کد خبر: ۱۵۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

توسعه خدمات سلامت روان در شیراز با راه اندازی ۶۶ تخت اعصاب و روان/ بهره برداری از ۲۶ خدمت جدید در مجموعه سلامت استان فارس

در پنجمین روز از هفته دولت با حضور استاندار فارس از ۲۶ خدمت جدید در مجموعه سلامت استان، از جمله دو مرکز جامع سلامت در شهر صدرا، بخش های جدید بیمارستان اعصاب و روان محرری و فوریتهای جراحی بیمارستان شهید رجایی بهره برداری شد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، در پنجمین روز از هفته دولت با حضور استاندار فارس ، مدیر کل بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسئولین حوزه سلامت تعدادی از پروژه های حوزه بهداشت و درمان از جمله دو مرکز جامع سلامت شهری در شهر صدرا همچنین بخش های جدید بیمارستان اعصاب و روان محرری، توسعه بخش اتفاقات بیمارستان امتیاز و فوریتهای جراحی بیمارستان شهید رجایی شیراز به بهره برداری رسید که با افتتاح این پروژه ها امسال از ۲۶ خدمت جدید در مجموعه سلامت در استان فارس بهره برداری شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه آئین بهره برداری از این خدمات با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان رجایی و باهنر؛ بهره برداری از ۳۳ تخت جدید و راه اندازی ۳۳ تخت جایگزین در مرکزاعصاب و روان شهید محرری  را گامی به سوی افزایش کمی و کیفی خدمات سلامت روان در شیراز عنوان کرد و گفت:این خدمت با صرف ۴۳ میلیارد ریال اعتبار و در زمینی با  زیربنای ۹۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این خدمت جدید، تعداد تخت های فعال بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری به ۲۳۲ تخت افزایش یافت، اظهار کرد: این بیمارستان با ضریب اشغال تخت ۹۰ درصد، به بیماران اعصاب و روان منطقه جنوب کشور ارائه خدمت می کند.

۲ مرکز خدمات جامع سلامت در شهر صدرا به بهره برداری رسید

در ادامه استاندار فارس با حضور در شهر جدید صدرا دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری را در این شهر را افتتاح کرد که  با راه‌اندازی این دو مرکز دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت تسهیل شد.

توسعه خدمات سلامت روان در شیراز با راه اندازی ۶۶ تخت اعصاب و روان/ بهره برداری از ۲۶ خدمت جدید در مجموعه سلامت استان فارس

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حافظ، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به نشست شورای اداری مدیران شهرستان شیراز و تصمیم گیری برای توسعه خدمات سلامت در شهر صدرا، راه اندازی دو مرکز خدمات جامع سلامت حافظ و سردار شهید حاج عبدالله اسکندری را گامی در این راستا عنوان کرد که با ارائه خدمات جامع در حوزه سلامت، می تواند نیاز مردم شهر صدرا را تا حد زیادی مرتفع سازد.

وی ادامه داد: بهره برداری از این دو مرکز با هدف خدمت رسانی به ساکنان فاز یک و دو صدرا انجام گرفته و امید است شاهد توسعه خدمات این مراکز در نوبت کاری عصر نیز باشیم.

ایمانیه همچنین پیگیری پروژه ساخت بیمارستان حضرت خاتم الانبیا(ص) در شهر صدرا به عنوان یک بیمارستان عمومی از دیگر اقدامات در دست انجام برای خدمت رسانی به مردم شهر صدرا عنوان کرد.

علیرضا شریعتی سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حافظ، با اشاره به اینکه ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، از پوشش بیش از پنجاه هزار نفر از جمعیت شهر صدرا با راه اندازی این مرکز خبر داد.

توسعه خدمات سلامت روان در شیراز با راه اندازی ۶۶ تخت اعصاب و روان/ بهره برداری از ۲۶ خدمت جدید در مجموعه سلامت استان فارس

وی مساحت این پروژه را چهار هزار و ۲۶۰ مترمربع و با زیربنای ۷۷۳ مترمربع اعلام کرد که با اعتباری معادل چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

شریعتی با اعلام اینکه این مرکز ۱۷ پزشک خانواده را تحت پوشش دارد، از حضور مراقبان سلامت و ارائه خدمات بهداشت روان، تغذیه، مامایی و مشاوره آمادگی زایمان، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، دندانپزشکی، واکسیناسیون کرونا و آزمایشگاه به عنوان دیگر خدمات این مرکز یاد کرد.

برنامه ریزی برای توسعه این مرکز خدمات جامع سلامت در فازهای بعدی و افزوده شدن خدمات جدید، از دیگر مواردی بود که سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر در این آئین خبر داد و افزود: همچنین در این پروژه که ۳۰ درصد آن از محل اعتبارات محرومیت زدایی و مابقی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شده است، جمعیت افراد فاقد بیمه نیز پوشش داده می شود.

به گفته شریعتی این مرکز با توجه به شرایط کرونا، هم اکنون علاوه بر ارائه خدمات و مراقبت های جامع سلامت، به عنوان مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا نیز در شهر صدرا فعالیت دارد.

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری نیز از پوشش ۴۳ هزار نفر از مردم شهر صدرا در این مرکز خبر داد که با اعتباری معادل پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در زمینی به مساحت هزار و ۹۸۴، با زیربنای ۹۵۱مترمربع و در دو طبقه به بهره برداری می رسد.

گفتنی است بهره برداری از پروژه های جدید بیمارستان امتیاز و فوریت های جراحی بیمارستان شهید رجایی، شامل  سه بخش اورژانس، بستری و بخش اداری بیمارستان امتیاز از دیگر پروژه های حوزه سلامت بود که امروز با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

توسعه خدمات سلامت روان در شیراز با راه اندازی ۶۶ تخت اعصاب و روان/ بهره برداری از ۲۶ خدمت جدید در مجموعه سلامت استان فارس

 انتهای پیام /س
نظرات بینندگان