کد خبر: ۱۵۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
معرفی کتب عاشورایی؛

جايگاه امر به معروف و نهي از منكر در قيام عاشورا

کتاب "جايگاه امر به معروف و نهي از منكر در قيام عاشورا" به اهمیت این فریضه الهی در اسلام و جایگاه آن نزد امام حسین(ع) می پردازد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، کتاب جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قیام عاشورا به قلم مریم منافی و به همت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در سال 1387 منتشر شده است.

ارزش عامل امر به معروف و نهی از منکر، تمسک امام حسین(ع) به اصل امر به معروف و نهی از منکر، امام حسین شأن امر به معروف و نهی از منکر را بالا برد، اصلی ضامن بقای اسلام است، کم اهمیت شدن این اصل در دنیای اسلام، امر به معروف و نهی از منکر در قرآن از سرفصل های این کتاب است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: امر به معروف و نهي از منكر، نهضت حسينی را بالا برد؛ ولی حسين بن علی (ع) اين اصل را به نحوی اجرا كرد كه شأن اين اصل بالا رفت يك تاج افتخار به سر امر به معروف و نهی از منكر نهاد. حسين بن علی(ع) به اصل امر به معروف و نهي از منكر ارزش و اعتبار داد، آبرو داد به اين اصلی كه آبروی مسلمين است.

در بخشی دیگر از این کتاب آمده است: امر به معروف و نهی از منكر يگانه اصلی است كه ضامن بقای اسلام است اصلاً اگر اين اصل نباشد، اسلامی نيست. این اصل رسيدگی كردن دائم به وضع مسلمين است آيا يك كارخانه بدون بازرسی و رسيدگی دائمی مهندسين متخصص قابل بقاست ابداً جامعه هم چنين است يك جامعه اسلامی البته صد درجه برتر و بالاتر است همانطور كه بدن انسان احتياج به مراقبت دارد، يك جامعه هم همينطور است البته در قبال سلامتی انسان تنها خودش مسئول است ولي در جامعه همه مسئول هستند و اين بر عهده همه افراد جامعه است و همه مسئول هستند.

انتهای پیام/ر


نظرات بینندگان