کد خبر: ۱۵۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
شیرازه پیگیری کرد؛

از افزایش های غیر قانونی قیمت مرغ تا تاکید استاندار بر برخورد با متخلفین

در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار شیراز بودیم، به گونه‌ای که در برخی از نقاط شهر این قیمت به بیش از ۶۸ هزار تومان رسیده است، در این خصوص استاندار فارس تاکید کرد با متخلفین برخورد قاطع خواهد شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار این رسانه و با توجه به پیام هایی که از سوی مخاطبان به سامانه مردمی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، ارسال شده است، در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار شیراز بودیم، به گونه‌ای که در برخی از نقاط شهر از جمله دروازه کازرون این قیمت به بیش از ۶۸ هزار تومان رسیده است.

 این در حالی است که دولت در زمان هدفمندسازی یارانه ها قیمت چند قلم کالای اساسی را مصوب و اعلام نمود که یکی از این اقلام، مرغ با قیمت نهایی کیلیویی ۶۰ هزار تومان بود.

اکنون با توجه به ضرورت اعتماد سازی بین مردم و اینکه دولت سیزدهم با شعار عدالت و مردم محوری آغاز به کار کرده، نیاز است دولتمردان نظارت مستقیم و به موقع به بازار و کنترل قیمتها داشته باشند تا این اعتماد خدشه دار نشود.

در همین راستا و به منظور پیگیری علت افزایش ناگهانی قیمت مرغ در بازار شیراز به سراغ متولیان امر رفته به گفتگو پرداختیم.

بنا به گفته یک منبع آگاه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، در یکی دو ماه اخیر با توجه به کاهش جوجه ریزی در کشور و از جمله استان فارس پیش‌بینی می‌شد که شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار باشیم، اما نظر معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان فارس مخالف این گفته می باشد.

عبدالمجید رنجبر در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص عنوان کرد اگر چه در یکی دو ماه اخیر شاهد کاهش جوجه ریزی در کشور و استان فارس بوده ایم اما استان ما با کمترین کاهش رو به رو بود به گونه ای که این کم شدن جوجه ریزی در استان فارس به صورت ملموس احساس نشد 

وی با بیان اینکه همچنان همانند گذشته توزیع مرغ در سطح استان و شهر شیراز به میزان قبل ادامه دارد و هیچ کاهشی نداشته ایم، افزود: البته افزایش مصرف مرغ با توجه به ایام اربعین و نذورات مردمی موجب شد تا در چند روز اخیر با افزایش تقاضا روبرو شویم.

رنجبر در ادامه تصریح کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی در قیمت مرغ ایجاد نشده و هرگونه افزایش خارج از مصوبه تخلف محسوب می شود.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه از غیرقانونی بودن افزایش مرغ از نرخ مصوب خبر داد و عنوان کرد: قطعا ارائه قیمتی بالاتر از آنچه دولت برای برخی اقلام غذایی اعلام کرده و عدد و رقم برای آنها تعیین نمود، خلاف قانون است 

وی با بیان اینکه اگر چه با توجه به نوسانات بازار مجوزهای شفائی برای افزایش قیمت تا نهایت ۶۲ هزار تومان، داده شد، که آن هم به خاطر متضرر نشدن مرغ داران و کاهش جوجه ریزی صورت گرفت،اما ارائه مرغ با قیمتی بیش از این مبلغ خلاف قانون خواهد بود.


استاندار فارس به خبرنگار شیرازه این وعده را داد که از فردا مناطق ذکر شده از جمله دروازه کازرون که قیمتهای خلاف مصوبه قانونی ارائه می شود نظارت دقیق و بهتری صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس این اطمینان را به مردم داد که با سودجویان و متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش شیرازه اکنون که دولت با هدفمندسازی یارانه ها تصمیم بر کنترل و مدیریت هزینه های جاری خانوارها نموده است ضرورت دارد با کنترل و نظارت دقیق صحیح به موقع و مستمر بر بازار از افزایش قیمت های اقلام ضروری و کالاهای اساسی جلوگیری نموده تا اعتماد مردم به وعده های رئیس جمهور و دولت سیزدهم خدشه دار نشود.

انتهای پیام/س
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان