کد خبر: ۱۵۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱
نماینده ولی‌فقیه در فارس:

اغتشاش را هیچ حکومتی بر نمی‌تابد/صداقت ویژگی اصلی رسانه است

آیت الله دژکام با بیان اینکه هرج و مرج و اغتشاش و ترساندن مردم را هیچ دولت و حکومتی بر نمی‌تابد، تصریح کرد: حکومت اسلامی نیز برنمی‌تابد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز ضمن تقدیر از آتش‌نشانان به مناسبت گرامیداشت روز آتش‌نشان بیان کرد: از عزیزان آتش نشان و مجموعه آتش نشانی کشور که تلاش‌های ارزشمندی می‌کنند و شهدای گرانقدری را تقدیم کرده‌اند، تجلیل می‌کنیم.

وی افزود: در پایان هفته پیش رو نیز شهادت امام حسن عسکری(ع) است.در هشتم‌ربیع الاول که پیشاپیش این مناسبت را به پیشگاه حضرت ولیعصر تسلیت می گوییم و از این‌جهت همه مومنین عرض ادب به پیشگاه امام یازدهم خواهند داشت.فردای این روز روز آغاز امامت و ولایت امام زمان است که از خدای متعال تعجیل در ظهورش را می طلبیم و جا دارد آیین جشن و سرور برگزار شود و بعدش هم میلاد پیامبر و امام صادق است که یک دوره روزهای شادی است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: پدر و مادرها اگر نیت خیری برای جوانان دارند باید از این فرصت مناسب استفاده کنند و ازدواج آسان را جدی بگیرند و کمک کنند که ازدواج آسان در این ماه‌ها رخ دهد تا جوانان به سرانجام خیر برسند. 

امام جمعه شیراز همچنین با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، فراجا را حافظ امنیت دانست و خاطرنشان کرد که این امنیت ابعاد مختلفی دارد، امنیت جانی و روانی را از مهمترین این ابعاد دانست.

وی با بیان اینکه داوری از نظر اسلام وظیفه قاضی‌ست و اگر در اینجا از صحبتی می‌شود برای اطلاع مردم است، گفت: حکم شرعی می‌گوید اگر کسی اسلحه کشید، وسیله ترساندن مردم دست گرفت و مردم را ترساند و اثبات شد که چنین کرده، محارب و مفسد فی الارض بوده و حکم باید برایش اجرا شود چون مردم را ترسانده است.

امام جمعه شیراز گفت: مسلما وظیفه دستگاه قضایی این است که با مصادیق محارب برخورد جدی کند چون امنیت روانی جامعه به خطر می‌افتد و این یک مسئله‌ای است که باید جدی گرفته شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در این راستا اقشار مختلف وظایفی دارند و پلیس یک دستگاه مسئول است، لزوم مشخص شدن وظیفه سایر دستگاه‌ها و مسئولان و اقشار را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه در این زمینه یک وظیفه متوجه رسانه‌هاست، گفت: در مورد رسانه‌های دشمن که حرفی نیست چون اصلا می‌خواهند مردم را بترسانند اما رسانه‌های داخلی که با امکانات این کشود دارند کار می‌کنند از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف و نشریات باید مسئله‌ای را در نظر داشته باشند و اگر اخباری و تیترهایی باعث می‌شود امنیت روانی جامعه لطمه بخورد، این کار را نکنند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: ویژگی اصلی رسانه صدق است. راست گویی‌ها باید رعایت شود برای جلب مراجعه کننده و مخاطب کسی دروغ به مردم نگوید؛ بارها این را تذکر دادم که رسانه باید نقشش این باشد که پیام صحیح و سالم و راست را به مردم بگوید و امیدآفرینی کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در روز هشتم شهریور و در دیدار با هیئت دولت فرمودند «دولت با جنگ روانی دشمن مقابله کند»، همین طور که به ابعاد دیگر توجه می‌کند در زمینه مقابله با جنگ روانی باید دولت به صورت ویژه برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، دژکام
نظرات بینندگان