کد خبر: ۱۵۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
مصوبات ورزشی سفر رییس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه؛

تمرین در حسینیه ای که هیچ گونه امکانات ورزشی ندارد

در راستای پیگیری مصوبات ورزشی سفر رئیس جمهور به فارس و موانع و مشکلات پیش روی ورزشکاران، به سراغ دارنده مدال نخست مسابقات کشوری کاراته رفتیم.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، در هفتمین سفر استانی رییس جمهور که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی بر دو محور مهم تاکید کرد؛ اول اینکه دولت وظیفه دارد از ورزشکاران حمایت کند تا بی دغدغه به ورزش بپردازند و دوم اینکه دستور پرداخت سریع پاداش های قهرمانی را به وزیر ورزش و جوانان دادند.

در همین راستا با ورزشکاران و قهرمانان استان فارس و متولیان ورزش در استان فارس از قبیل اداره کل ورزش و جوانان فارس و ادارات تابعه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس و ... به گفتگو نشسته و به بررسی این مصوبات و دغدغه ها و مشکلات ورزشکاران خواهیم پرداخت.

ورزش یکی از بسترهای ایجاد نشاط و پویایی جامعه است و مسئولان استان و متولیان ورزش فارس موظفند در راستای پویایی و ایجاد نشاط در خانواده و امیدآفرینی در جامعه، به کشف، شناسایی و حمایت از ورزشکاران پرداخته و با ایجاد بستر مناسب برای این افراد، به ارتقا و توسعه ورزش فارس کمک کنند.

در پنجمین گزارش از پرونده پیگیری های مصوبات ورزشی سفر رئیس جمهور به استان فارس، به سراغ نرجس قدیمی دارنده مدال نخست مسابقات کشوری کاراته رفته و آنچه در ذیل آمده است متن گفتگوی شیرازه با این ورزشکار افتخار آفرین است:

خودتان معرفی کنید و چه عاملی باعث شد به سمت کاراته بروید؟

نرجس قدیمی
هستم و به ورزش خصوصا رشته کاراته علاقه زیادی داشتم و همین باعث شد که به سمت کاراته سوق پیدا کنم.

چه کسانی مشوق شما بودند؟

پدر و مادرم در این مسیر مشوق و همراه من بودند

چه افتخاراتی برای استان فارس و ایران تاکنون کسب کرده اید؟ 


در مسابقات استانی و کشوری مقام های زیادی به دست اورده ام و در تیرماه سال جاری مسابقات کشوری به میزبانی شهرستان شیراز «ورزشگاه شهید دستغیب» برگزار و مقام اول را کسب نمودم.
همچنین در مسابقات سبک های آزاد نیز مقام های متعددی را کسب کردم.

شیرین ترین و تلخ ترین خاطره شما در این ورزش چیست؟ 


شیرین ترین خاطره من این بود که برای اولین بار توانستم مقام اول را کسب کنم و تلخ ترین خاطره هم این بود در مسابقات استانی مقام سوم را کسب کردم و نتوانستم به مقام اول دست یابم.


آیا به جز کاراته در رشته ی دیگری هم فعالیت دارید؟

خیر، فقط در ورزش کاراته فعالیت می کنم و در رشته های دیگر فعالیتی ندارم.

در طول این مسیر چه مشکلات و موانعی داشتید؟ 


مشکلات ما به عنوان یک ورزشکار در منطقه ابرج بسیار زیاد هست از جمله مسیر رفت و آمد، مشکلات مربوط به باشگاه «چه عرض کنم که در حسینیه روستا تمرین می کنیم» و هیچ گونه امکاناتی ندارد، در زمستان به شدت هوا سرد و در تابستان خیلی زیاد گرم است و اینکه به هیچ وجه امکاناتی که بقیه باشگاه ها دارند ما نداریم و تمریناتمان روی ستون،کاشی و غیره است.

علیرغم اینکه منطقه ابرج دارای یک سالن ورزشی در روستای بیدگل می باشد اما اجازه فعالیت در این مکان به ما داده نمی شود و مجبوریم در حسینیه تمرین کنیم و با رفتارهای ناشایست برخی ها روبرو هستیم.

آیا ازسوی مسئولان حمایت شدید؟

خیر به هیچ وجه، حتی یک کمک کوچک هم که نمی کنند کلا اذیتمان هم می کنند، با حرف ها و رفتارهای ناشایستی نیز مواجهه هستیم.

ما کلا با بی مهری مسئولان مواجه هستیم، تا الان نشده است که ما را تشویق کنند یا یک جایزه کوچک به ما بدهند .

پاداش های مسابقات را به موقع به شما پرداخت می کنند؟ 


خیر


توصیه شما به افرادی که می خواهند وارد این رشته شوند چیست؟ 


این ورزش با سایر رشته ها متفاوت تر است و علاوه بر سلامتی جسمی و روحی، می توانیم قله های قهرمانی و حرفه ای را طی کنیم .

راهکار پیشنهادی شما برای پیشرفت کاراته فارس چیست؟


 اگر همه ما مثل الان تلاش کنیم پشتکار داشته باشیم و کاری به جا و مکانش نداشته باشیم و واقعا علاقه داشته باشیم میتوانیم موفقیت های بیشتری کسب کنیم و هرکسی می تواند با تلاش و پشتکار خودش مقام های زیادی کسب کند.


برای تمام کاراته کاران فارس آرزوی موفقیت دارم.

کلام آخر؟

از تمام مسئولین خواهشمندم به دلیل نبود امکانات و مشکلات بسیار کاراته ابرج را دریابند.

به گزارش شیرازه، ایجاد بسترهای مناسب و فراهم نمودن حداقل امکانات ورزشی، یکی از اولویت ها و وظایف ذاتی متولیان امر ورزش می باشد.

شایسته نیست که ورزشکاری در نزدیکی اش باشگاهی وجود داشته باشد اما درب باشگاه به روی وی بسته باشد و برای تمرین به حسینیه ای پناه ببرد که هیچ گونه امکانات ورزشی ندارد و ممکن است حتی به دلیل مهیا نبودن شرایط و امکانات، سلامت ورزشکاران با خطر و تهدید جدی روبرو شود.

مسئولان و متولیان ورزش فارس باید علاوه بر فراهم نمودن زیرساخت های لازم رشته های ورزشی مختلف، به سلامت ورزشکاران و حفظ جان آنها نیز اهمیت داده و تلاش کنند که قهرمانان و مدال آوران این خطه افزایش یافته و فارس در ورزش در قله باقی بماند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، ورزش ، کاراته
نظرات بینندگان