کد خبر: ۱۵۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

ضرورت اعلام مواضع صریح دستگاه قضایی در مقابله با هنجار شکنی در جامعه

پس از هنجار شکنی در هنر شهر آفتاب، این سوال مطرح است که بهتر نیست مسئولین قضایی در حوزه های فرهنگی در خصوص اتفاقات رخ داده در شهر مواضع خود را صریح و دقیق به مردم بیان کنند تا متخلفین و هنجار شکنان بدانند قانون با هیچ اقدام خلاف منافی نظم و شئونات اسلامی مدارا نخواهد کرد و با افراد متخلف بخورد جدی خواهد شد؟
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، پس از انتشار تصاویری از استقبال مردم شیراز از بازیگران یاغی در هنر شهر آفتاب که به دلایل متعدد یک هنجار شکنی آشکار بود، جهت اطلاع از نحوه برگزاری مراسم و مجوزهای کسب شده در این خصوص، همچنین دستگاهی که مجوز را صادر کرده، به سراغ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته و متوجه شدیم که هیچ گونه مجوزی در این راستا به برگزار کننده مراسم داده نشده است.

در ادامه گفتگویی با حقایقی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس صورت گرفت که وی نیز با بیان اینکه این ناهنجاری با مولفه های دینی فرهنگی ما همخوانی ندارد و ما فریاد زده و اعتراض مان را اعلام می کنیم، عنوان کرد: کسی موافق این رفتارهای بسیار زشت در این فضای اربعینی نیست و هنوز خاک قبر شهید اسکندری خشک نشده که این اتفاق در شهر افتاده است.

وی با اشاره به اینکه  مسئولیت ما این است که باید کارشناسانه بررسی کنیم و عامل آن مشخص گردد و با صادرکننده مجوز برخورد صورت گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر استاندار موضع گیری هایش را در مورد مباحث فرهنگی جامعه بیان می کند، در حالی که قبلا اصلا اینگونه نبود. هیچ کس به این مسائل کاری نداشت، حتی انتقاد هم نمی کرد. الان همه همفکرند و این عزم و اراده وجود دارد.

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار فارس نیز در همین راستا با تأکید بر برخورد قانونی با متخلفان گفت:مطالبه ما این است که در عرصه فرهنگ ، هنر و ورزش شهر شیراز از آلودگی پاک شود و افرادی فعالیت کنند که چهارچوب های دینی، اخلاقی و تربیتی نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته باشند.

معاون استاندار فارس، همچنین با بیان اینکه بستر برخورد با اینگونه اتفاقات قانون است، تصریح کرد: اگر تخلفی صورت بگیرد اداره ارشاد برخورد می کند و مواردی مثل لغو پروانه بهره برداری انجام می شود، اگر هم جرمی صورت بگیرد باید برخورد قضایی انجام شود.

قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز روز گذشته طی تماس تلفنی در پیامی به خبرنگار شیرازه عنوان کرد: نچه ‌تاکنون  مشخص شده این است که دادستانی  استان فارس به عنوان مدعی العموم اعلام جرم کرده و پرونده تشکیل شده است.

قانعی در پایان بیان کرد: همه متولیان دولتی و غیر دولتی مرتبط با رویداد اخیر باید جهت پاسخگویی به دستگاه قضایی مستندات خود را ارائه دهند و مقام قضایی نیز اعلام نتیجه خواهد کرد.

بر اساس همین اظهار نظرها در نهایت در پیگیری مسئله به دستگاه قضایی رسیدیم که قطعا مرجع قانونی برخورد با متخلفین در هر زمینه می باشد.

جهت پیگیری و اطلاع از روند ماجرا، با دادستان مرکز استان و مدیر روابط عمومی تماس گرفتیم که تنها پاسخ این بود که فعلا موضوع در حال پیگیری میباشد.

 اکنون این سوال مطرح است که بهتر نیست مسئولین مربوط در حوزه های فرهنگی و اتفاقات رخ داده در شهر مواضع خود را صریح و دقیق به مردم بیان کنند تا متخلفین و هنجار شکنان بدانند قانون با هیچ اقدام خلاف منافی نظم و شئونات اسلامی مدارا نخواهد کرد و با  افراد متخلف بخورد جدی خواهد شد؟

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان