کد خبر: ۱۵۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱
گفتگو با فرمانده انتظامی فارس به بهانه آغاز هفته فراجا؛

خدمت بی‌منت پلیس، تا پای جان و در راستای حفظ ارزش‌ها و امنیت عمومی ادامه دارد

سردار حبیبی تصریح کرد: خدمتگزاری پلیس به‌عنوان نوک پیکان و خط مقدم مواجهه با مشکلات و آحاد مردم، بر کسی پوشیده نیست و این خدمت بی‌منت تا پای جان و در راستای حفظ ارزش‌ها، آرمان‌ها و امنیت عمومی ادامه دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در هر کشوری تامین و ایجاد امنیت در جامعه و در بخش های مختلف، یکی از ضرورت های انکار ناپذیر می باشد، ضرورتی که حتی در برخی مواقع توسط هنجار شکنان و خاطیان نیز احساس میشود. چرا که امنیت  نیازی بنیادین و پایدار است که برآورده شدن سایر نیازهای جمعی نیز به وجود آن بستگی دارد، از طرفی نیز ایجاد امنیت مهم ترین شرط بقای یک جامعه سالم به شمار میرود.

اگر چه تامین و ایجاد امنیت اجتماعی و حتی گاه فردی افراد در هر جامعه ای برعهده نیروهای انتظامی و نظامی آن جامعه است اما زمانی می تواند موثر، مثمر ثمر و کارآمد باشد که هم از طرف مجموعه نظامی و هم از سوی مردم تعاملی دو سویه حاصل گردد، به گونه ای که هم پلیس خود را خادم مردم بداند و هم اقشار مختلف حامی نیروهای انتظامی باشند.

بر همین مبنا و با توجه به شرایط پیش آمده در چند روز اخیر و برخی شبهات و حجمه هایی که بر علیه این ارگان خدمتگزار به وجود آمده است، امسال شعار هفته فراجا«پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» انتخاب شده تا ضرورت برقراری این تعامل دوسویه دو چندان گردد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به مناسبت آغاز هفته فراجا و پس از گفتگو با برخی اقشار جامعه در خصوص لزوم حضور نیروهای انتظامی در جامعه و نقش کلیدی ناجا در تامین امنیت همچنین تعامل مردم و فراجا با یکدیگر به سراغ سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس رفته و در این راستا به گفتگو پرداخته است.

وی با بیان اینکه پایه و اساس ماموریت پلیس پیشگیری، ارتباط مستمر و نزدیک با مردم است گفت: تحقق شعار هفته فراجای امسال  «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» با توسعه تعامل و مشارکت مردم با پلیس امکان پذیر است.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه جهت خدمت رسانی مطلوب به جامعه می بایست ارتباط نزدیک و مستمر با مردم داشت، عنوان کرد: بدیهی است دستیابی به چنین رابطه‌ای منجر به موفقیت روز افزون ماموریت‌های این پلیس و تامین مطلوب نظم و امنیت عمومی خواهد شد.

فرمانده انتظامی فارس، در ادامه با اشاره به شعار محوری هفته فراجا سال جاری تصریح کرد: برای تحقق شعار " پلیسِ خادم و مردمِ حامی" باید ماموریت‌های انتظامی کشور و نیازهای مشارکتی را به درستی و شفاف به مردم اطلاع‌رسانی کنیم و مردم همیشه حامی نیز با پلیس مشارکت فعال داشته باشند تا این اقتدار با همراهی مردم و اعتماد به خادمین خود بیش از پیش تبلور یابد.

  وی با تاکید بر اینکه مقابله با بی‌نظمی اجتماعی نیازمند مشارکت و همدلی همه اقشار جامعه است و اگر ارتباط و تعامل و همگرایی دو سویه مردم و پلیس تقویت شود به مرحله پیشگیری تعاملی یا مشارکتی دست خواهیم یافت، عنوان کرد:هفته فراجا ظرفیتی است که می‌توان با همراهی سرمایه های اجتماعی پلیس با محوریت مردم به اهداف متعالی پلیس در ترسیم جامعه بدون جرم، امنیت پایدار و تامین امنیت، آسایش و آرامش عمومی روحی دوباره بخشید.

برنامه های هفته فراجا 

سردار حبیبی در دادمه به برخی برنامه های هفته فراجا در فارس اشاره کرد و گفت: امسال هفته فراجا از روز چهارشنبه 13 مهر همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) آغاز و تا روز سه شنبه 19 مهر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برنامه های هفته فراجا در استان فارس با چندین برنامه معنوی از جمله غبارروبی حرمین مطهر در شهیر شیراز ، دیدار با نماینده ولی فقیه و علما، غبارروبی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده های معزز شهدا و جانبازان آغاز خواهد شد.

سردار حبیبی گفت: در طول هفته فراجا برنامه های متعددی همانند اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر، طرح های مردم یاری در برخی مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی به شهروندان پیش بینی شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در روز پایانی هفته فراجا نیز ملاقات مردمی با شهروندان و رسیدگی به مشکلات آنان و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است.

حبیبی در ادامه تصریح کرد: خدمتگزاری پلیس به‌عنوان نوک پیکان و خط مقدم مواجهه با مشکلات و آحاد مردم، بر کسی پوشیده نیست و این خدمت بی‌منت تا پای جان و در راستای حفظ ارزش‌ها، آرمان‌ها و امنیت عمومی ادامه دارد.

وی در پایان گفت: در هفته فراجا، خدمات مضاعف به مردم در حوزه صدور گواهینامه، ترخیص، شماره گذاری و اجرائیات پلیس راهور تا ساعت 16 خواهد بود و همچنین روزانه نسبت به ثبت نام از افراد علاقه مند در مقطع درجه داری در اداره گزینش و استخدام پلیس اقدام خواهد شد.

انتهای پیام /س


نظرات بینندگان