کد خبر: ۱۵۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱
موضع صریح رهبر انقلاب درباره‌ی حوادث اخیر:

روایت رهبر انقلاب از پشت پرده حوادث اخیر و ظلم به ملت ایران/درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند+فیلم

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، صبح امروز (دوشنبه) با حضور فرمانده کل قوا در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) برگزار شد. 

سخنان رهبر معظم انقلاب از پشت پرده حوادث اخیر و ظلم به ملت ایران تا دقایقی دیگر در این رسانه منتشر خواهد شد

به گزارش شیرازه، در طول سالهای گذشته، در پایان دوره دانش‌ آموختگی افسران نیروهای مسلح، مراسم تحلیف آنان به صورت مستمر برگزار شده است. از ابتدای دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز یکی از برنامه‌های سالیانه ایشان حضور در بین افسران نیروهای مسلح و شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی آنان بوده است.

اما این مراسم، از سال ۱۳۹۹ بصورت مشترک و تحت عنوان دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح به شیوه جدیدی برگزار شده است.

 در شیوه جدید، هر سال یکی از رده‌های سه‌گانه نیروهای مسلح میزبان این برنامه بوده: سال ۱۳۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی(ع)، سال ۱۴۰۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه افسری امام حسین(ع) و امسال نیز در مجموعه فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی(ع).

 سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره شیوه برگزاری مشترک این مراسم چنین می‌گوید:"در طول سال‌های گذشته بنابر تدابیر فرمانده کل قوا هرسال حداقل دو مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی در دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح برگزار میگردید.

در دوره جدید با موافقت فرماندهی کل‌قوا، این مراسم به صورت مشترک و با تعامل عالی سازمانهای نیروهای مسلح برگزار می‌گردد."

رهبر معظم انقلاب در این مراسم فرمودند:

واکنش بدون تحقیق، ایجاد اغتشاش و ناامنی برای مردم و حمله به قرآن و مسجد و حجاب و بانک و ماشین مردم عادی نبود و برنامه‌ریزی شده بود.

در این حوادث چند روز اخیر بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد، به بسیج ظلم شد، به ملت ایران ظلم شد. ظلم کردند. البته ملت در این حادثه هم مثل حوادث دیگر قوی ظاهر شد، کاملاً قوی، مثل همیشه، مثل گذشته. در آینده هم همین جور خواهد بود.

در آینده هم هر جا دشمنان بخواهند اختلالی ایجاد کنند، آنی که بیش از همه سینه سپر میکند و بیش از همه اثر میگذارد، ملت شجاع و مؤمن ایران‌اند. وارد میدان میشوند و وارد میدان شدند.

بله ملت ایران، مظلوم است، اما قوی است، مثل امیرالمؤمنین، مثل مولای متقیان سرور خودش علی علیه‌السلام، که هم قوی بود، قویترین بود و هم مظلومترین.

این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت. خب حادثه‌ی تلخی بود. دل ما هم سوخت. ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچگونه امر مسلّمی وجود داشته باشد، این نبود که یک عده‌ای بیایند خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیت را به هم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب از روی سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشینهای مردم را‌ آتش بزنند. این واکنش به یک قضیه‌ای که حالا تأسف‌آور هم هست، این موجب نمیشود که یک چنین حرکاتی انجام بگیرد این حرکات عادی نبود، طبیعی نبود. این اغتشاش برنامه‌ریزی شده بود.

برنامه ریزی این اغتشاشات کار آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و مزدوران آنها بود  

رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور فرمودند: 

اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور ناامنی و اغتشاش ایجاد کنند. یک بهانه‌ی دیگری درست میکردند برای اینکه امسال در اول مهر در کشور ناامنی درست کنند، اغتشاش درست کنند. کی این برنامه‌ریزی را کرده؟ بنده به صراحت میگویم این برنامه‌ریزی کار آمریکا، کار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است. نشستند برنامه‌ریزی کردند، برنامه‌ریزی کردند. عمله و مزدوران و حقوق بگیران آنها و بعضی از ایرانی‌های خائن هم که در بیرون از کشور هستند به اینها کمک کردند.

 بعضی‌ها تا ما می گوییم فلان حادثه را دشمن خارجی ایجاد کرده، روی این کلمه‌ی دشمن خارجی کأنه حساسیت دارند، تا میگوییم آقا این کار کار خارجی‌ها بود، کار دشمنان خارجی بود، فوراً سینه سپر میکنند برای دفاع از سازمان جاسوسی آمریکا یا صهیونیست‌ها؛ انواع تحلیل را، انواع لفاظی‌های مغالطه‌آمیز را میکشند وسط برای این که اثبات کنند که نه پای خارجی‌ها، دست خارجی‌ها در این قضیه وجود نداشته.

من سؤال میکنم در دنیا، اغتشاش‌های زیادی به‌وجود می‌آید و در اروپا و به خصوص فرانسه و پاریس هر چند وقت یک‌بار اغتشاش مفصلی به‌وجود می‌آید اما آیا تاکنون شده است که رئیس‌جمهور آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا از اغتشاشگران حمایت کنند و بیانیه بدهند؟ آیا سابقه دارد که پیام بدهند و بگویند در کنار شما هستیم؟ آیا سابقه دارد رسانه‌های جمعی وابسته به سرمایه‌داری آمریکا و مزدوران آنها همانند برخی دولت‌های منطقه و از جمله سعودی‌ها از اغتشاشگران در این کشورها حمایت کنند؟

و آیا سابقه دارد آمریکایی‌ها اعلام کنند که ما فلان سخت‌افزار یا نرم‌افزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار می‌دهیم تا به راحتی ارتباط برقرار کنند؟ چنین چیزی در هیچ جای دنیا، در هیچ‌یک از کشورها سابقه دارد؟ اما اینجا اتفاق افتاد، نه یکبار، نه دوبار، بارها و بارها، خب چطور شما دست خارجی‌ را نمی‌بینید، چطور انسان هوشمند احساس نکند که پشت صحنه‌ی این حوادث دستهای دیگری در کارند، سیاستهای دیگری در کارند، به دروغ اظهار تأثر میکنند برای اینکه یک نفری از دنیا رفته، دروغ میگویند، به هیچ وجه متأثر نیستند، خوشحالند، شادمانند برای اینکه یک بهانه‌ای بدست آوردند.

بحث بر سر حجاب و بدحجاب نیست؛ با «ایرانِ قوی و مستقل» مخالفند / خیلی از کسانی که حجاب کاملی هم ندارند جزو هواداران جدّی جمهوری اسلامی هستند 

مقام معظم رهبری در ادامه در تبیینِ حوادث اخیر،  اظهار کردند: دعوا بر سر مسئله‌ی با حجاب و بدحجاب نیست، دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست. دعوا اینها نیست. خیلی از این کسانی که حجاب کاملی هم ندارند جزو هواداران جدّی نظام جمهوری اسلامی هستند شما میبینید در مراسم مذهبی در مراسم انقلابی اینها شرکت میکنند بحث سر اینها نیست. بحث سر اصل استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.

 آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند با ایران مخالفند. آمریکا با ایران قوی مخالف است، با ایران مستقل مخالف است. همه‌ی بحث آنها، همه‌ی دعوای آنها سر جمهوری اسلامی نیست، البته با جمهوری اسلامی به شدت عمیقاً دشمن‌اند در این شکی نیست. اما بدون جمهوری اسلامی هم با ایرانی که قوی باشند مخالفند، با ایرانی که مستقل باشد مخالفند، آنها ایران دوران پهلوی را دوست دارند گاو شیرده، مطیع اوامر آنها که شاه مملکت در یک تصمیم ناچار بشود سفیر انگلیس یا سفیر آمریکا را بخواهد از او کسب تکلیف بکند، این ننگ را ملت ایران چگونه میتواند تحمل بکند. اینها این را میخواهند با ایران مخالفند. فرمان دست اینهایی است که پشت صحنه هستند. البته همه‌ی اینها در مجموع در مقابل ملت ایران و در مقابل جوانان مؤمن و غیور ایران اسلامی عده‌ی بسیار کمی هستند.

قوه قضاییه مسئله درگذشت این دختر جوان را تا نهایت دنبال می‌کند 

رهبر انقلاب با اشاره به حوادث اخیر در کشور عنوان کردند: قوه‌ی قضاییه قول داده است کار را تا نهایت دنبال کند و ببینند مقصری وجود دارد یا خیر و مقصر کیست. چطور شما یک سازمان را، یک مجموعه‌ی عظیم خدمتگزار را، مورد تهمت قرار میدهید، مورد اهانت قرار میدهید برای احتمال اینکه یک خطایی از یک نفر یا دو نفر سر زده باشد که آن هم یقینی نیست و تحقیق نشده است. هیچ منطقی پشت‌سر این حرف نیست، این جز کار دستگاه‌های جاسوسی، جز کار سیاستمداران خبیث عنودِ خارجی، هیچ عامل دیگری ندارد. 

«پیشرفتِ کشور» به سمت «قدرتِ همه‌جانبه‌» برای دشمنان تحمل‌ناپذیر است لذا اغتشاش و ناامنی ایجاد می‌کنند

انگیزه دولتهای خارجی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور چیست؟ انگیزه‌ی آنها این است که احساس میکنند کشور در حال پیشرفت به سمت قدرت همه‌جانبه است. این را نمیتوانند تحمل کنند، این را احساس میکنند، می‌بینند که بحمداللّه بعضی از گره‌های قدیمی در حال گشوده شدن است. البته کشور خیلی مشکل دارد، بعضی از این مشکلات سالها برش گذشته، حرکتی، حرکت جدّی‌ای وجود دارد برای برطرف کردن این مشکلات، برای گشودن این گره‌ها، حرکت به سمت پیشرفت را می‌بینند شتاب گرفته در کشور، این واقعیتی است، در همه‌ی بخشها یک حرکت شتابنده‌ای را انسان مشاهده میکند، احساس میکند، این را آنها هم احساس میکنند. آنها نمیخواهند این اتفاق بیفتد. 

 تضعیف پلیس یعنی بی‌دفاع گذاشتن مردم در مقابل مجرمین و اراذل /  امنیتِ امروزِ ایران متکی به لطف الهی و به پشتیبانی ولی‌عصر ارواحنا فداه، و ایستادگی مردم و نیروهای مسلح است

 تضعیف پلیس به معنای تقویت مجرمین است. پلیس موظف است در مقابل مجرم بایستد. امنیت آحاد مردم را تأمین کند. آن کسی که به پلیس حمله میکند، در واقع مردم را بی‌دفاع میگذارد در مقابل مجرمین، در مقابل اراذل و اوباش، در مقابل دزد، در مقابل زورگیر.

امتیاز بزرگ کشور ما این است که امنیتی که داریم، امنیت درون‌زا است. فرق دارد که یک کشوری، یک ملتی از درون خود، با نیروهای خود، با قدرت خود، با اندیشه و فکر خود برای خودش امنیت ایجاد کند یا یکی از بیرون بیاید بگوید من برای شما امنیت ایجاد میکنم، شما را حفظ میکنم. مثل کسی که از گاو شیرده خودش حراست میکند. خیلی فرق دارد باهم. امنیت ما درون‌زا است. ما به هیچ کس برای امنیت خودمان متکّی نیستیم. ما به نیروی خداداد به لطف الهی، به توفیق پروردگار، به پشتیبانی ولی‌عصر ارواحنا فداه، به پشتیبانی ملت، به ایستادگی مسئولان نیروهای مسلح این امنیت را توانستیم به وجود بیاوریم و حفظ کنیم. 

جوانان و نوجوانانِ هیجان‌زده را باید متوجه اشتباه‌شان کرد اما عناصر منافق، تجزیه‌طلب و بقایای رژیم پهلوی باید محاکمه و مجازات
 شوند

انقلاب با تأکید بر اینکه تخریب‌گران خیابانی همه یک حکم ندارند، فرمودند: این کسانی که در خیابان فساد و تخریب میکنند و کردند اینها همه یک حکم ندارند، بعضی از اینها جوانان و نوجوانانی هستند که هیجان ناشی از ملاحظه‌ی فرض کنید که فلان برنامه‌ی اینترنتی اینها را به خیابان میکشاند، هیجانی‌اند، احساساتی‌اند، احساساتی میشوند می‌آیند. البته همه‌شان در مجموع عده‌ی بسیار کمی هستند در مقابل ملت ایران و در مقابل جوانان مؤمن و غیور ایران اسلامی؛ لکن همین‌هایی که هستند یک عده‌شان کسانی هستند که آنها را احساسات، هیجان به خیابان میکشاند؛ اینها را با یک تنبیهی میشود مشکل‌شان را حل کرد، یعنی هدایت‌شان کرد، تفهیم بهشان کرد که اشتباه میکنند. لکن بعضی از اینها این‌جور نیستند. بعضی از اینها بازمانده‌های عناصر ضربت‌خورده‌ی چهل سال گذشته هستند.

 منافقین، تجزیه‌طلبها، بقایای رژیم منحوس پهلوی، خانواده‌های ساواکی‌های مطرود و منفور. اینها را به میزان مشارکتشان در تخریب و ضربه‌ی به امنیت خیابانها، قوه‌ی قضائیه بایست برایشان مجازات معیّن کند و محاکمه کند اینها.

رهبر انقلاب با اشاره به موضع‌گیری بعضی از خواص در حوادث اخیر در کشور:

کسانی که بدون تحقیق نیروی انتظامی و نظام را متهم کردند، جبران کنند / خواص صریحا اعلام کنند با برنامه‌ی دشمنان خارجی مخالفند

 در همان اول کار، بعضی از خواص، بدون تحقیق اطلاعیه دادند، بیانیه دادند، حرف زدند، اظهاراتی کردند، البته تحقیق‌نکرده. بعضی‌هایشان نیروی انتظامی را متهم کردند، سازمان انتظامی کشور را متهم کردند، پلیس را متهم کردند، بعضی‌شان مجموعه‌ی نظام را متهم کردند، هر کسی یک جوری یک حرکتی کرد. خب حالا آن حسابش جداست. لکن بعد از آنی که دیدند که قضیه چیست، بعد از آنی که فهمیدند که نتیجه‌ی حرفهای آنها و همراه با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقی در خیابان و در مسیر عمومی مردم می‌افتد، بایستی آن کار خودشان را جبران میکردند، باید موضع بگیرند، باید صریحاً اعلام کنند که با‌ آنچه که اتفاق افتاده مخالفند، بایستی تفهیم کنند که با برنامه‌ی دشمنان خارجی، اینها مخالفند. باطن قضیه معلوم شد. وقتی شما میبینید که عنصر سیاسی آمریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه میکند، خب باید بفهمید که غرض چیست، باید بفهمید که مسئله، مسئله‌ی دلسوزی برای یک دختر جوان نیست، این را باید میفهمیدید. اگر نفهمیدید بفهمید، اگر فهمیدید باید موضع اعلام بکنید.

رهبر انقلاب با اشاره به موضع‌گیری‌های برخی چهره‌های ورزشی و هنری در حوادث اخیر:

جامعه‌ی هنری و ورزشیِ ما سالم‌اند، حرف چهار نفر ارزشی ندارد

برخی چهره‌های ورزشی و هنری هم موضع‌گیریهایی کردند. به نظر بنده هیچ اهمیت ندارد. روی این حساسیت نباید به خرج داد. جامعه‌ی ورزشی ما جامعه‌ی سالمی است. جامعه‌ی هنری ما هم جامعه‌ی سالمی است. عناصر مؤمن، علاقه‌مند، با شرف در این جامعه‌ی ورزشی و هنری کم نیستند، زیادند، حالا یک چهار نفر هم یک حرفی میزنند. ارزشی ندارد حرف آنها. اینکه حالا آیا عناوین مجرمانه بر حرف آنها تطبیق میکند یا نه، به عهده‌ی قوه‌ی قضائیه است. اما از لحاظ نگاه عمومی هیچ اهمیتی و ارزشی ندارد. و جامعه‌ی هنری ما و ورزشی ما با اینگونه حرکتها، با این رفتارهای دشمن‌شادکن آلوده نخواهد شد.
 
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

 میان قوم بلوچ زندگی کردم؛ مردم کرد و بلوچ علاقمند به اسلام و میهن هستند / نقشه‌ی دشمنان درباره‌ی اقوام بلوچ و کرد نخواهد گرفت

رهبر انقلاب با اشاره به تحریکات قومیتیِ دشمنان، عنوان کردند:دشمنان برنامه‌ریزی کردند مسئولین کشور مسائل جدیدی برایشان بوجود بیاید در شمال غرب کشور، در جنوب شرق کشور، مسائلی برایشان بوجود بیاید، اینها همه سرگرم‌کننده است، اینها کارهایی است که برای این دارد ایجاد میشود و تحریک میشود که حرکت پیشرونده‌ی کشور را متوقف کنند، البته اشتباه میکنند؛ هم در شمال غرب اشتباه میکنند، هم در جنوب شرق اشتباه میکنند، من در میان قوم بلوچ زندگی کردم، جزو اقوام وفادار عمیق به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی‌اند، قوم کرد یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی‌اند، علاقه‌مند به میهن‌شان، علاقه‌مند به اسلامشان، علاقه‌مند به نظام اسلامی‌شان. نقشه‌ی آنها نخواهد گرفت اما آنها زهر خودشان را میریزند، کار خودشان را میکنند. این نشان‌دهنده باطن دشمنان ما است.

آن دشمنی که در اظهارات دیپلماسی میگوید ما قصد تهاجم به ایران نداریم ما قصد تغییر نظام جمهوری را اسلامی نداریم، ما با شما دشمنی نداریم، با ملت ایران موافقیم، آن دشمن باطنیش اینی است که مشاهده میکنید. باطنش توطئه است، باطنش ایجاد اغتشاش است، باطنش نابود
 کردن امنیت کشور است. 


روایت رهبر انقلاب از  پشت پرده حوادث اخیر و ظلم به ملت ایران

روایت رهبر انقلاب از  پشت پرده حوادث اخیر و ظلم به ملت ایران

روایت رهبر انقلاب از  پشت پرده حوادث اخیر و ظلم به ملت ایران

روایت رهبر انقلاب از  پشت پرده حوادث اخیر و ظلم به ملت ایران

انتهای پیام/س
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، رهبری
نظرات بینندگان