کد خبر: ۱۵۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

ضرورت تقویت برنامه‌های سلامت دانش آموزان

حسینی گفت:برای ارتقای سلامت دانش آموزان باید از تمام توانمندی ها و ظرفیت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استفاده شود و این امر مستلزم توسعه تعامل بین بخشی است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، «سید وحید حسینی»رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی مدارس استان فارس با بیان اینکه سلامت دانش آموزان از تاثیری بسزا در سلامت جامعه برخوردار است، گفت: ضرورت دارد آشنایی با مسایل بهداشتی در مدارس، به ویژه مقطع ابتدایی به صورت جدی پیگیری شود.

وی تقویت برنامه های آموزش پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر و مسایل بهداشتی مانند بهداشت دهان و دندان در مدارس به ویژه در حاشیه شهرها و دورافتاده ترین مناطق استان، با همکاری کارشناسان بهداشتی دانشگاه و آموزش و پرورش را از دیگر اولویت های این حوزه برشمرد.

حسینی ادامه داد: برای ارتقای سلامت دانش آموزان باید از تمام توانمندی ها و ظرفیت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استفاده شود و این امر مستلزم توسعه تعامل بین بخشی است.

«عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به ضرورت تقویت تعامل مشترک دو مجموعه در راستای دستیابی به هدف مهم تامین و ارتقای سلامت دانش آموزان در استان فارس، از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در این زمینه خبر داد.

 
وی سلامت جسمی، روانی و معنوی، ارتقای ایمنی محیطی و فردی، سلامت خانواده و کارکنان مدارس، کاهش آسیب های اجتماعی، توصیه های خودمراقبتی، پیشگیری از بیماری های واگیر، کنترل عوامل محیطی را از جمله محورهای این تفاهم نامه عنوان کرد.

همچنین در این نشست مسوولان اداره کل آموزش و پرورش ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص موارد مختلف تفاهم نامه، بر آمادگی مجموعه آموزش و پرورش استان فارس در زمینه توسعه همکاری ها با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در راستای ارتقای سطح بهداشتی دانش آموزان تاکید کردند.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان