کد خبر: ۱۵۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
مصوبات عمرانی سفر رئیس جمهور روی میز پیگیری‌های شیرازه:

فارس ۱۲سال در مسیر رسیدن به آزادراه

مهر ماه ۱۴۰۰ در هفتمین سفر استانی رئیس جمهور به فارس تصویب شد آزادراهی که از سال ۸۹ تاکنون از مطالبات مردم فارس بوده است، در دستور کار اداره راه و شهرسازی فارس با مشارکت وزارت دفاع قرار گیرد، پس از گذشت یک سال از این مصوبات بر آن شدیم تا اقدامات دولتمردان فارس را در این خصوص بررسی کنیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مهر ماه ۱۴۰۰ در هفتمین سفر استانی رئیس جمهور به فارس تصویب شد آزادراهی که از سال ۸۹ تاکنون از مطالبات مردم فارس بوده است، در دستور کار اداره راه و شهرسازی فارس با مشارکت وزارت دفاع قرار بگیرد.

پس از گذشت یک سال از این مصوبات با مدیرکل راه و شهرسازی گفت و گو کردیم که ببینیم چه اقداماتی در خصوص مصوبه مربوط به این آزادراه انجام شده است.

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس در این باره با بیان اینکه نقدینگی کافی برای اجرای پروژه در اختیار قرار نگرفته است؛ تصریح کرد: سازمان برنامه و مدیریت بودجه، وزارت راه و وزارت دفاع باید اعتبار مالی را تامین می کردند اما تاکنون فقط ۱۵ هزار تن از وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

وی افزود: قرار بوده ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱، شش قطعه از پروژه انجام شود اما به دلیل عدم تامین منابع مالی این اتفاق نیفتاده و دولت قول تامین اعتبار در ۶ ماهه دوم سال را داده است.

این در حالی است که عنایت الله رحیمی استاندار سابق فارس در اواسط مرداد ماه ۱۳۹۹ در جلسه بررسی پیشرفت آزادراه های استان اظهار کرد: پروژه آزادراه شیراز-اصفهان مشکل تامین اعتبار ندارد و ۵۰۰ میلیارد تومان آخر قطعا تامین خواهد شد.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان هم مرداد امسال در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شیراز توضیح داده بود: قطعه ۸ آزادراه شیراز-اصفهان ، قطعه ۱ آزاد راه شیراز-بوشهر است که ما باید حتما آزاد راه  اصفهان-شیراز را به شیراز-بوشهر، آزادراه شیراز-اصفهان را به شهید حجازی و سپس بزرگراه قم-کاشان متصل کنیم تا یک محور شمال به جنوب را کاملا داشته باشیم و استان را در این مسیر ببینیم.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس هم پیش از این در گفتگوی دیگری با شیرازه گفت: در استان هنوز یک کیلومتر آزادراه نداریم و فقط ۹ درصد راههای فارس بزرگراه است که نشان می دهد در این حوزه دچار عقب ماندگی هستیم و برای رسیدن به جایگاه مطلوب باید جهادی عمل کنیم.

ایمانیه افزود: در سفر هیات دولت به استان برخی پروژه‌ها شتاب گرفته و به شکل ویژه حمایت شدند که از جمله می‌توان به پروژه آزادراه شیراز – اصفهان اشاره کرد که امیدواریم با توجه به مصوبات سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهوری به استان در خصوص این پروژه، آزادراه تا پایان امسال زیربار ترافیک برود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در ۲۸شهریور ۱۴۰۱ در حاشیه سفر سفر به فارس اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان تا پایان امسال تکمیل شود.

اکنون با توجه به صحبت ها و وعده و وعید‌های مسئولان فارس و کمبود نقدینگی و صحبت های وزیر راه در خصوص راه اندازی این آزادراه در نیمه دوم سال جاری، باید ببینیم اقدامات متولیان امر  به چه سرانجامی می‌رسد و آیا در این زمینه تلاشی می‌کنند یا خیر!

برای پاسخگویی به این سوالات و اطلاع از تامین اعتبار کافی برای ساخت آزادراه شیراز-اصفهان، در شماره دوم این گزارش به سراغ استاندار فارس رفته و با وی به گفتگو خواهیم نشست.

آزادراه شیراز- اصفهان پروژه ای ۲۲۵ کیلومتری است که با بهره برداری از آن، فاصله بین شیراز تا اصفهان حدود ۱۳۰ کیلومتر کمتر می شود و زمان سفر نیز به مدت ۲ ساعت کاهش می یابد.


انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان