کد خبر: ۱۵۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱
در پی گلایه شهروندان از افزایش قیمت مرغ، شیرازه پیگیری کرد؛

ماجرای تکراری یک بام و دو هوای قیمت ها در بازار و پاسخ های ضد و نقیض مسئولان

هر چند همیشه با ماجرای تکراری یک بام و دو هوای قیمت ها در بازار و پاسخ های ضد و نقیض مسئولان روبرو بوده ایم اما پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، برای پیگیری نرخ مصوب مرغ و ضرورت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و بررسی قیمتهای مصوبی که در طرح هدفمندسازی یارانه ها بر برخی اقلام گذاشته شد در روزهای آتی به سراغ مدیران ارشد استان خواهد رفت.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، «با سودجدویان و متخلفان برخورد قانونی خواهد شد +صوت» این مطلب جمله تاکیدی استاندار فارس و تیتر گزارش 25شهریورماه پایگاه تحلیلی خبری شیرازه بود که پس از تحقیق میدانی خبرنگار این رسانه و اطلاع از افزایش بی رویه قیمت مرغ در بازار پیگیری و کار شد.«از افزایش های غیر قانونی قیمت مرغ تا تاکید استاندار بر برخورد با متخلفین »

هر چند استاندار فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه بر غیرقانونی بودن افزایش مرغ  بیش از نرخ مصوب تاکید کرد و این اطمینان را به شهروندان و هم استانی ها داد که موضوع گران فروشی و نظارت بر بازار دنبال و با افراد متخلف برخورد خواهد شد، اما در یکی دو روز گذشته مجدد شاهد ارسال پیام هایی از سوی شهروندان مبنی بر درخواست پیگیری قیمت مرغ بودیم.

یک شهروند دوکوهکی عنوان کرده که دو روز پیش یعنی 4 مهرماه از یکی از فروشگاه های دوکوهک در شمال غرب فارس مرغ را با قیمت 71 هزار تومان تهیه کرده است.

یک شهروند مرودشتی نیز روز گذشته مصادف با شهادت امام رضا (ع) از خریداری مرغ با قیمت 72 هزار و 500 تومان خبر داد وگفت: این در حالی است که پیش از این و تا چند روز قبل مرغ را 61 هزار تومان تهیه می کرده اما اکنون در کمتر از یک هفته شاهد افزایش 11 هزار تومانی مرغ هستیم که این امر موجب نارضایتی مردم و عدم اطمینان به دولت خواهد شد.

خبرنگار شیرازه برای اطلاع از اوضاع بازار سری به برخی مرغ فروشی های شهر شیراز زده است که متاسفانه در بهترین حالت ممکن مرغ با قیمت 63 هزار تومان به فروش می رسد که بنا به نرخ مصوب هدفمندی سازی یارانه ها نیز با افزایش 3 هزار و 200 تومانی روبرو است که البته به گفته استاندار به خاطر نوسانات بازار و کاهش جوجه ریزی و جلوگیری از متضرر شدن مرغ داران قیمت تقریبا منصفانه ای است .

در گزارش 25 شهریور شیرازه عبدالمجید رنجبر در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص عنوان کرده یود اگر چه در یکی دو ماه اخیر شاهد کاهش جوجه ریزی در کشور و استان فارس بوده ایم اما استان ما با کمترین کاهش رو به رو بود به گونه ای که این کم شدن جوجه ریزی در استان فارس به صورت ملموس احساس نشد

وی با بیان اینکه همچنان همانند گذشته توزیع مرغ در سطح استان و شهر شیراز به میزان قبل ادامه دارد و هیچ کاهشی نداشته ایم، افزود: البته افزایش مصرف مرغ با توجه به ایام اربعین و نذورات مردمی موجب شد تا در چند روز اخیر با افزایش تقاضا روبرو شویم.

رنجبر در پایان تاکید کرده بود که هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ مرغ ایجاد نشده و هرگونه افزایش خارج از مصوبه تخلف محسوب می شود. حال باید دید که گفته مسئولان امر و قول و قرار هایشان حساب شده نیست یا فروشندگان متخلف همچنان بر تخلفات خود پافشاری می کنند که این نیز نیاز به نظارت دقیق  و صحیح بر بازار دارد.

در همین راستا در تازه ترین پیگیری ها، خبرنگار ما، طی تماس تلفنی با متولیان امر در جهاد کشاورزی و رئیس این سازمان خواستار یک پاسخ قانع کننده برای شهروندان و پیگیری قیمت های نامتعارفی شد که در گوشه و کنار شهر شیراز و استان فارس شاهد آن هستیم.

اگر چه در پی تماس های برقرار شده هیچ پاسخی دریافت نکردیم اما یک منبع آگاه در سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد: به خاطر نوسات ایجاد شده در بازار و ضرورت تثبیت قیمت ها مقرر گردیده یک کارگروه ویژه تشکیل شود تا هم مرغ داران متضرر نشوند و هم مردم با افزایش نا متعادرف و غیر قابل قبول روبرو نشوند.

دهقانپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس پاسخ نهایی در این خصوص را موکول کرد به هفته های آینده، پس از برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار .

به گزارش شیرازه، اما این سوال مطرح است که در شرایط کنونی و ماجراهای پیش آمده  آیا نیاز نیست دولت بین مردم اعتمادسازی کند؟ یا همچنان قرار است با تصمیمات نا به هنگام و گاه نامعقول باعث افزایش خشم مردم و بی اعتمادی بیشتر گردد؟

سازمان جهاد کشاورزی تنها باید مرغ دار را مد نظر قرار دهد یا ضرورت دارد با تمهیدات مناسب قیمت را به گونه ای تنظیم کند که اقشار مختلف بتوانند از پس هزینه های زندگی بربیایند؟

هر چند همیشه با ماجرای تکراری یک بام و دو هوای قیمت ها در بازار و پاسخ های ضد و نقیض مسئولان  روبرو بوده ایم اما پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، برای پیگیری این موضوع و ضرورت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و بررسی قیمتهای مصوبی که در طرح هدفمندسازی یارانه ها بر برخی اقلام گذاشته شد در روزهای آتی به سراغ مدیران ارشد استان خواهد رفت.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان