کد خبر: ۱۵۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درگفتگو با شیرازه:

برگزاری هفته فرهنگ تاجیکستان موجب تحکیم روابط دو کشور شد

قانعی افزود: برگزاری هفته فرهنگ تاجیکستان در شیراز ، موجب تحکیم روابط ما در عرصه های مختلف اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی خواهد شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،هفته فرهنگ تاجیکستان در شیراز شب پنجشنبه با حضور وزیر  و اهالی فرهنگ ، ادب و هنرمندان کشور دوست و همسایه تاجیکستان برگزار شد.

حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درگفتگو با خبرنگار این رسانه گفت:امروزه در همه دنیا مسئله اصلی ارتباطات انسانی است که بستر این ارتباط از کنار فرهنگ می‌گذرد.

وی در ادامه افزود: ما برای اینکه بتوانیم فرهنگ کشور های همسایه  را به  مردم بشناسانیم نیازمند تعاملات جدی هستیم.یکی از کار های مهمی که توانستیم با همکاری مجموعه مختلف فرهنگی، در شهر شیراز رقم بزنیم راه انداری هفته های فرهنگی و هنری است.

رئیس کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه در هفته اخیر میزبان وزیر فرهنگ ارشاد کشور سوریه بوده ایم بیان کرد: طی هفته گذشته هنرمندانی از شهر شیراز ،دمشق،حلب  در عرصه های مختلف همچون لباس،عکس در حوزه گردشگری نمایشگاهی را در حلب  برگزار کردند که توانستند فرهنگ و اماکن گردشگری ایران رابه مردم سوریه معرفی کنند.

وی در ادامه بیان کرد: کشور تاجیکستان که در جغرافیای فرهنگی ایران تعریف میشود و از نظر زبان و دین به ما نزدیک هستند  و دو روز در شیراز مهمانشان هستیم‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشور تاجیکستان اثرات و هنر های فراوانی را به نمایش می‌گذارند تصریح کرد:هنر ها در قالب های مختلف لباس محلی  ،عکس ،هنر های تجسمی،فیلم های تاجیکی به نمایش گذاشته شد.

وی در پایان افزود: برگزاری هفته فرهنگ تاجیکستان در شیراز ، موجب تحکیم روابط ما در عرصه های مختلف اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی خواهد شد.

انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان