کد خبر: ۱۵۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

تبیین و بازخوانی رشادت های مدافعان وطن، امنیت و رزمندگان دفاع مقدس چراغی روشن در مسیر حفظ ارزش های اسلامی

ثبت خاطرات روزها و سالهای دفاع مقدس و جان فشانی مبارزان انقلابی و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و ثبت و ضبط رشادتهای مدافعان حرم، امنیت و سلامت همه و همه بخشی از تاریخ پر افتخار این سرزمین است که می بایست توسط رسانه ها تبیین و بازخوانی گردد تا الگویی باشد برای آنانی که کور کورانه از برنامه های شوم دشمن حمایت کرده و چراغی روشن در مسیر حفظ ارزش های اسلامی باشد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه ،  امروز 31 شهریور ماه مصادف با آغاز جنگ تحمیلی است که به حرمت مبارزات مقدس رزمندگان اسلام این هفته به نام دفاع مقدس نام گذاری شده است.

 هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جان‌فشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان می باشد. جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.

آنان مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت برگزیدند تا کشور عزیزمان همواره با عزتمندی و اقتدار در دنیا قد علم کرده و امروز به قدرتی تبدیل گردد که پشت استکبار جهان از نامش می لرزد.

آری هفته دفاع مقدس است مناسبتی که تنها یک نام و عنوان نیست، بلکه یک غرور ملی می باشد، چرا که هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ  فخر فروشی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود. رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می دارد. ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یازیدند.

باید گفت آن سالها سال های عشق و عطش بود زمانه ای که زنان ایرانی با انقلاب اسلامی و جنگ حیاتی دوباره یافتند و در صف اول جبهه ها از عقیده، عفت و ناموس خود دفاع می کردند و عده ای نیز حماسه آفرینان عرصه های پشتیبانی و امداد جبهه های جنگ و جهاد بودند که نقش خویش را در نهایت تعهد، ایثار و تلاش ایفا کردند و در این میدان سخت و طاقت فرسا نیز موفق و سربلند به در آمدند و افتخاری بر افتخارات خویش افزودند که به جز زنان صدر اسلام نمی توان نمونه ای برای آن نشان داد.

بانوان این سرزمین در آن برهه جنگ و خمپاره و آتش، جان دادند اما حاضر نشدند عفت و پاکدامنی خویش را از دست دهند، یکی از رزمندگان دفاع مقدس می گفت: خوب به یاد دارم که در محاصره خرمشهر برادری به همراه سه تن از دوستانش برای نجات خواهرش که در میان شهر جا مانده بود جانشان را فدا کردند تا ناموسشان به دست دشمن نیافتد.

روایتی دیگر از رزمندگان خواندم که فردای روزی که عراقی ها خرمشهر را فتح کردند نیروهای بعثی عراق که توانسته بودند به شهر نفوذ کنند دختری را دستگیر کرده و برای تحریک احساسات رزمندگان ما جسد عریانش را آن طرف رود کارون بر تبرک بلندی بستند  و مقابل چشمان رزمندگان ایرانی گذاشتند، رزمندگان ایرانی که این همه جان فشانی میکردند تا ناموسشان به دست دشمن نیافتد رگ غیرتشان به جوش آمده و برای پایین کشیدن جسد دختر دست به کار شدند.

در همین ماجرا سه تن از تکاوران نیروی زمینی ارتش جان خویش را فدا کردند و به شهادت رسیدند تا عاقبت جسد دختر را  پایین کشیده و به خاک سپرده شد.

آری این است غیرت ایرانی، اما سلبریتی وطن فروشی چون ترانه علی دوستی که در آن زمان حتی متولد هم نشده بود جلوی دوربین های بی بی سی نشسته و می گوید در زمان جنگ رزمندگان ایرانی به ما تعرض می کردند و این یعنی نهایت خائن بودند.

اکنون در ادامه بازخوانی هفته دفاع مقدس دیگر قصد ندارم از جنگ هشت ساله ی نابرابری بنویسم که یک ایران بود و چند کشور، یک ایران بود با دستان خالی و یک دنیا بود تمام تجهیزات.

 امروز می‌خواهم از روزهای پس از جنگ بنویسم، از بیش از 37 سال مقابله، مقاومت، کشته و شهید دادن، تحریم شدن، از روزهایی که استکبار جهانی به واسطه کینه عمیقی که از انقلاب و پیروزی در جنگ هشت ساله ایران از ما داشت تمام توانش را جمع کرده و در جبهه هایی دیگر به مبارزه می پردازد و دست به جنگ شناختی ترکیبی زده است.

امروز آغاز هفته دفاع مقدس است اما با جریاناتی گره خورده که نشان از تلاش دشمنان در سرکوبی ایران اسلامی دارد، دشمنی که از هر گونه تجهیزات و دسیسه و بسترها استفاده می کند تا با نفوذ در بین عده ای وطن فروش بر پیکره انقلابی 44 ساله ضربه های مهلک وارد کن و چقدر هوشمندانه جریان را پیش می برد، گاهی از جنگ تن به تن استفاده میکند، گاه از ماهواره و محتواهای مبتذل برای مسموم ساختن ذهن نسل بعد از انقلاب، زمانه ای نیز که دستش از همه جا کوتاه می‌شود با تشکیل گروهک های تروریستی همچون داعش در مرزهای وطن ناآرامی ایجاد می‌کند تا روزنه ای بیابد برای ورود به کشور، ولی دریغ از اینکه تا وقتی محسن حججی جوان مشتاق شهادت، حاج عبداله اسکندری سیدالشهدای مقاوت، حاج قاسم سلیمانی که در دید دشمن به ژنرال سایه ها معروف شده بود و صد ها شهید مدافع حرم وجود دارد کسی جرات تعدی به مرزهای این سرزمین را ندارد.

و امروز که پس از سالها مبارزه، خود را بیچاره و ناتوان می بیند، به هر خار و خسی چنگ میزند تا شاید بتواند به اهداف شومش برسد، در تازه ترین و جدید ترین سناریوی خود که البته این نیز نخ نما شده و دستش مدتهاست برایمان رو شده، از عملیات کشته سازی استفاده میکند تا احساسات مردم را جریحه دار نماید.

مرگ مهسا امینی(دختر کردی که چند روز پیش در سالن آموزش گشت ارشاد به دلیل بد حجابی احضار شده بود) و بهانه حمایت از زنان روزنه امیدی شد برای دشمنان داخلی و خارجی تا شاید بتوانند اصلی ترین هدف خود که تجزیه ایران است را به منثه ظهور بگذارند و در این بین عده اندکی نیز با موج سواری بر این ماجرا در حال اغتشاش و برهم زدن آرامش جامعه هستند و حتی دست به کشتار نیروهای نظامی و افرادی هستند که تنها جرمشان حفاظت از این آب و خاک و امنیت سرزمین مان می باشد.


بله امروز می‌نویسم از جنگ نرمی که نرم، نرمک تا بیخ گوشمان آمده و ذهن و فکر و اندیشه فرزندانمان را نشانه رفته و آنقدر نفوذ کرده که فقط رزمندگان و از خود گذشتگانی چون سال های دفاع مقدس نیاز دارد تا بتواند دشمن را از سرزمین و خاک اعتقادی نسل های جدید بیرون کند، جان فدائیانی را می طلبد تا فرهنگ عمیق ایرانی و اسلامی را هنرمندانه بر قامت راه گم کردگان  بنشاند.

اگر چه بیش از 40 سال جنگیدن و شهید و جانباز دادن ممکن است هر جامعه ای را خسته و ناتوان کند،اما باید پذیرفت که دشمن با ایجاد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توانسته به خوبی این جنگ را در دست گیرد و مسیر را دنبال نماید ولی این موضوع نیز نباید فراموش شود که در چنین شرایطی هم می‌توان با بصیرت و آگاهی راه را از بیراهه تشخیص داد.


به گزارش شیرازه، ثبت خاطرات روزها و سالهای دفاع مقدس و جان فشانی مبارزان انقلابی و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و ثبت و ضبط رشادتهای مدافعان حرم، امنیت و سلامت همه و همه بخشی از تاریخ پر افتخار این سرزمین است که می بایست توسط رسانه ها تبیین و بازخوانی گردد تا الگویی باشد برای آنانی که کور کورانه از برنامه های شوم دشمن حمایت می کنند.


انتهای پیام/س





برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان