کد خبر: ۱۵۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
استاندار فارس:

خرامه، رستم و فراشبند سه شهرستان هدف محرومیت‌زدایی هستند

ایمانیه گفت: سه شهرستان خرامه، رستم و فراشبند نقطه هدف مدیریت ارشد استان برای محرومیت زدایی هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس  روز یکشنبه در جریان سفر به خرامه در جمع مردم بخش کربال این شهرستان، بر لزوم همراهی و همکاری خیرین استان برای کاهش محرومیت ها تاکید کرد و افزود: خیرین و معتمدین منطقه خرامه چه خیرین ساکن شهرستان و چه آنها که در خارج از شهرستان ساکن هستند نسبت به راه اندازی مجمع خیرین شهرستان اقدام کنند تا بخشی از مشکلات را بتوان با همکاری مدیریت استان حل و فصل کرد.

وی، اولویت نخست استان در زمینه خدمات رسانی را تامین آب آشامیدنی مناطق مختلف دانست و ادامه داد: در این زمینه کوشش های خوبی از سوی بسیج سازندگی و مدیریت آبفا استان انجام گرفته که با توجه به شدت مشکلات منطقه کربال در این زمینه، جا دارد این اقدامات سرعت و شتاب بیشتری داشته باشد.

ایمانیه از بسیج سازندگی و آبفا استان خواست که جدول زمان بندی و برنامه عملیاتی تامین آب آشامیدنی سالم برای کل شهرستان خرامه را تدوین و ارائه دهند تا مشکل این شهرستان در اسرع وقت مرتفع شود.

استاندار فارس ، با اشاره به سفر آبانماه سال گذشته خود به شهرستان خرامه گفت: در فاصله زمانی آن سفر و سفر امروز معابر ۱۷ روستای این شهرستان به متراژ ۳۴ هزار متر مربع از سوی بنیاد مسکن آسفالت شده، ۲۴ کیلومتر از محور کربال - خرامه روکش آسفالت شده و سه دستگاه آب شیرین کن نیز خریداری و آماده نصب است.

وی، از معاون امور اقتصادی استانداری خواست که با تشکیل کارگروهی متشکل از صندوق کارآفرینی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اوقاف، موضوع اشتغال اهالی منطقه خرامه را پیگیری کند.

استاندار فارس گفت: با توجه به تغییر اقلیم آب و هوایی، تغییر اشتغال نیز ضروری است چرا که تداوم کشاورزی به شیوه سنتی و قدیمی ممکن نیست و و اگر بنا است که کشاورزی تداوم داشته باشد باید به سمت اصلاح الگوی کشت گام برداریم و ضمن توسعه کشاورزی نوین و کشت گلخانه‌های، محصولات کم آب بر را جایگزین محصولات پُرآب بر کنیم.

 انتهای پیام/ف
برچسب ها: فارس ، شیرازه ، استانداری
نظرات بینندگان