کد خبر: ۱۵۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱

بخش دیالیز بیمارستان امیرالمؤمنین علی (ع) گراش افتتاح شد

بخش دیالیز بیمارستان آموزشی و درمانی امیرالمؤمنین علی (ع) گراش شهرستان گراش فارس همزمان با نخستین روز از هفته گرامیداشت دولت با حضور جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
به گزارش سرویس سلامت شهرستان های شیرازه، بخش دیالیز بیمارستان آموزشی و درمانی امیرالمؤمنین علی (ع) گراش شهرستان گراش فارس  همزمان با نخستین روز از هفته گرامیداشت دولت با حضور جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

علی اصغر خالقی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: ساخت و بهره برداری از این بخش مهم درمانی با هزینه و مشارکت دولت و خیرین بوده و رقمی افزون بر ۴۲ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 وی در آیین افتتاح این طرح میزان سهم خیرین در ساخت و تجهیز این بخش مهم درمانی را افزون بر ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: زیربنای مفید آن هم حدود ۷۵۰ متر مربع است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش همچنین رویکرد تحول گرایانه در ساخت و اجرای طرح های مختلف عمرانی، بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی در این دانشکده را یادآور شد و گفت: یکی از رویکردهای مهم اعضای هیات رئیسه توسعه متوازن و ایجاد زیرساخت ها در ابعاد مختلف است.

خالقی عنوان کرد: هم اینک حدود ۲۰ هزار مترمربع فضای جدید آموزشی و طرح هی مختلف بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان طراحی شده و حتی موافقت اولیه برای ردیف های اعتباری برخی طرح های قابل پیش بینی برای سال های آتی در نیز سطح وزارتخانه گرفته شده است.

وی افزود: اجرای این میزان فضاهای آموزشی برای حدود ۵۰ تا ۶۰ سال آینده شهرستان پیش بینی و طراحی شده است.

خالقی همچنین نقش ممتاز و تعیین کننده خیرین و نیک اندیشان شهرستان برای ساخت، تجهیز و همراهی آنها با مجموعه دانشکده علوم پزشکی را یادآور شد و گفت: تاکنون میلیاردها تومان از سوی خیرین گراشی در ساخت و تجهیز طرح های مربوط به حوزه سلامت و ارتقای سطح کیفی خدمات درمراکز درمانی و به ویژه بیمارستان امیرالمؤمنین علی (ع) هزینه شده است.

وی ساخت همراه سرای بیمار با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال را یکی از مهمترین طرح های عمرانی با مشارکت و همراهی خیرین در مجموعه  آموزشی و درمانی بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش ذکر کرد.

خالقی افزود: همچنین ۲ نیک اندیش گراشی اسفندماه سال گذشته ( ۱۴۰۰) نیز یک دستگاه رادیوتراپی به ارزش ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار یورو برای این بیمارستان خریداری کردند.

وی همچنین خرید یک دستگاه سی تی اسکن ٢۵۶ اسلایس یکی از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه سی تی اسکن در دنیا را نیز از دیگر خدمات خیرین و نیک ادیشان در حوزه درمان شهرستان گراش عنوان کرد.

خالقی گفت: خرید این دستگاه فوق پیشرفته و تجهیز بیمارستان گراش به این دستگاه  افتخاری دیگر در حوزه سلامت شهرستان است.

 وی ادامه داد: تنها دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس با قابلیت های منحصر بفرد با توجه به قابلیت بالا و سرعت و دقتی که دارد، خدمات فوق العاده ای  در زمینه بیماری قلبی عروقی، بیماری های مغزی، همچون سکته ها و تشخیص زودهنگام آنها و همچنین در موارد دیگر پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان ها به مردم جنوب کشور و استان های همجوار ارائه می کنیم.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته گرامیداشت دولت نام گذاری شده است؛ شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

انتهای پیام/ر
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، گراش
نظرات بینندگان