کد خبر: ۱۵۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس:

ارائه خدمات هلال‌احمر فارس به ۲۰ هزار زائر اربعین در عراق

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت:، همزمان با ایام پیاده روی اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان به بیش از ۲۰ هزار مورد درمانی در شهرهای سامرا و بلد خدمات درمانی ارائه کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در جمع خبرنگاران شیرازی مستقر در عراق گفت: این جمعیت با راه‌اندازی درمانگاه اضطراری و مسئولیت کارگروه درمان دو شهر سامرا و بلد در ایام پیاده روی اربعین حسینی(ع) با حضور ۹۰ نیروی درمانی و امدادی خدمات لازم را به زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه این درمانگاه از روز ۲۰ شهریور ماه راه اندازی شده است، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر مراجعه حضوری به این دو درمانگاه داشته اند و ۷هزار و ۵۰۰نفر خدمات دارویی دریافت کرده و بیش از ۳ هزار نفر نیز به پانسمان و بانداژ نیازمند بوده اند.

درویشی افزود: فعالیت ۹ پزشک شامل تخصص‌های جراحی عمومی، ارتوپدی، اطفال، پزشک عمومی، داروساز و ۲۹ پرستار ، تکنسین دارویی، فوریتهای اورژانس در درمانگاه های هلال احمر فارس موجب شده است که امدادرسانی به زائرین امام حسین(ع) به نحو شایسته‌ای انجام شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس  با بیان اینکه ویزیت پزشکان متخصص، انجام تزریقات، پانسمان،سرم درمانی، تست نوار قلب، فشار خون و قند خون از جمله خدمات صورت گرفته در دو درمانگاه سامرا و بلد بوده، اظهار کرد: دو داروخانه به صورت تخصصی در هر دو درمانگاه راه اندازی شده و تمامی داروهای لازم به صورت رایگان در اختیار زائرین قرار گرفته است.


انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان