کد خبر: ۱۵۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
در دیدار جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب مطرح شد؛

دفاع مقدس ثابت کرد صیانت از کشور با مقاومت به دست می آید نه با تسلیم

مقام معظم رهبری گفتند: امروز کشور به مرحله بازدارندگی رسیده است و احساس قدرت می کند که دشمنان نیز به این نکته واقف هستند. دفاع مقدس ثابت کرد صیانت از کشور با مقاومت به دست می آید.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز ( چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار علاوه بر فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، جمعی از خانواده‌های شهدا نیز حضور دارند. همچنین جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور از طریق ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها در این دیدار حضور یافته اند.

در ابتدای این دیدار پس از قرائت کلام‌الله مجید و مدیحه‌سرایی خاطره‌انگیز حاج صادق آهنگران، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس ارایه کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی (ره) پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را مصداق آیه شریفه «السابقون السابقون» دانستند و تاکید کردند: آنها کسانی هستند که زودتر از دیگران نیاز را شناختند و برای بر آوردن آن در میدان جهاد شتافتند.

ایشان تمجید از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس را وظیفه ای همگانی دانستند و افزودند: دفاع مقدس دوران پرهیجان، پرحادثه، پرمعنا و پرفایده و از جمله حوادثی است که برای دیروز، امروز و فردای ما دارای اثر است، بنابراین پیشکسوتان در این حادثه و در این واقعه مهم قطعاً مورد توجه و اهتمام و احترام باید قرار بگیرند.

باید کاری کنیم نسل جدید مسائل دفاع مقدس را بشناسد و بداند

 آیت الله خامنه ای با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس گذشته است، خاطر نشان کردند: وقتی در وسط حادثه هستیم نمی توانیم ابعاد حادثه را ببینیم، در تاریخ ما این برهه از زمان به عنوان برهه ای درخشان شناخته خواهد شد؛ شما پیشکسوتان خیلی از مسائل دفاع مقدس را می دانید اما نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. ما باید کاری کنیم نسل جدید مسائل دفاع مقدس را مثل شما بشناسد و بداند. این توقعی است که بنده از خودم و دیگران دارم.

مقام معظم انقلاب رهبری با اشاره به گزارش رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره ترویج و نشر ارزشهای دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوانها برسد، افزودند: این توقعی است که بنده از خودم و دیگران دارم.

ایشان تاکید کردند: بنده با جوانها تا حدودی مرتبطم گاهی سوالی می شود و حرفی زده می شود می بینم خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. من می خواهم این حقایق دفاع مقدس به گوش آنها برسد. حقایقی که در دفاع مقدس ما به آن توجه داریم دیگر امروز فقط ادعا نیست. روزی ادعا می‌کردیم که تمام قدرت‌های جهانی با ما می‌جنگند. اما الان خود کسانی که می‌گفتند ما فقط ادعا می‌کنیم، خودشان امروز اسناد و مدارکی از سوی شرق و غرب در این خصوص منتشر می شود که ادعاهای ما را اثبات می کند.

انقلاب اسلامی ایران تهدید امپراتوری نظام سلطه بود

فرمانده کل قوا با بیان اینکه حمله نظامی به کشور غیرمنتظره نبود. بله حمله را صدام کرد اما پشت سر صدام استکبار جهانی قرار داشت و کشورهای استکباری هم او را تشویق کردند و چراغ سبز و قول پشتیبانی به صدام دادند و به قولشان عمل کردند، گفتند: حمله این کشورها به نظام انقلابی کاملا طبیعی بود، چون آن‌ها از انقلاب اسلامی ایران به شدت عصبانی بودند. این انقلاب کارهایی را انجام داد که خود ما آن روز خیلی متوجه آن نبودیم، اما استکبار جهانی متوجه آن شده بود. این انقلاب صرفا یک شکست سیاسی مقطعی برای استکبار نبود؛ انقلاب اسلامی ایران تهدید امپراتوری نظام سلطه بود.

ایشان بیان کردند: اینکه یک ملتی از آمریکا و قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی حاکم بر دنیای آن روز نترسد،‌ اصلا برایشان قابل تحمل نبود. آن هم نظام سیاسیی که در یک جایی برپا شده که نقطه امید و اتکا و طمع‌ ورزی کامل آمریکا بوده است. لذا دنبال انتقام و ضربه زدن بودند. ضربه‌هایی هم مثل اقدام به کودتا و حمله هوایی در طبس و تحریک اقوام هم راه انداختند اما به جایی نرسید. باید جنگ نظامی از طرف یک همسایه راه می‌انداختند. 

ایشان یادآور شدند: اینکه یک ملت و کشور مستقل از امپراتوری نظام سلطه بایستد، سینه سپر کند و حرفی نو بزند قابل تحمل نبود، اینکه ملتی از آمریکا نترسد و از قدرت سیاسی اقتصادی آن ها بیمناک نباشد برایشان قابل تحمل نبود. لذا باید انتقام می گرفتند و ضربه متقابل می زدند، باید جنگ نظامی تحمیل می شد، جنگ نظامی تمام عیار باید از طریق یک همسایه تحمیل می شد.

فرمانده کل قوا ادامه دادند: در آن زمان من در وزارت دفاع بودم؛ مسئولان عالی رتبه نظامی حدس هایی می زدند اما مجموعه انقلابیون چنین حمله همه جانبه ای را باور نمی کردند، کسانی که از ما تجربه بیشتری داشتند چنین حمله ای را پیش بینی می کردند.

ایشان با بیان اینکه امروز عده ای می گویند چرا با عراق جنگ کردید یا چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه دادید، خاطر نشان کردند: حادثه تلخی که در پایان جنگ اتفاق افتاد بعد از قبول قطعنامه بود که عراق پشت مرز رفته بود اما بار دیگر حمله کرد و بعد حمله مرصاد انجام شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: خیال می کنند اگر بعد از قضیه خرمشهر کنار می رفتیم تمام می شد، این گونه نیست؛ تازه شروع می شد، این اظهارات بی حساب حرف زدن و بی مسئولیت اظهار نظر کردن است. آنها می خواستند انقلاب اسلامی را خاک سیاه بنشانند.

رهبر انقلاب با طرح این پرسش که «باید ببینیم هدفهای حمله صدام به ما چه بود؟» تاکید کردند: در مرحله اول هدف صدام تجزیه کشور و جدا کردن خوزستان از کشور بود. که خب مردم خوزستان یکی از بهترین دفاعها را خودشان انجام دادند. بله مردم از همه کشور به خوزستان رفتند اما در خود خوزستان شخصیت‌های برجسته مجاهد و مبارزی مثل علی هاشمی جزو شخصیتهای درجه یک دفاع قرار دارند.

ایشان افزودند: یکی از اهداف بعدی به زانو درآوردن ملت ایران بود. می خواستند جمهوری اسلامی را براندازی کنند و سرنوشت ایران را عوض کنند. می خواستند صدای ملت ایران را در گلو خفه کنند؛ ملت ایران حرف نویی برای دنیا داشت. می خواستند این پیام که پیام مقاومت و ایستادگی و عدم تسلیم دربرابر زورگویی و تبعیض بین‌المللی بود، نرسد.

ایشان ادامه دادند: می خواستند ملتهای دیگر عبرت بگیرند که اگر کسی مقابل آمریکا قیام کرد مثل ملت ایران سرکوب می شود و هدف نهایی و اساسی این بود که باب مقاومت بسته شود اما پاسخ ملت ایران این بود که همه این هدفها را خنثی کرد و درست نقطه مقابل هدف آنها اتفاق افتاد.

اتحاد ملت یکی از دستاوردهای دفاع مقدس بود

مقام معظم رهبری با برشمردن دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای مردم ایران گفتند: اتحاد ملت یکی از دستاوردهای دفاع مقدس بود؛ در آن زمان یکی از مشکلات اختلافات میان رئیس جمهور و نخست وزیر به خاطر بد اخلاقی های رئیس جمهور بود، گروهک ها هم مردم را گروه گروه می کردند، دفاع مقدس ملت را یکپارچه کرد و همه در خدمت دفاع مقدس قرار گرفتند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: سه عنصر قدرت انقلاب و رهبری امام و خصوصیات برجسته ملت ایران باعث شد تهدید بزرگ جنگ به فرصت بزرگ تبدیل شود. این یکی از فصل های شورانگیز دفاع مقدس است که در این زمینه باید بسیار کار شود. فرصتهایی که در اثر دفاع مقدس برای کشور پیش آمد برای اکثر مردم ناشناخته است.

فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه دفاع مقدس میدان بروز باورهای دینی و سجایای اخلاقی ملت ایران شد، اظهار داشتند: در سایه دوران دفاع مقدس محبوبیت نیروهای مسلح افزایش یافت و مردم احساس امنیت کردند که این احساس امنیت بسیار مهم است.

رهبر معظم انقلاب خطاب به فرماندهان نظامی اعم از ارتش و سپاه که در این جلسه حضور داشتند، گفتند: محبوبیت و اقتدار نیروهای مسلح تا وقتی است که حرکت پیش‌رونده خود را با همان شتابی که دارند، حفظ کنند.

امروز کشور به مرحله بازدارندگی رسیده است و احساس قدرت می کند

ایشان تاکید کردند: امروز کشور به مرحله بازدارندگی رسیده است و احساس قدرت می کند که دشمنان نیز به این نکته واقف هستند. دفاع مقدس ثابت کرد صیانت از کشور با مقاومت به دست می آید.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این احساس مقاومت کردن موجب شد هم اطمینان و اعتماد به نفس داخلی ایجاد شود، هم به دشمن یاد داد که در محاسبات خود قدرت داخلی و مقاومت کشور را هم به حساب بیاورد.


انتهای پیام/س/ف
نظرات بینندگان