کد خبر: ۱۵۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
شاعر شیرازی و معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس در گفتگو با شیرازه:

با گفتگو کردن باید فرصت ناامنی و آشوب از اغتشاشگران گرفته شود

قیصری گفت:صدای اعتراض قشرهای مختلف جامعه با گفتگو کردن باید به گوش مسئولین برسد و فرصت ناامنی و اغتشاش از اغتشاشگران گرفته شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عبدالرضا قیصری شاعر شیرازی و معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس، گفت: صدای اعتراض قشرهای مختلف جامعه با گفتگو کردن باید به گوش مسئولین برسد و فرصت ناامنی و اغتشاش از اغتشاشگران گرفته شود. 

وی با بیان اینکه  هنرمندان باید به مبحث انتقال و انتقاد های اجتماعی برای رساندن حرف شان به گوش مسئولین توجه بیشتری داشته باشند، افزود: ما طنزنویس ها همواره موضوع اصلی در کارهای هنری مان انتقاداتی است که وجود دارد و با زبان شیرین و ادبی و کنایه و طنز مطرح می کنیم.

قیصری تصریح کرد: خوب است که باب انتقادات باز باشد و ما همچنان با زبانی شیرین و قابل تأمل و درک، گفت و گو کنیم و اگر این روش گفت و شنود را در سطح جامعه فراگیر کنیم‌ می تواند عامل مهمی باشد برای جلوگیری از ایجاد فضا برای فرصت طلبان. 

این شاعر شیرازی ادامه داد: اگر تجربه این مدت را مد نظر قرار دهیم، باید به تاثیر و آسیب شناسی رسانه های گروهی و رسانه‌های داخلی و شناخت رفتارهای دشمنانه رسانه های خارجی توجه کنیم و در ادامه در فضای همراه با آرامش و البته با تحرک و پویایی و چالش کارها را پیش ببریم. 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس افزود: ما در مرحله مهمی از پیشرفت کشورمان هستیم و شرایط کنونی، شرایط دشواری است.

وی با اشاره به اینکه ملت ما ملت سرافرازی است بیان کرد: حیف است فضایی را که برای پیشرفت کشور آماده کردیم، عده ای به سمت دیگری ببرند و شرایط را طوری رقم بزنند که مطلوب دشمنان این سرزمین است.

 قیصری با تاکید بر اینکه هنر، زبانی موثر برای انتقال مفاهیم و انتقادات است گفت: باید هنر و ادبیات بیاموزیم و از آن استفاده کنیم و مخاطب آثار هنری باشیم.

وی تصریح کرد: اگر به زبان هنر کمتر توجه کنیم آن وقت گفت و گوها توأم با سوء تفاهم هایی نمود پیدا می‌کند و چالشهای ایجاد می شود.

این هنرمند شیرازی به خانواده ها توصیه کرد که به نقش هنر و ادبیات در تربیت فرزندان توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس ادامه داد: هنر و ادبیات سرمایه ای است که دستاوردهای فوق‌العاده انسانی که هنرمندان برای ما رقم زدند را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: اگر زبان گفت و گو هنری را بیاموزیم، یقین دارم که بتوانیم ارزش های اجتماعی، اعتقادی و هنری را در جامعه به خوبی منتقل کنیم و نتیجه مطلوب هم بگیریم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان