کد خبر: ۱۵۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس :

انبارهای احتکار لوازم خانگی و پارچه در شیراز و ممسنی کشف شد

سالاری گفت: یک انبار احتکار لوازم خانگی توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی در شهر شیراز و یک انبار احتکار پارچه در ممسنی کشف شد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: بررسی های اولیه از انبار لوازم خانگی در شیراز حاکی از این بود که کالاهای مکشوفه به قصد سوء استفاده از وضعیت بازار احتکار و علاوه بر این انبار مذکور نیز در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسیده است.

وی از احضار مالک انبار به تعزیرات خبر داد و اضافه کرد: با توجه به محرز شدن تخلف این فرد ، شعبه رسیدگی کننده حکم به جریمه چهار میلیارد ریالی متهم پرونده و الزام به عرضه کالاهای کشف شده در بازار صادر کرد.

ضبط ۲۳۶ طاقه پارچه قاچاق در ممسنی

 سالاری همچنین گفت: مامورین نیروی انتظامی تعداد ۲۳۶ طاقه پارچه خارجی فاقد مجوز را در یک انبار واقع در شهرستان ممسنی کشف کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به شناسایی و بازداشت ۲ نفر در این رابطه افزود: با تشکیل پرونده تعزیراتی در این خصوص ، شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ممسنی رسیدگی به پرونده را به عهده گرفت.

سالاری اضافه کرد : طی تحقیقات به عمل آمده توسط شعبه مذکور ، تخلف قاچاق در این پرونده محرز و نهایتا دو متهم پرونده به اتهام قاچاق کالای گمرکی به ضبط کالا و پرداخت جریمه نقدی به میزان پنج میلیارد ریال در حق دولت کرد.

بیش از ۱۴ هزار مورد بازرسی در گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان فارس

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس، در ۶ ماهه اول امسال ۱۴ هزار و پانصد مورد بازرسی توسط اکیپ های گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان انجام شده است.

سالاری افزود : این بازرسی ها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ، صمت ، اتاق اصناف ، شبکه های بهداشت ، استاندارد  و نیروی انتظامی و در سه حوزه کالا خدمات ، بهداشت و درمان و قاچاق کالا انجام شده است.

سالاری با بیان اینکه بیشترین تمرکز در این بازرسی ها بر تولید و عرضه کالاهای اساسی همچون مرغ و گوشت ، روغن ، لبنیات و تخم مرع معطوف بوده افزود : البته در مناسبت هایی همچون عید نوروز ، ماه مبارک رمضان ، محرم و آغاز سال تحصیلی نیز نظارت بر بازارهای هدف تشدید شده است.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان از تشکیل چهار هزار پرونده تخلف در این بازرسی ها خبر داد و عنوان کرد : اکثر پرونده هایی که  در گشت های مشترک تشکیل می شود توسط رییس شعبه تعزیرات حاضر در محل رسیدگی و البته شعب ویژه ای نیز برای تسریع در پرونده های متشکله در این بازرسی ها ، منظور شده و مقرر گردیده که احکام قاطع و بازدارنده برای این قبیل پرونده ها صادر و اجرا شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد : رسیدگی به گزارش‌ها و شکایت‌های دریافتی در سامانه ۱۳۵ در اولویت اقدامات گشت های مشترک است از این رو شهروندان می‌توانند شکایات خود را در سامانه مذکور ثبت کنند تا نسبت به بررسی و برخورد با متخلفین اقدام به عمل آید.

انتهای پیام/ف

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان