کد خبر: ۱۵۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
آمار مبتلایان کرونایی فارس طی ۲۴ ساعت گذشته؛

بستری ۵۶۶ بیمار کرونا در بیمارستان‌های فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، بیست و نهم مرداد ۱۴۰۱ اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه ،روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه، بیست و نهم مرداد ۱۴۰۱ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: 

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۱۲ هزار و ۲۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۵۲ هزار و ۵۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۹۸ هزار و ۴۸۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۹ هزار و ۱۲۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۱۳ هزار و ۵۳۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۳ هزار و ۳۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۹۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون ۵۶۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده است و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۹۷ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۰ هزار و ۷۷۷ هم‌استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۳۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۹ هزار و ۱۹۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۱۱ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۲۵ دُز نوبت سوم و ۱۰۵ هزار و ۴۰۳ دُز یادآور واکسن بوده است».

انتهای پیام/س

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان