کد خبر: ۱۵۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
مدیرعامل آبفای فارس مطرح کرد:

افتتاح ۴۰ پروژه آبفا در فارس در هفته دولت/خسارت ۵۰۰ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های آب

صادق پور از افتتاح و بهره برداری از ۴۰ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه ها طی ۵ ماه گذشته آماده بهره برداری شده اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی جان صادق پور مدیرعامل آبفای فارس امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه در یک نشست خبری از افتتاح و بهره برداری از  ۴۰ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه ها طی ۵ ماه گذشته آماده بهره برداری شده اند.

وی با بیان اینکه  از این تعداد ۳۹ پروژه در زمینه آب است که منجر به بهبود وضعیت آبرسانی و خدمات مرتبط در۹۳ روستا و ۲ شهر خواهد شد، عنوان کرد: ۲۴۲ هزار نفر از این طرحها بهره‌مند و کیفیت،  فشار،  حجم،  پایداری تامین آب آنها بهبود و مطلوبیت پیدا میکند. 

صادق پور در ادامه به  اجرای ۵ هزار و ۷۵۰ هزار مترمکعب مخزن،  ۲۹ کیلومتر خط انتقال، بیش از ۵۵ کیلومتر اصلاح شبکه،  حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه و برق رسانی به ۴ ایستگاه پمپاژ  در قالب این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم هفته دولت علت افت تاه تصفیه خانه فاضلاب کازرون می باشد.

مدیرعامل آبفای فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۷ شهر از فاضلاب برخوردار هستند، اظهار کرد: استهبان، جهرم، لپویی، مرودشت، اقلید، نوراباد و ممسنی هفت شهری هستند که دارای فاضلاب و تصفیه خانه می باشند، افزود: سه روستا و پنج شهرستان دیگر نیز در حال اجرای فاضلاب هستند.

وی در خصوص خسارت های ناشی از سیل اخیر، اظهار کرد: هفت شهر و ۱۶۰ روستا در ۱۹ شهرستان فارس از سیل اوایل مرداد آسیب دید که حجم خسارت‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل آبفا فارس گفت: بیشترین آسیب‌ها به زیرساخت‌های آبرسانی  در شهرستان‌های بختگان،  مرودشت،  ممسنی،  رستم،  داراب،  فراشبند و خرامه بوده است.

صادق پور با تاکید براینکه حداکثر زمان قطع آب در ایام وقوع بارندگی و سیلاب اخیر فارس ۷۲ ساعت بود، گفت: مشکل آب تمام نقاط آسیب دیده به شکل موقت مرتفع شده است.

مدیرعامل آبفای فارس تاکید کرد که اکنون در فارس هیچ نقطه شهری و روستایی بالای ۲۰ خانوار فاقد شبکه آبرسانی نیست.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان