کد خبر: ۱۵۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱
گزارش شیرازه از اخطاری که جدی گرفته نشد؛

پرواز قیمت مرغ در بازار شیراز/عدم پاسخگویی سازمان جهاد کشاورزی فارس در ارائه نرخ مصوب مرغ

این روزها در حالی شاهد کاهش توزیع و پرواز قیمت مرغ در بازار هستیم که پیش از این استاندار فارس خبر از برخورد با متخلفین را داده و عنوان کرده بود که مرغ یکی از اقلامی است که پس از هدفمند سازی یارانه ها بایستی با قیمت مصوب توزیع گردد در غیر این صورت با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ۲۵ شهریور ماه سال جاری در پی گلایه های شهروندان شیرازی از افزایش بی رویه قیمت مرغ و درخواست برخی مخاطبان شیرازه، از این پایگاه خبری، جهت پیگیری موضوع به سراغ استاندار فارس رفتیم تا ضمن اطمینان از قیمت مصوب مرغ بر این مطلب هم تاکید کنیم که در شرایط کنونی جامعه  و وجود فشارهای همه جانبه اقتصادی، سیاسی و... بیش از هر زمان دیگری نیازمند اعتماد سازی بین مردم هستیم، چراکه پس از هدفمند سازی یارانه ها قیمت برخی اقلام ضروری از جمله مرغ مصوب و اعلام گردید و از سوی مسئولان استانی و کشوری بر این نکته تاکید شد که توزیع اقلام ذکر شده خارج از قیمت های مصوب تخلف محسوب می شود.

اما متاسفانه شاهد افزایش قیمت برخی کالاها از جمله مرغ بودیم اگرچه استاندار فارس در مصاحبه با شیرازه و فایل صوتی که بر روی این پایگاه خبری کار شد از برخورد قاطع با متخلفین سخن گفت( افزایش های غیر قانونی قیمت مرغ تا تاکید استاندار بر برخورد با متخلفین) و قیمت مصوب را به دلیل نوسانات موجود و کاهش جوجه ریزی تا ۶۳ هزار تومان مجاز اعلام کرد(با سودجویان و متخلفان برخورد قانونی خواهد شد +صوت)

ولی رنجبر معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس، درهمان گزارش، عنوان کرد: کاهش جوجه ریزی در استان فارس به گونه‌ای محسوس نبوده که موجب کاهش عرضه مرغ گردد.

این مقام مسئول از سوی دیگر نیز اطهار کرد: در حال برگزاری جلسه هستیم تا با افزایش حداقلی قیمت مرغ ماجرا را به گونه ای مدیریت کنیم که نه مرغ داران متضرر شوند و نه مردم شاهد افزایش بیش از حد قیمت این محصول باشند.

اما در تازه ترین اخبار بازار مرغ و بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار شیرازه، در روزهای اخیر قیمت مرغ تا ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان سعود پیدا کرده و حتی در برخی از نقاط شهر شیراز با عدم عرضه مرغ نیز روبرو هستیم.

 پس از بررسی و گفتگو با فروشندگان مرغ، آنها دلیل کمبود این کالا را قیمت بالای آن عنوان می‌کنند.

 یکی از فروشگاههای مرغ، واقع در سفیر جنوبی شیراز، گفت :دو روز است به دلیل قیمت بالای مرغ  قادر به تهیه و خرید آن نشده‌ام چرا که با این قیمت هیچ یک از مشتریان حاضر به خرید نیستند.

جهت اطلاع از چند و چون ماجرا و قیمت مصوب شده توسط جهاد کشاورزی،چندین بار با رنجبر معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان تماس گرفتیم که با عدم پاسخگویی وی مواجه شدیم که این سکوت نیز به نوبه خود جای تامل دارد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که ۵ روز پیش سید جواد ساداتی وزیر جهاد کشاورزی درباره بررسی نرخ مصوب کالاهای اساسی از جمله مرغ، در پاسخ به این سوال که در قیمت مصوب کالاهای تنظیم بازاری از جمله گوشت مرغ در جلسات اخیر ستاد تنظیم بازار شاهد تغییر نرخ هستیم یا خیر؟ اظهار کرد: «هنوز هیچ تغییر قیمتی در هیچ کدام از کالاهای اساسی را شاهد نیستیم.»

به گزارش شیرازه، این پاسخ بدان معنا است که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ همچنان مثل قبل، باید 59 هزار و 800 تومان  برای مصرف کننده توزیع شود، این در حالی است که در برخی از فروشگاه های شهر شیراز مبالعی بسیار بالاتر  از نرخ مصوب قیمت گذاری شده است.

اکنون این سوال مطرح است که در شرایط فعلی جامعه و فشارهای حداکثری که بر قشر ضعیف و کم درآمد کشور وجود دارد از طرفی فضا سازی که دشمن جهت تفرقه افکنی بین مردم و مسئولان ایجاد کرده، آیا پاسخ های ضد و نقیض و مدیریت‌های چندگانه مسئولان، بنزین بر روی آتش این تفرقه افکنی ها نخواهد بود؟

آیا وقت آن نرسیده که مدیران با انسجام و هم گرایی بیشتر، تلاش مضاعفی در حل معضلات جامعه نمایند؟

کلام آخر خطاب به مسئولان و مدیران ارشد استان؛

در برهه ای از زمان شما مدیران در سطوح مختلف با شعار عدالت، مردم محوری و حمایت از اقشار ضعیف بر صندلی های ریاست تکیه زدید و در صدد جلب اعتماد مردم بر آمدید، آیا اکنون تنها راهکار مقابله با تهدیدات و مشکلات، گام نهادن در مسیر مدیریت جهادی نیست؟
 
هوشیار باشید که در این مسیر هیچ مانعی را نباید به رسمیت شناخت، چرا که دقیقا چنین نگاهی موجب فائق آمدن بر تمام معضلات خواهد بود، موانعی که دشمن‌ ایجاد کرده است باید توسط مدیران جهادی کنار زده شود زیرا در مدیریت جهادی یاس، کم کاری، پاس دادن مشکل به دیگری، منفعل بودن، تناقض در رفتار و گفتار و همدل و همراه نبودن با دیگر دستگاه ها جایی ندارد و باید امیدوارانه و یکصدا حرکت کنند تا بتوانیم شاهد پیشرفت همه جانبه همراه با رضایت مردم باشیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان