کد خبر: ۱۵۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
باختن ۴ هم استانی دیگر در شبانه روز گذشته؛

افزایش شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۸۰۸۷ نفر

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه بیست و ششم مرداد ۱۴۰۱، اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه بیست و ششم مرداد ۱۴۰۱، اعلام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۰۸ هزار و ۸۸۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۵۱ هزار و ۲۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۹۶ هزار و ۵۷۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۸ هزار و ۴۵۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۱۲ هزار و ۳۰۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۲ هزار و ۷۷۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۱۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۳۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۸۷ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۸ هزار و ۸۵۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۴۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۸ هزار و ۵۸۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۵ هزار و ۸۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۳۶۶ دُز نوبت سوم و ۱۰۱ هزار و ۲۱۳ دُز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام /س
نظرات بینندگان