کد خبر: ۱۵۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱
معاون استانداری فارس مطرح کرد:

پیشنهاد سایت‌های جدید برای تامین مسکن در فارس

رضایی با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد کل متقاضیان مسکن ملی در این استان مربوط به چهارشهر بزرگ است، از ارائه پیشنهاد ایجاد سایت‌های جدیدی برای احداث واحدهای مسکونی در شهرهای شیراز و صدرا به شورای عالی شهرسازی کشور خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد کل متقاضیان مسکن ملی در این استان مربوط به چهارشهر بزرگ است، از ارائه پیشنهاد ایجاد سایت‌های جدیدی برای احداث واحدهای مسکونی در شهرهای شیراز و صدرا به شورای عالی شهرسازی کشور خبر داد. 

وی دوشنبه چهارم مهر به خبرنگاران ضمن بیان اینکه بیشترین تقاضای مسکن ملی مربوط به متقاضیان در شهرهای بزرگ استان فارس شامل شیراز، مرودشت، کازرون، جهرم و فسا هستند، گفت: در استان فارس تاکنون حدود ۴۲۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و ۱۴۰ هزار نفر حائز شرایط دریافت مسکن شناخته شده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه به طور طبیعی تامین زمین در شهرهای بزرگ سخت‌تر از شهرهای کوچک است، گفت: در اکثر شهرهای کوچک استان به دلیل موقعیت جغرافیایی، جمعیت و زمین هایی که هنوز در قالب توسعه به ساخت واحدهای مسکونی و تجاری اختصاص نیافته، زمین مورد نیاز تامین شده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس ادامه داد: در شهرهای بزرگ به دلیل توسعه‌ای که طی سال های گذشته داشته اند زمین دولتی کمتر در حریم یا درون بافت شهری یافت می شود تا بتوان از آنها در قالب توسعه مسکن استفاده کرد.

بررسی مقدمات ایجاد سایت‌های جدید مسکن در شیراز و صدرا

وی با اشاره به اینکه در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به فارس، مسائل مربوط به تامین زمین و ساخت مسکن در این استان بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد، گفت: موضوعات مربوط به چند سایت بزرگ برای شهرهای شیراز و صدرا که مقدمات مطالعاتی آن در استان فراهم و اسناد و مدارک آن آماده شده بود در شورای عالی شهرسازی کشور مطرح شده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: اراضی که استحصال می شود خاص کسانی خواهد بود که در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند اما زمین مورد نیاز برای آنها تامین نشده است.

رضایی گفت: برخی اراضی اطراف شیراز در مناطق کمیل آباد، اکبرآباد، وزیرآباد و بخش هایی هم در چهار شهرک مجزا که عمدتا در شهرستان شیراز و یکی هم در شهرستان بیضا است و همچنین بخشی از اراضی شهر صدرا به شورای عالی شهرسازی کشور پیشنهاد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: جمع اراضی که تا الان در شهرهای بزرگ استان از جمله شیراز و صدرا استحصال و تامین شده برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی است که اداره کل راه و شهرسازی استان به زودی عملیات زیرسازی این اراضی و سپس ساخت واحدها را آغاز خواهد کرد.

وعده بانک‌ها برای افزایش تسهیلات مسکن

رضایی بیان کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی مباحث دیگری به ویژه در خصوص پایین بودن تسهیلات و عدد و رقم سود تسهیلات هم مطرح شد که وزیر قول داد که این موضوع در دستور کار شورای مسکن کشور که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بانک ها هم قول دادند که تا جایی که امکان دارد هم میزان تسهیلات را افزایش دهند و هم از میزان سود این تسهیلات بکاهند.

وی بیان کرد: در خصوص تامین و آماده سازی زیرساخت های اراضی تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز وزیر راه و شهرسازی قول داد که هزینه زیرسازی و تامین انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب از محل صندوق توسعه ملی مسکن تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: به اداره کل راه و شهرسازی استان ماموریت داده شد که عملیات اجرایی را در اراضی تامین شده و اراضی که به محدود شهر شیراز و دیگر شهرها مانند مرودشت، فسا، جهرم و کازرون الحاق شده به سرعت آغاز کند.

رضایی افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز اراضی تامین شده در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته که کار ساخت مسکن در این اراضی نیز توسط بنیاد آغاز شده است. لذا امیدواریم طی ماه‌های آتی شاهد رشد قابل توجه طرح‌های اجرایی شده مسکن ملی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به وجود پنج هزار هکتار بافت فرسوده در این استان، گفت: حداقل ۱۳۰ هزار واحد مسکونی موجود در این بافت ها ناپایدار و نیازمند نوسازی و بهسازی است که در این ارتباط نیز وزیر راه و شهرسازی قول داد که به بهسازی و نوسازی این واحدها کمک کند.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان