کد خبر: ۱۵۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۰۱ مهر ۱۴۰۱
امام جمعه اقلید:

لزوم هوشیاری و یصیرت عمومی در مقابله با اغواگران و فرصت طلبان

حجت الاسلام طالبی با بیان اینکه درصورتی که اولیای نظام در حال پیگیری پرونده مرحومه امینی هستند و خانواده متوفی گفتند دلشان به وعده پیگیری مسؤولان امر گرم است، تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم، کشتن و توهین به پلیس و...، معنایی ندارد پس همه به ویژه نسل جوان هوشیار باشید که تحث تأثیر اغواگران و فرصت طلبان قرار نگیرید.

به گزارش خبرنگار شیرازه از اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی امام جمعه اقلید در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهربا گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ایران اسلامی آغازکننده جنگ نبود بلکه جنگ بر ما تحمیل شد و برای حفظ انقلاب اسلامی، سرزمین و ناموس و شرع، برای دفاع برخاستیم و تاریخ دفاع ثابت می کند که هیچگاه دنبال تعرض به غیرنظامیان و منازل مردم نبودیم.

وی با بیان اینکه سنگرهای رزمندگان مان در دفاع مقدس، محل عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال بود، عنوان داشت: ازآنجایی که دفاع ما از نظر عقیده، ایمان و پیروی از یکی از اولیای الهی (امام خمینی (ره)) تحقق یافت، قداست خاصی پیدا کرده است.

طالبی به برخی از فرمایشات امام خمینی (ره) درمورد جنگ و دفاع مقدس اشاره کرد و بر لزوم مطالعه منشور روحانیت امام خمینی(ره)، به ویژه بخشی که درمورد جنگ برای ادای تکلیف است، توسط اقشار مختلف به ویژه نسل نو و جوان و نیز پیشکسوتان جهاد و شهادت، تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان کرد: دفاع مقدس ما منحصر به کهنسالان یا جوانان و نوجوانان و زنان و ... نیست بلکه مجموعه های بزرگ دینی و مذهبی، دست اندرکار بودند تا ما به پیروزی برسیم.

امام جمعه اقلید با تأکید بر لزوم روایت گری درست و دقیق دفاع مقدس و دغدغه های مقام معظم رهبری در این زمینه، تأکید کرد: دفاع مقدس خونبهای شهیدان است که باید حفظ شود.

طالبی در ادامه به ماجراهای اخیر کشور اشاره کرد و گفت: هوشیار باشید که تحت تأثیر اغواگران و فرصت طلبان قرار نگرفته و آینده خود را خراب نکنید.

وی به اتفاقی که برای مرحومه مهسا امینی افتاد و دستور اکید رئیس جمهور بر پیگیری دقیق و سریع ماجرا اشاره کرد و بیان داشت: در حالی که اولیای نظام اسلامی (رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه و...) در حال پیگیری ماجرا بوده و قول رسیدگی دقیق دادند، معنا ندارد که عده ای سودجو و فرصت طلب به اموال عمومی و خصوصی مردم دست درازی کرده و به آتش بکشانند و بیگناهان را آماج تیرهای زهرآگین خود قرار دهند.

طالبی به آتش کشیدن آمبولانس ها و تخریب اموال عمومی و... اشاره کرد و ادامه داد: چرا باید عده ای داغدار شوند یا هتاکی به جایی برسد که پلیس، که حافظ امنیت و ناموس و شرف است، مورد  حمله قرار گرفته و کشته شود.

طیب جمعه اقلید یادآور شد: پدر متوفی (امینی) عنوان کرد که این افراد نه از ما هستند و نه ما از آن ها، بلکه قوت قلبمان همان وعده ای است که مسؤولان نظام به ما در مورد پیگیری پرونده دادند.

انتهای پیام/س

نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان