کد خبر: ۱۵۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱
امام جمعه موقت شیراز :

ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان نباید به گرانی منجر شود

محمودی گفت: دولت برای جبران بخشی از هزینه‌های تحمیل شده به کارکنان و بازنشستگان تصمیم به ترمیم حقوق این اقشار گرفته که باید در دستگاه‌های نظارتی به گونه‌ای عمل شود که دوباره شاهد گرانی نباشیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی  امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه ش با اشاره به اینکه دولت برای جبران بخشی از هزینه‌های تحمیل شده به کارکنان و بازنشستگان تصمیم به ترمیم حقوق این قشر گرفته و طرح آن را به مجلس ارائه کرده است، گفت: تامین این اعتبار هم از محل درآمدهای مالیاتی دولت و سایر درآمدها است.

وی افزود: باید تمهیداتی در دستگاه‌های نظارتی دولت انجام شود که این اقدامی که برای کاهش خلاهای اقتصادی مردم انجام شده موجب تشدید تورم نیز نشود.

محمودی اضافه کرد: لازم است که این اقدام حمایتی را با تمهیدات انجام دهند و در دستگاه‌های نظارتی به گونه‌ای عمل شود که مردم این حمایت را احساس کنند،نه اینکه مبلغ جزیی اضافه شود اما به دلیل عدم نظارت مردم شاهد گرانی باشند.

امام جمعه موقت شیراز  در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: چهارم آبان ماه سالروز انتقاد و اعتراض درباره لایحه قضاوت کنسولی مشهور به کاپیتولاسیون توسط امام خمینی (ره) است و امام با حضور آحاد مردم در قم سخنرانی تاثیرگذار و تاریخی داشتند و رژیم پهلوی را مورد انتقاد و هجمه بسیار شدید قرار دادند.

محمودی ، کاپیتولاسیون را قراردادی ننگین و نماد رفتار نظام سرمایه‌داری غرب به ویژه آمریکا در سراسر دنیا دانست و افزود: این قرارداد ننگین در سال ۱۳۴۰ در دوران ریاست جمهوری کندی که دموکرات بود کلید خورد.

وی با بیان اینکه این قرارداد نشانی از استکبار نظام سرمایه‌داری غرب به سرکردگی آمریکا است؛ عنوان کرد: لیبرال دموکراسی تنها یک شعار است که در پوشش آن جنایات خود را انجام دهند و بزرگترین فجایع جنگی را آمریکا در طول تاریخ رقم زده که نمونه آن بمباران اتمی هیروشیما است.

محمودی با بیان اینکه هنوز در اقصی نقاط ایران جانبازان شیمیایی حضور دارند و از این بیماری رنج می‌برند گفت: کشورهای غربی علیرغم شعارها در مشکلات ابتدایی خود غرق هستند و هنوز در جوامع انگلیس و آمریکا جریان تبعیض نژادی و عدم رعایت حقوق شهروندان رنگین پوست مطرح است.

وی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری غربی در چنگال لابی صهیونیست است افزود: سخن از حقوق بشر و آزادی می‌گویند اما به بهانه آزادی در امور دیگر کشورها دخالت می‌کنند.

محمودی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کشوری به اندازه ایران از سوی دشمنان و بیگانگان تئوری شکست برایش نداشتند اما به لطف خدا و حضور در صحنه مردم همه این تئوری‌ها شکست خورد عنوان کرد: در جریان جنگ شناختی غرب علیه اسلام و ایران در حوادث اخیر غرب سرمایه‌داری با تمام توان به میدان آمده یک جنگ احزاب را علیه جمهوری اسلامی به راه انداختند.

امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: در طول این سال‌ها که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد حضور این سطح وسیع از نظام سرمایه‌داری غرب بی‌نظیر است اما این سطح از مواجه با جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که ایران در منطقه یک کنشگری وسیع پیدا کرده که در توازن و مناسبت‌های بین‌المللی دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که این جریانات سبب می‌شود که انقلاب اسلامی واکسینه و مقاوم شود گرچه وقتی واکسن تزریق می‌شود ویروس ضعیف شده وارد بدن و باعث بیماری و تب می‌شود اما بیماری خفیف از بیماری بزرگتر جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ف
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان