کد خبر: ۱۵۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
هنرمند حوزه شعر و ادبیات و رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز در گفتگو با شیرازه:

من با اعتراض موافقم، اما نه اعتراضات خیابانی که مبنی بر تخریب و تجزیه است

مرادی گفت: من با اعتراض موافقم اما اعتراضاتی که مکتوب و رسانه ای و ادبی باشد و به هیچ عنوان اعتراضات بدون برنامه و از هم گسیخته خیابانی که مبنی بر تخریب و تجزیه است را تایید نمیکنم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد مرادی، هنرمند حوزه شعر و ادبیات و رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز اظهار کرد: من با اعتراض موافقم اما اعتراضاتی که مکتوب و رسانه ای و ادبی باشد و به هیچ عنوان اعتراضات بدون برنامه و از هم گسیخته خیابانی که مبنی بر تخریب و تجزیه است را تایید نمیکنم و اینگونه اعتراضات باعث ویرانی، تخریب و فضای غبارآلودی میشود که نه به ایران و ایرانی کمک می‌کند و نه به قانون مدنی.

وی افزود: وقتی افرادی که در پی از بین بردن امنیت و تصرف ایران هستند از این اعتراضات حمایت می کنند باید کمی نگران شویم که احتمالاً نقشه ای در کار است و برخی می خواهند اعتراض مشروع ما را برعلیه خودمان استفاده کنند.

مرادی ادامه داد: اگر اعتراضات حتی بدون قصد و عقلانی به خیابان کشیده شود، باعث می‌ گردد افرادی با قصد و غرض در این اعتراضات ورود کنند و اعتراض را به اغتشاش تبدیل نمایند.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز تصریح کرد: دانشجویان و اساتید باید بتوانند اعتماد کنند و در چارچوب اخلاق و قانون اساسی و بر طبق عرف اندیشه اسلامی ایرانی به گفتگو بپردازند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه ها باید فضای روشن تری برای گفت و گو به وجود آوریم و صمیمیت و دوستی بین جریان های مختلف سیاسی و فکری در کشور تقویت شود تا افراد با سلایق مختلف گفتگو کنند، اظهار کرد: آنوقت است که بخشی از آسیب‌های این چنینی در زمان اعتراضات کمتر می‌شود و افرادی که واقعاً به دنبال بهانه جویی هستند نمایان تر می شوند و کم‌کم به حاشیه رانده می شود.

مرادی با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید خودشان را نسلی گسسته از گذشتگان بدانند اظهار کرد: اکنون در یک محدوده تاریخی به سر می بریم و پیشنهاد من به دانشجویان این است که بیشتر مطالعه تاریخی داشته باشند، تاریخ ایران و دیگر کشورها را بخوانند، سرگذشت نهضت ها را مطالعه کنند و صرفاً به سلیقه خودشان فکر نکنند؛ به عقاید و سلایق مخالف و متفاوت از خودشان هم فکر کنند.

این هنرمند و شاعر شیرازی ادامه داد: اگر دانشجویان اعتراضی دارند در قالب قانون به آن اعتراض بپردازند و به ایران پایدار و پر امنیت و حفظ وحدت اجتماعی اهمیت دهند و هرکجا بوی تفرقه حس کردند مطمئن شوند که مسیر اشتباهی می روند، حتی اگر با سلیقه خودشان متفاوت باشد.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز در پایان تصریح کرد: گاهی باید از سلیقه فردی مان بگذریم برای هدف بزرگتر که عزت و سربلندی ایران اسلامی است، نه فقط برای زمان فعلی ما بلکه برای گذشته و آینده ایرانمان.

 انتهای پیام/س/م

نظرات بینندگان