کد خبر: ۱۵۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱
گزارش شیرازه از ماجرای هتک حرمت در دانشگاه شریف؛

از دروغ شریف، تا واقعیت هدف

اغتشاشگران در روز روشن به یکی از شهروندان محجبه حمله می‌کنند. دوره‌اش می‌کنند و چادر و روسری از سرش می‌کشند پس شعارو آرمان هایشان چه می‌شود؟مگر همان شعار «زن، زندگی، آزادی» برای این خانم مجحبه صدق نمی‌کند؟ راستی معیار سنجش اغتشاشگران چیست که برای زنی به اصطلاح خودشان، اینطور می‌جنگند و زن دیگری را به جرم محجبه بودن در میان خیابان اذیت و آزار می‌کنند؟این است واقعیت هدف، که در دانشگاه شریف با دروغ محض به نمایش گذاشتند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عصر روز یکشنبه ۱۰ مهرماه در دانشگاه صنعتی شریف، تعداد کمی از دانشجویان دست به رفتارهای معترضانه و فحاشی زدند که در شان دانشجویان این دانشگاه نبود.

به نقل از یکی از رسانه ها شعارها به قدری تند و زننده بود که حتی برخی اساتید این دانشگاه که نظراتشان به دانشجویان معترض نزدیک بود نیز به تندی نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند.

محمدباقر شمس‌الهی استاد برق دانشگاه شریف در یادداشتی با عنوان «یکشنبه_ننگین» علاوه بر مواضع گذشته خود نوشت: « هتاکی‌ها و فحاشی‌های رکیک ناموسی در تجمع بعد از ظهر معترضین در کنار درب جنوبی نیز لکه ننگی بر ساحت فرهنگ و اخلاق در دانشگاه ما است.»

وحید کریمی پور نیز دیگر استادی که پیشتر نظراتش با دانشجویان تجمع کننده قرابت داشت در مطلبی با عنوان « چگونه یک جنبش می‌تواند به انحطاط کشیده شود» نوشت: من  نمی‌فهمم که چگونه یک جوان تحصیل کرده می‌تواند در جنبشی که برای احترام به زنان آغاز شده،‌ کنار یک همکلاسی دختر بایستد و چنین زبانی را برای بیان خشمش به کار ببرد.

محمد رحیمی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هم در رشته توییتی نوشت: ویدئوی فحاشی‌ رکیک در دانشگاه شریف را دیدید؟ من که دانشجوی این دانشگاه بودم واقعا از مردم که مالیات می‌دهند تا هزینه این هتاکان شود خجالت کشیدم تازه این‌ها ورژنِ "نخبگانیِ!" مخالفان جمهوری اسلامی هستند.

رحیمی در ادامه نوشت: این فاجعه و فحاشی‌های بی‌شرمانه و بی‌سابقه جمعی از دانشجویان هتاک در دانشگاه شریف (که سطح آن برای لمپن‌ترین مخالفین جمهوری اسلامی هم قفل است) زمانی اتفاق افتاد که هنوز هیچ مواجهه امنیتی و انتظامی چه بیرون دانشگاه و چه درون دانشگاه رخ نداده بود.

مواجه ای که اگر چه آغاز آن را به نیروهای نظامی منسوب کردند اما در حقیقت توسط دانشجویانی رخ داد که در اصطلاح فرهیخته نامیده می‌شوند و بر اساس آمار موجود اکثرا از خانواده های سطح بالا(ثروتمند) و متمولینی هستند که خود را فرهیخته و صاحب شان و جایگاه می‌دانند اما در حقیقت به قول علی اکبر رائفی پور، نظریه پرداز و تحلیلگر سیاسی، پولدارها الزاما فرهیخته نیستند و مهارت در تست زنی و بهره مندی از فرصت های نابرابر به معنی هوش بیشتر نیست ؛حتی هوش بیشتر هم به معنی شعور بیشتر نیست.

۵۵ درصد قبولی فنی دانشگاه  شریف از دهک دهم و صفر درصد از دهک اول جامعه هستند

نتیجه کنکور امسال، شاهد این ادعاست، چراکه طبق آمار و به گفته یک مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی که در مرداد امسال اعلام کرده بود: در کنکور ۱۴۰۱ ورودی گروه فنی‌ومهندسی دانشگاه صنعتی‌شریف ۵۵.۱ درصد فقط از یک دهک یعنی دهک دهم هستند. بعد از آن‌، دهک یکم صفر درصد، دهک دوم سه نفر که این فاصله خیلی زیاد است.

سید جواد حسینی جامعه شناس سیاسی و استاد دانشگاه نیز در گفتگو با رسانه ای دیگر در واکنش به این ماجرا گفت: ما شاهد یک لمپنیسم در فضای اعتراضی هستیم. جریان دانشجویی یک جریان بسیار مهم و ریشه دار و میراث دار یک فرهنگ اعتراضی و انتقادی است. من بعید میدانم این افرادی که در دانشگاه شریف این کنش را از خودشان نشان دادند دانشجو بوده باشند یا نسبتی با جنبش‌ دانشجویی داشته باشند.

حسینی در ادامه گفت: حقیقتا تاریخ جریان دانشجویی بعد از این اتفاقات وقیح به دو نیمه تقسیم می‌شود. واقعا ما نمی‌توانیم این رفتار را در فضای دانشجویی کشور تحمل کنیم. تبدیل شعار به الفاظ رکیک در فرهنگ ایرانی و اسلامی یک افت جریانی بود.

اکنون سوالی که جای تأمل و بررسی دارد آن است که چه کسانی با نفوذ در صف دانشجویان و سردادن شعارهای چاله میدانی، تجمع اعتراضی را لوث کردند؟

سیما ثابت مجری ایران اینترنشنال یکی از محرک های تجمع روز یکشنبه در دانشگاه شریف بود.

وی در توییتی به نقل از دانشجویان آزادیخواه دانشگاه صنعتی شریف فراخوانی برای تجمع اعتراضی در میدان انقلاب تهران منتشر کرد که پس از آن روزنامه شریف در توییتی فراخوان منتشر شده را تکذیب و اعلام کرد: این خبر به هیچ عنوان تایید نمیشود و دانشگاه شریف گروهی تحت عنوان دانشجویان آزادیخواه ندارد.

توییت سیما ثابت بعداز تکذیبیه روزنامه شریف درحالی که ۱۶ هزار بازدید داشت توسط وی حذف شد.

به گزارش شیرازه، دانشجوی شریف فقط در صورتی که فحاشی و هتاکی کند از نظر مجریان اینترنشنال نخبه است. اما اگر مثل احسان قدبیگی، فارغ التحصیل رشته مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، باشند و برای پیشرفت ایران قدم بردارند، نامی از آنها به زبان نمی آورند.

محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی در خرداد ماه سال جاری در خصوص شهادت احسان قدبیگی کارمند وزارت دفاع گفت: خطوط تولید هدف خرابکاری صنعتی قرار می گیرد؛ شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود اما تحت تأثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت. باید با روش های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم.

وی افزود: مراکز علم و فناوری دانش بنیان می توانند مراکز حیاتی کشور باشند. نوع جنگ و تهدیدها تغییر کرده و جنگ ها ترکیبی و پیچیده شده اند.

فرمانده دانشگاه امام حسین با اشاره به پدیده مهاجرت نخبگان از کشور اظهار کرد: مهاجرت نخبگان در کشورهای دیگر هم وجود دارد، اما برنامه مهاجرت نخبگان برای آنها درآمد دارد که در ایران عکس این اتفاق میفتد.

به گفته حسنی آهنگر آنها در جنگ روانی با تصویرسازی، تحریف و تخریب ارکان جمهوری اسلامی، باور مردم و تصمیم مسئولان را تغییر می دهند.

کلام آخر اینکه؛

آنچه مشخص است این است که دعوا و اغتشاش بر سر پیشرفت کشور است ، نه بر سر آزادی زن یا حجاب.

تصاویر حمله به آن خانم چادری را یادتان می‌آید؟ همانی که چند روز پیش در جریان اغتشاشات چادر از سرش کشیدند و به جرم اینکه حجاب داشت به او حمله‌ور شدند. از غم اذیت و آزار آن خانم در فضای عمومی که بگذریم جالب آن‌جاست این کار از کسانی سر زد که مدعی آزادی هستند. کسانی که به قول خودشان قرار است برای آزادی بجنگند و آن را در جامعه حکم‌فرما کنند اما سوال اینجاست که  از چه حرف می‌زنند؟از کدام آزادی؟ از کدام امنیت؟!

اغتشاشگران در روز روشن به یکی از شهروندان محجبه حمله می‌کنند. دوره‌اش می‌کنند و چادر و روسری از سرش می‌کشند و وقتی راه گریزی پیدا می‌کند چند نفری دنبالش می‌دوند تا هرچه از دستشان برمی‌آید برای اذیت و آزار یک خانم انجام دهند. آن‌وقت مدعی آزادی هم هستند و دم از حقوق زنان هم می‌زنند. این را هم یادآور شویم که آن خانم یک شهروند عادی بود و به جهت امرارمعاش پا به خیابان گذاشته نه قصد و غرض دیگری.

پس شعارشان و آرمان هایشان چه می‌شود؟مگر همان شعار «زن، زندگی، آزادی» برای این خانم مجحبه صدق نمی‌کند؟ راستی معیار سنجش اغتشاشگران چیست که برای زنی به اصطلاح خودشان، اینطور می‌جنگند و زن دیگری را به جرم محجبه بودن در میان خیابان اذیت و آزار می‌کنند؟این است واقعیت هدف که در دانشگاه شریف با دروغ محض به نمایش گذاشتند.

و در آخر یادی کنیم از کشته شدگان دانشگاه صنعتی شریف که رسانه های به ظاهر دلسوز دانشجوی ایرانی مثل ایران اینترنشنال، از کشته شدن آنها غمگین نشدند :

۱-محسن وزوایی
۲-حسن عباس پور
۳- مجید شهریاری
۴-مسعود علیمحمدی
۵- احمد حسن بیگ لو
۶- مصطفی احمدی روشن
۷- احسان قدبیگی

روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

انتهای پیام/س/م

نظرات بینندگان