کد خبر: ۱۵۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۱
مصوبات سفر رئیس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه؛

به بهانه روز گردشگری دو پروژه گردشگری استان فارس پیگیری شد

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،در هفتمین سفر استانی رییس جمهور و هیئت دولت سیزدهم که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری استان فارس به قدمت و پیشینه تاریخی هفت هزار ساله ایران اشاره کرد و گفت: آثار باقی مانده نشانه های رفتار و عبرت مردم است.

 همچنین پیش از این نیز ابراهیم  کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی  و گردشگری، عنوان کرد: مبحث میراث فرهنگی و گردشگری یکی از ارزشمند ترین بحث ها است، چرا که هر گوشه از شیراز  و استان فارس را نگاه می‌کنیم  آثاری از تمدن غنی ایرانی - اسلامی را می بینیم که منحصر به فرد و در مقایسه با تک تک نقاط ایران بی نظیر است.

از همین رو پرداختن به مباحث مربوط به حوزه گردشگری و پیگیری مشکلات این  حوزه از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در همین راستا پایگاه تحلیلی خبری  شیرازه، پیرو پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس در نظر دارد دو مورد از  پروژه های میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس(تکمیل محوطه سازی ورودی مجموعه تخت جمشید ، تکمیل موزه بوانات ) را که در  جدول موصوبات سفر ریاست جمهوری  قرار دارد مورد بررسی قرار دهد.

برای پیگیری این  سه پروژه خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با موید محسن نژاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان فارس به گفتگو پرداخت.

تکمیل موزه بوانات 

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به موزه بوانات تخصیص یافته است افزود:  جهت تکمیل موزه با پیمانکار قرار داد بسته شده و  پیمانکار مشغول فعالیت است.

محسن نژاد در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس طرح مصوب تکمیل ادامه عملیات احداث ساختمان موزه  بوانات  در حال انجام است .

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژه تصریح کرد: پروژه  موزه بوانات 20 درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است.

تکمیل محوطه سازی ورودی مجموعه تخت جمشید

محسن نژاد در ادامه با بیان اینکه اقداماتی در خصوص  محوطه سازی ورودی تخت  جمشید انجام شده، افزود: ایجاد بازارچه صنایع دستی مهم ترین اقدامی بود که در ورودی محوطه تخت جمشید انجام شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: 20 میلیارد ریال برای ساماندهی، محوطه سازی  و ایجاد ساختمان جهت بازارچه صنایع دستی همچنین ایجاد زیرساختهای  گردشگری با اعتبار 130 میلیارد ریال در حال انجام است.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: برای تکمیل محوطه سازی ورودی تخت جمشید قرارداد منعقد شده و پیمانکار در حال فعالیت  است.


 به گزارش شیرازه استان فارس در بخش تاریخی و گردشگری یکی از استان‌های با پتانسیل بالاست، برخورداری از ۱۱ اثر تاریخی ثبت شده بین المللی و حدود سه هزار اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده ملی جایگاه این استان در بین استان های کشور را ویژه‌تر می‌کند و به همین دلیل جهت پیگیری  مجددا به سراغ مدیر کل گردشگری و صنایع دستی استان فارس  جهت بهر برداری این پروژه ها  خواهیم رفت.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان