کد خبر: ۱۵۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت فرماندهی انتظامی فارس در گفتگو با شیرازه،

هیچ استعلامی جهت برگزاری اکران عمومی«یاغی» در هنر شهر آفتاب از پلیس اماکن انجام نشده است

باستانی با تاکید بر اینکه متولیان قانونی همایش ها،سمینارها و.... که تایید کننده برگزاری و اجرا در اماکن عمومی می باشند باید استعلام لازم را از اداره اماکن و سایر نهادهای مسئول اخذ نمایند، گفت: در خصوص برنامه اخیر هنر شهر آفتاب هیچ استعلامی جهت برگزاری مراسم از پلیس اماکن انجام نشده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمد باستانی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت فرماندهی انتظامی استان فارس در خصوص هنجار شکنی  پیش آمده در آیین اکران عمومی سریال نمایش خانگی یاغی در مجموعه هنر شهر آفتاب، در پاسخ به سوال شیرازه مبنی بر اینکه آیا نظارت بر اینگونه اماکن و برنامه ها در حیطه وظایف نیروی انتظامی می باشد؟ گفت: ما روزانه یک سری مجوزهایی صادر می کنیم که حتما باید دارای متولی خاص و قانونی باشند و هر کسی قصد برگزاری برنامه ای را داشته باشد ولو اینکه در آن زمینه متخصص باشد ابتدا بایستی تاییدیه نهاد تخصصی را اخذ و ارائه نماید.

وی با تاکید بر اینکه متولی اصلی می باسیت  تایید کننده برگزاری برنامه در حوزه استان باشد، افزود: در خصوص برنامه هنر شهر آفتاب هیچ استعلامی جهت برگزاری مراسم از این اداره انجام نشده است.

باستانی ادامه داد: مجموعه هایی مثل هنر شهر آفتاب معمولا وقتی اکران عمومی دارند یا قرار است برنامه ای اجرا کنند استعلامی از ما نمی‌گیرند چراکه مجوز اکران عمومی سازمان سینمایی کشور کافی و آن را ملاک عمل قرار می دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جایگاه قانونی سازمان های مختلف در برگزاری هرگونه برنامه گروهی در چارچوب مقررات محفوظ است، رعایت شئونات اسلامی، ضوابط انتظامی و ترافیکی خصوصا در شرایط خاصی همچون تداوم وضعیت شیوع کرونا را الزامی دانست و افزود: در چنین شرایطی جهت صدور هر گونه مجوز برگزاری مراسم،  نیاز به استعلام فرمانداری و شورای پیشگیری از شیوع بیماری کوویید 19 را داریم و در این مورد به خصوص، روال قانونی طی نشده است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که اگر چه بازیگران حاضر در برنامه از هنرمندان مطرح و شناخته شده کشور بودند اما برگزاری این برنامه در ماه محرم آن هم به این شکل و شیوه به هیچ وجه مورد تایید نمی باشد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت فرماندهی انتظامی فارس درادامه  تصریح کرد: به صاحبان مجموعه مذکور تذکر اکید داده شده که در موارد مشابه باید روال قانونی پیش از اجرا طی شود.

 باستانی در انتها با بیان اینکه سومین حرم اهل بیت(ع) یکی از اولویت های  نفوذ فرهنگی  دشمن می باشد، عنوان کرد:هر یک از دستگاه ها ی متولی در جایگاه خود وظیفه محول شده را انجام میدهند و خصوصا در یک سال اخیر هم شاهد همگرایی آنها بودیم و امید است انشالله با همراهی هرچه بیشتر همه دستگاه‌های متولی دیگر شاهد چنین شرایطی نباشیم.


انتهای پیام/س


نظرات بینندگان