کد خبر: ۱۵۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مصوبات سفر رئیس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه؛

توقع مردم از دولت حل مشکل گرانی و تورم است

یکی از این محورهای گفتگو حل مشکلات معیشتی کنترل تورم و گرانی ها بود که گر چه در جدول مصوبات قید نشده اما باید جز مهم ترین و اصلی ترین راهبرد های دولت در مدیریت کلان کشور قرار گیرد، چرا که افزایش روز افزون قیمت ها، تورم و عدم کنترل و نظارت بر اقلام و اجناس می تواند یکی از عمده ترین علل نارضایتی هر ملتی از عملکرد دولت باشد که بی اعتمادی و بی تفاوتی به نظام و اعتراضات مردمی را به دنبیال خواهد داشت
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان ها به فارس سفر کرد، سفری که با ۱۱۰ مصوبه و 14 محور گفتگو برای توسعه استان و گره‌گشایی از مشکلات مردم همراه بود.

مشکلاتی که مقرر گردبد به همت مدیران ارشد استانی و پیگیری های مستمر استاندار فارس یکی پس از دیگری مرتفع گردد تا شاید بخشی از معضلات استان و کاستی هایی که وجود دارد حل و برطرف شود.

یکی از این محورهای گفتگو حل مشکلات معیشتی کنترل تورم و گرانی ها بود که گر چه در جدول مصوبات قید نشده اما باید جز مهم ترین و اصلی ترین راهبرد های دولت در مدیریت کلان کشور قرار گیرد، چرا که افزایش روز افزون قیمت ها، تورم و عدم کنترل و نظارت بر اقلام و اجناس می تواند یکی از عمده ترین علل نارضایتی هر ملتی از عملکرد دولت باشد که بی اعتمادی و بی تفاوتی به نظام و اعتراضات مردمی را به دنبیال خواهد داشت از همین رو می بایست نگاه ویژه به این امر یکی از راهبردی ترین رویکرد های دولت ها باشد.

رئیس جمهور کشورمان نیز در سفرهای استانی خود توجه به این نکته را از مهم ترین محور های گفتگوی خود با مسئولان استانی قرار داده اند که پیگیری و نظارت بر حسن انجام آن و مطالبه گری از مسئولین قطعا بر عهده رسانه ها خواهد بود تا مدیران بدانند این مصوبات و گفت و شنودها نباید تنها منحصر به جلسات باشد و نیاز به پیگیری و به سرانجام رسیدن دارد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه که از چندی پیش بخش ویژه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور را دنبال میکند، امروز در این شماره پیگیر یکی دیگر از محورهای گفتگوی ریاست جمهوری شده و در مصاحبه ای با رئیس سازمان صمت فارس خواستار اقدامات انجام شده این سازمان در حل مشکلات معیشتی کنترل تورم و گرانی ها شده است.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در پاسخ به ضرورت حل مشکلات معیشتی، کنترل تورم و گرانی ها، به خبرنگار این رسانه گفت: با توجه به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و هدفمند نمودن آن به جهت جلوگیری از هرگونه  افزایش غیر منطقی  در سطح بازار و با هدف پیشگیری از کمبود احتمالی هرگونه کالا و خدمات، طرح نظارتی تحت عنوان «طرح پیشگیری ویژه بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات» به صورت گسترده و با بهره گیری از تمامی امکانات لازم در سطح استان به مرحله اجرا درآمد.

وی در خصوص اقدامات سازمان صمت در این راستا افزود:طرح مذکور در پنج ماهه ابتدایی سال با همکاری بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بازرسی بسیج اصناف و بازاریان استان و همچنین بهره گیری از توان ناظرین افتخاری و بازرسی اتاق اصناف، انجام  که در این مدت بیش از ۲۲۱ هزار واحد اقتصادی اعم از تولیدی، انبارها عمده فروشی و خرده فروشی، مورد بازرسی قرار گرفت، که ۳ هزار و ۲۱۶مورد تخلف با عناوین گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت و ... به ارزش بیش از ۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال کشف و جهت صدور رای قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.

ایزدی ادامه داد: برگزاری بیش از ۳ هزار مورد گشت مشترک اجرای طرح نظارتی خاص از جمله طرح نظارتی نوروز 1401، ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر، طرح نظارتی ویژه مردمی سازی یارانه ها، طرح نظارتی شفافیت درج قیمت کالا توسط واحدهای تولیدی و ... از سایر اقدامات مهم انجام شده در این خصوص می باشد.

 رئیس سازمان صمت فارس در توضیحات تکمیلی اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان، عنوان کرد: ملزم نمودن واحدهای تولیدی به بارگذاری قیمت کالاهای تولیدی خود در سامانه جامع تجارت با هدف شفافیت قیمت، الزام نمودن واحدهای تولیدی به تعدیل قیمت های خود در بازه زمانی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و با هدف جلوگیری از تورم و تنش در بازار و پیشگیری از افزایش قیمت های هیجانی، همچنین در راستای جلوگیری از تنش در بازار عرضه و تقاضای گازهای صنعتی بلاخص گاز آرگون و ایجاد آرامش نسبی در بازار، پیگیری‌ های لازم به منظور حذف دلالان از بازار صورت پذیرفت و از طریق دستورالعمل سازمان حمایت مقرر گردید بعد از این گاز صنعتی صرفاً با بررسی مدارک خریداران در جهت صحت سنجی ادعای نیاز واقعی خریدار و عرضه از طریق مزایده صورت پذیرد.

اگر چه نظارت بر بازار و قیمت ها و کنترل و بازرسی ها از وظایف اصلی این سازمان به شمار می رود اما بنا به تقسیم کار و محول شدن بخشی از این وظایف به سازمان جهاد کشاورزی، در شماره بعد این گزارش به سراغ متولیان جهاد کشاورزی فارس نیز خواهیم رفت تا از اقدامات انان در این خصوص مطلع گردیم.

انتهای پیام/س






نظرات بینندگان