کد خبر: ۱۵۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فارس:

گلزار شهدای جهرم با اعتبار ۴میلیارد تومان ساماندهی می‌شود

سردار کوشکی گفت: از اعتبارات در اختیار نماینده مردم جهرم مبلغ دو میلیارد تومان و از اعتبار در اختیار استانداری فارس هم به همین میزان میزان برای ساماندهی گلزار شهدای جهرم اختصاص داده شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شهرستان های شیرازه، سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فارس در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه و شهردار جهرم افزود: ورود اعتبارات دولتی برای ساماندهی گلزار شهدا کاملاً قانونی است و باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برای امسال هم پیگیری‌هایی انجام شده است، اظهار کرد: از مسئولین شهرستان تقاضا دارم بدون توجه به جوسازی‌ها، ساماندهی گلزار شهدای جهرم را در اولویت قرار دهند.

این مقام مسوول با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی مختلفی چون تحویل سال، یادواره و بزرگداشت شهدا و... در گلزار شهدا برگزار می‌شود، تصریح کرد: شهدا که به دنبال این گنبد و بارگاه ساختن ها نیستند، اما ما وظیفه داریم قدردان شهدا و خانواده شهدا باشیم تا یاد و نام شهدا در جامعه ساری و جاری بماند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز با اشاره به دیدار نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  کشور گفت: در این دیدار تصمیماتی به منظور ساماندهی گلزار شهدای جهرم اتخاذ شد و معاون رئیس جمهور به‌منظور تأمین اعتبار در فاز اول این پروژه به مبلغ ۲ میلیارد تومان، قول مساعد داد.

شهر جهرم دو گلزار شهدا به نام‌های رضوان و فردوس دارد. اسفندماه سال گذشته طرح ساماندهی گلزار شهدای رضوان شهرستان جهرم که بخشی از آن انجام شده با تخصیص اعتبار هفت میلیارد ریال، انجام گرفت. به گفته فرماندار وقت شهرستان برای اجرای این پروژه و با توجه به محدود بودن اعتبار، سعی شد تا زمینه رفاه والدین شهدا برای سهولت در دسترسی به مزار فرزندان شهیدشان مهیا شود. همچنین اعلام شد در صورت تخصیص اعتبار جدید، روند تکمیل پروژه ساماندهی گلزار شهدای رضوان از سر گرفته می‌شود.

شهرستان جهرم، ۱۱ شهید انقلاب، ۱۲۰۰شهید دفاع مقدس، ۱۱ شهید مدافع حرم و یک شهید مدافع سلامت تقدیم انقلاب کرده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، گلزار شهدا ، جهرم
نظرات بینندگان