کد خبر: ۱۵۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱
پیگیری شیرازه همچنان ادامه دارد؛

کلید بازگشایی مجتمع فرهنگی،هنری خنج، در دستان شهردار این شهرستان

در گزارش دوم خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، در خصوص پیگیری مشکل مجتمع فرهنگی، هنری خنج که یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس است، به این نتیجه رسیدیم که کلید باز گشایی درب های بسته این مجتمع و حل مشکل در دستان شهرداری خنج می باشد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در هفتمین سفر استانی رییس جمهور  که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی گذری هم بر حوزه فرهنگ و ارشاد زد و بر تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت تاکید کرد و آن را از اولیت های مهم دولت سیزدهم برشمرد.

 وی که در سفر به فارس 104 مصوبه برای پیگیری و تکمیل در اختیار دولتمردان این استان قرار داد، استاندار فارس و مدیران را مکلف به اجرای انها در کوتاه ترین زمان ممکن نمود.

در بین این 104 مصوبه که در حوزه های مختلف است، 3 مصوبه مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به چشم می خورد که نیاز به همت و پیگیری مسئولان جهت تکمیل و راه اندازی دارد.

سه مصوبه ای که سالهاست بلاتکلیف مانده و همچنان اندر خم یک کوچه قرار دارند، اول تکمیل تالار مرکزی شیراز که به گفته مسئولان تا سال 1403 احداث خواهد شد، دوم کتابخانه مرکزی این شهر که سالیان سال معطل تامین زمین می باشد و سومین پروژه راه اندازی مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان خنج که علی رغم تکمیل و افتتاح در هفته دولت امسال، همچنان درب هایش بر روی مردم این شهر بسته است.

پس از پیگیری دو مصوبه اول و دوم به سراغ مجتمع فرهنگی خنج رفتیم، هرچند در گزارش  اول خبرنگار شیرازه(عمده ترین مشکل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خنج زمین است) توپ تعیین تکلیف این پروژه بین ادارات فرهنگ و ارشاد، راه و شهرسازی و شهرداری پاس داده شد اما در تاریخ 27 شهریور سال جاری و پس از گزارش خبرنگار ما مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان خنج سفر کرد تا این مجتمع را به سرانجام برساند.

حمید رضا قانع در پاسخ به شیرازه، عنوان کرده بود که اجازه دهید پس از بررسی های لازم نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.

و اکنون در گزارش دوم خبرنگار ما در خصوص پیگیری مشکل مجتمع فرهنگی، هنری خنج به این نتیجه رسیدیم که کلید باز گشایی درب های بسته این مجتمع و حل مشکل در دستان شهرداری خنج می باشد.

در همین راستا محمد صادق میری رئیس  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج در گفتگو با شیرازه، عنوان کرد: سازنده این پروژه اداره راه شهرسازی بوده و بهره بردار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما به دلیل مشکل زمین با شهرداری، ما این پروژه را تحویل نگرفته ایم.

به گفته وی سال 1387 شهرداری خنج تصمیم به ساخت یک مجتمع فرهنگی می‎گیرید و در همین راستا طرح ساختمان مذکور جهت ساخت، به راه و شهرسازی شهرستان لارستان واگذار می گردد و مجتمع ساخته می‌شود اما در حال حاضر شهرداری ادعا می‌کند که مالک زمین پروژه مجتمع فرهنگی است.

میری می گوید: اکنون باید اداره مسکن و راه و شهرسازی و شهرداری به توافق برسند تا بتوانیم مجتمع را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کنیم.

در حاشیه سفر مدیر کل ارشاد فارس که پس از پیگیری شیرازه جهت تعیین تکلیف مجتمع به خنج رفته بود، اسفندیاری فرماندار این شهرستان گفت : باید هرچه زودتر مشکل مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خنج حل شود تا هنرمندان بتوانند از این فضایی که آماده و از بودجه بیت المال هزینه شده استفاده کنند.

حمیدرضا قانعی مدیر کل مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این سفر اظهار امیدواری کرد با همکاری فرمانداری و نماینده مردم در مجلس بتوانیم مشکل زمین مجتمع را حل کرده و در مالکیت ارشاد قرار دهیم و گرنه از نظر حقوقی وزارتخانه اجازه تحویل گرفتن به ما نمی دهد.

در این جلسه همچنین مصوب شد: که در اولین فرصت جلسه ای با حضور مدیر کل راه و شهرسازی لارستان ، فرماندار شهرستان خنج، شهردار شهرستان خنج  و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار گردد تا به راه حل مناسبی در خصوص مجتمع برسند و اجرایی گردد.

خبرنگار شیرازه در تازه ترین پیگیری خود، با حسن شبانی مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان  به مصاحبه پرداخته است

وی با بیان اینکه  مجتمع فرهنگی، هنری خنج، ۱۲ سال پیش شروع به ساختن شد و چندین سال هم  در زمان دولت سابق نیمه تمام رها شده است، گفت: با سفر آیت الله ابراهیم رئیسی به فارس جهت تکمیل  این مجتمع فرهنگی اعتباری به آن تخصیص یافت.

شبانی در ادامه افزود:با پیگیری هایی که انجام شد مجتمع فرهنگی و هنری تکمیل و امسال در هفته دولت افتتاح شد، اما هنوز قابل استفاده نمی باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه مشکل اینجاست که در همان زمان، تفاهم نامه ای بین شهرداری و اداره مسکن و راه و شهرسازی وقت بسته نشده، افزود: به همین دلیل مشکلاتی به وجود آمده  و حالا که ساختمان تکمیل و ساخته شده  شهرداری خواستار زمین محول شده، می باشد و بیان کرده که سند را به نام فرهنگ و ارشاد می‎زنیم اما اعیان را به آنها داده و عرصه برای شهرداری است، در حالی که فرهنگ و ارشاد عرصه و اعیان را باهم می خواهد تا بتواند در تملک خود باشد.

وی در ادامه با اشاره به مکاتباتی که اداره کل راه و شهرسازی لارستان با سازمان ملی مسکن کشور انجام داده، گفت: این سازمان به ما پاسخ منفی داده اند و می‌گویند اگر تفاهم نامه ای  بین اداره مسکن و راه و شهرسازی وقت و شهرداری بسته شده ارسال کنید تا زمین را به تحویل دهیم.

شبانی با بیان اینکه راه شهرسازی مجری ساخت ساختمان های دولتی است، افزود:  راه و شهرسازی اعتباراتی دریافت کرده و مجتمع را ساخته است، حال اگر شهرداری مدعی زمین است باید اسناد و مستندات مستحکمی را ارائه دهد که سازمان  ملی مسکن زمینی را تحویل دهد.

وی در پایان بیان کرد: مگر می‌شود شهرداری چندین متر زمین دهد و هیچ صورت جلسه ای صورت نگیرد؟ یا اهدا شده و یا در اختیار قرار داده که در هر دو صورت اگر اسناد و مدارکی دارد ارائه دهد تا زمینی دیگری را به شهرداری دهیم.


 پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در راستای پیگیری این مصوبه ( مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خنج) در شماره های بعدی به سراغ  شهرداری شهرستان خنج خواهد رفت.

انتهای پیام/س/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان