کد خبر: ۱۵۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
به بهانه روز پزشک ،مدافعان خط مقدم سلامت؛

پزشکان، رزمندگان خط مقدم سلامت در جبهه های جنگ نظامی، روانی و بیولوژیکی+فیلم

پزشکان سرزمین من، رزمندگان خط مقدم سلامت در جبهه های جنگ نظامی، روانی و بیولوژیکیِ سیاستمداران سیاست بازی که خود را مدافعان دروغین حقوق بشر می نامند، هستند.

پزشکان، رزمندگان خط مقدم سلامت در جبهه های جنگ نظامی، روانی و بیولوژیکیِ

به گزارش سرویس سلامت شیرازه، خداوند در قرآن کریم میفرماید « مَن قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِْ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فىِ الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»، هركس، انسانی را بدون ارتكاب قتل یا فساد در روی زمین بكشد چنان است كه گویی همة انسانها را كشته و هركس انسانی را از مرگ رهایی بخشد چنان است كه گویی همة مردم را زنده كرده است.

و اینچنین است که حرفه ی پزشکی تنها یک شغل نیست بلکه ابزاری است برای نجات جان بشریت، پزشکان سرزمینم با ایثار و از خود گذشتگی، انسانها را از مرگ رهایی می بخشند و در جهان مایه مباهات هستند، آنها در برابر صدماتی که انسانها به جسم و روح یکدیگر وارد می کنند و یا حوادث غیرمترقبه دچار آسیب میگردد، جان  بشریت را نجات می دهند.

لذا در دنیای امروز سیاسیون سیاست باز و قاتلان مرگ های خاموش و آشکار میلیون ها انسان که از حقوق بشر دم می زنند باید جایگاه خود را به رهایی بخش مرگ انسانها که همانا پزشکان متعهد هستند ،بسپارند.

 پزشکان سرزمین من، رزمندگان خط مقدم سلامت در جبهه های جنگ نظامی، روانی و بیولوژیکیِ سیاستمداران سیاست بازی که خود را مدافعان دروغین حقوق بشر می نامند، هستند.

چه خوب روزی(یکم شهریور) در جمهوری اسلامی ایران از این زیباتر که به روز پزشک نام گذاری شده است، روزی که خداوند پدر علم پزشکی را به جهانیان عطا فرمود و ابوعلی سینا افتخار جهان اسلام شد، این روز خجسته را به تمام پزشکان و فرشتگان الهی که برای نجات جان انسانها آفریده شدند تبریک عرض می کنیم. 

به همین بهانه به سراغ چند تن از پزشکان استان فارس رفتیم تا سطرهایی هر چند کوتاه در قالب دل نوشته و مشکلاتشان از آنان بماند به یادگار.

دکتر مجید اکبرزاده مدیر کل انتقال خون استان فارس در دل نوشته ای به مناسبت روز پزشک، عنوان کرد:

من پزشکم... کسی که میزش به امضا کسی بند نیست و صندلیش را مدیون رای آن دیگری نیست... 
من پزشکم... نه نان از مجیز خورده ام... نه نام از شعار برده ام... 

من پزشکم... هویتم شادمانی و لبخند توست... آقازاده نیستم... فرزند توام... همراه تو بوده ام از روز زادن...هم بغض تو بوده ام وقت گریستن... با درد هایت درد کشیده ام و با زخم هایت سوخته ام... 

مرا ببخش که گاهی خسته بوده ام... گاهی بی تاب...
مرا ببخش که گاهی خطا کرده ام... گاهی هم کوتاهی...

اما دلخوشم که لحظه هایم پر از حضور توست...لبخندهایت، مدال افتخار من است و سلامتی دوباره ات بهترین ِ خاطره هایم... و قدردانی ات مایه ی مباهاتم...

من پزشکم و قلبم طپش های قلب تو را نگران است... و در خواب هم، نفس های تو را می شمارم...
من پزشکم و درکنارت می مانم...حتی آن روز که دیگر نباشم

دکتر جواد حاتم نژاد پروتزیست نیز اشاره ای کوتاه به مشکلات بیمه ای بیماران کرد و گفت: با پیشرفت روزافزون دانش پزشکی، تعداد افرادی که در نتیجه ی بیماری ها و سوانح فوت می شوند کاهش پیدا کرده، و باعث افزایش تعداد افراد معلول و نیازمند به خدمات توانبخشی شده و این امر همراه با پیر شدن تدریجی جامعه، نیاز به این‌گونه خدمات را بیشتر می کند.

از طرفی شمار زیادی از این خدمات شامل بیمه نیستند. به عنوان یک درمانگر، امیدوارم با گسترش خدمات بیمه ای و افزایش هزینه های پرداختی توسط بیمه، فرصت استفاده از خدمات توانبخشی برای همه ی جامعه فراهم شود.

دکتر محمد صادق خلیلی داروساز از کمبود برخی داروها گلایه کرد و نوشت:

مدت مدیدی است که یکسری داروهای تخصصی وداروهای بیهوشی واطاق عمل کمبود در سطح شهر با کمبود مواجه است، اما اخیرا داروهای معمولی ترمثل متوکلوپرامید، آنتی بیوتیکها خصوصا اطفالی، به کمبودها اضافه شده است.
لذا باتوجه به اهمیت موضوع واینکه این مورد می تواند زحمات موثر و مثمر ثمر دولت را کمرنگ وتحت الشعاع قرار ‌دهد اقدام عاجل را طلب می‌کند تا مشکل برطرف شود.

دکتر لیدا رامین متخصص تغذیه نیز در چند سطر کوتاه ضمن تبریک روز پزشک از دغدغه های حوزه سلامت نوشت:

اگر چه دغدغه ها در حوزه بهداشت و درمان و پزشکان زیاد است، اما این روزها یکی از دغدغه‌های حوزه سلامت دخالت افراد غیر متخصص در حوزه درمان است.مخصوصا با رشد تکنولوژی و شبکه های اجتماعی این بستر بیشتر فراهم شده است.

وی عنوان کرد: عطاری هایی که با گیاهان دارویی و یا داروهای گیاهی دست ساز کبد چرب و مشکلات گوارشی و فشار خون و بسیاری از بیماری های دیگر را درمان میکنند، دمنوش فروشانی که در شبکه های مجازی بیماران را علاج می کنند، مربی های ورزشی که رژیم غذایی تجویز می نمایند و مکمل فروشانی که داروهای غیر مجاز لاغری میفروشند همه و همه با جان مردم بازی میکنند و متاسفانه نظارت بر کار این مداخله گران در امر درمان در حیطه کاری بهداشت و درمان نمیباشد.

کنون طبیبی کر و لالم و دوای کار را نمی فهمم...

و اما تبریک متفاوت یک پزشک هنرمند که همواره در دوران کرونا داوطلبانه در مراکز کرونایی به درمان بیماران می پردازد، با سرودن شعری و تهیه یک ویدئو از شعر خوانی خود، این روز را به همه پزشکان این سرزمین تبریک گفت.

دکتر مهدی عباسپور پزشک داوطلب مراکز کرونایی؛

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


انتهای پیام /س

نظرات بینندگان