ایران ! مى خواهم که ‌حسین گونه و زینب وار رهرو راه حق باشید. 

شهید اصغر:  پیام من براى آنهایى که خود را در مسیر انقلاب می دانند این است «آنها که رفتند کار حسینى کردند و آنها که ماندند باید کار زینبى کنند و گرنه یزیدیند».  

شهید حسین خرازی: ما لشگر امام حسینیم، حسین وار هم باید بجنگیم، اگر بخواهیم قبر شش گوشه امام حسین (ع) را در آغوش بگیریم كلامی‌ و دعایی جز این نباید داشته باشیم: اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد.

شهید محمدرضا پورقدیری د: برادران بدانید که زندگی و شهادت پرافتخار امام حسین(ع)سرمشقی بود برای تمام جهانیان و نیک اندیشان، و ما می کوشیم تا حیات و مرگ خویش را بر اساس ایده آن حضرت قرار دهیم. 

شهید عبد الحسین رضایی: ما وارثان خون حسین(ع) هستیم و ما را درمبارزه کردن با کفار هیچ ترس و واهمه ای نیست. 

شهید زین العابدین عابدنیا: ای حسین، اکنون شهیدان بر ما شاهدند و توی ای سید شهیدان،قافله سالار این کاروان هستی، مرا، راه عشق نما و به این کاروان متصل فرما. ای بزرگ آموزگار شهادت، و ای دلسوخته شعله های سرکش عشق، به تو اقتدا کردم و تو شاهد باش که هم چون یاران تو به یاری ات برخاستم و ندای پر صدایت « هل من ناصر ینصرنی » تو رالبیک گفتم. 

شهید محمدرضا خانزادی : ما در اسلام روزی تاریخی تر از عاشورا نداریم، به خاطر این که عاشورا سرمنشاء پیروزی های اسلام بود ما که در این زمان زندگی می کنیم باید بدانیم که عاشورا را باید از یادهایمان نبریم وآیا چگونه می شود از یاد برد روزی که تمام یاران حسین(ع) وحسین(ع) به شهادت رسیدند. 

شهید احمد تقدسی :  اگر توانستيم اهل بيت را بشناسيم و پيرو و خط گيرنده از آنان باشيم پيروز و در فرداي قيامت خوشحاليم، و اگر پيرو آنان نباشيم و فقط روز تاسوعا و عاشورا سينه‌زني كنيم بسيار ضرر كرده‌ايم كه با هيچ چيز نمي‌توان آن را جبران كرد. ما بايد مانند آنان زندگي كنيم و مانند ‌آنان بميريم، كه جز مرگ در راه خدا براي آنان معني نداشت و بدانيد كه سعادت در اين است.

به گزارش شیرازه، شهیدان الگوهای راه بشریت و چراغ محفل بشریت و ستاره های درخشان آسمان ایران اسلامی هستند که با تاسی از امام شهیدشان در مسیر حق و مقابله با ظلم، از جان خویش گذاشتند و به دیدار حق شتافتند و عند ربهم یرزقونند.

انتهای پیام/ر


برچسب ها: شهید ، شیرازه ، امام حسین
نظرات بینندگان