کد خبر: ۱۵۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱

راه‌اندازی رشته محیط‌بانی در آموزش و پرورش فارس

طی آئینی برای نخستین بار در کشور، رشته محیط‌بانی در هنرستان کشاورزی ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز راه‌اندازی شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، طی آئینی برای نخستین بار در کشور، رشته محیط‌بانی در هنرستان کشاورزی ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز راه‌اندازی شد

محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در مراسم راه‌اندازی رشته محیط‌بانی، اظهار کرد: آموزش و پرورش به دنبال این است که با دیگر ادارات ارتباط بگیرد و در توسعه متوازن رشته‌های مختلف ایجاد کند و امروز از این فرصت برای آموزش سواد و اخلاق محیط زیستی برای دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است گفت: با همکاری وزارت آموزش وپرورش هنرستان‌های دانش بنیان در فارس راه اندازی خواهد شد که در حال رایزنی برای راه اندازی ۵ هنرستان دانش بنیان با تدریس درس‌ها به صورت عملی به خصوص در حوزه کشاورزی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین تصریح کرد: شروع هر سال با تحول طبیعت است و شاعر حماسی سرزمینمان فردوسی در اشعار خود از طبیعت یاد می‌کند و نام کتاب‌های استاد سخن سعدی نیز که بوستان و گلستان است، نشان می‌دهد در فرهنگ ایرانی نگاه به طبیعت و بهره گیری از طبیعت نهادینه شده است.

عسکری گفت: در فرهنگ ایرانی و اسلامی و سوره‌های قرآن از طبیعت بسیار یاد شده است وبا اشاره به اسامی سوره‌های رعد، نحل، نمل، عنکبوت و نجم که با نام طبیعت آغاز شده اند اظهار داشت: نام سوره‌های قرآن به نام اجزای طبیعت گره خورده است.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام (ص) که اگر علم در ثریا باشد مردمی از دیار سلمان فارسی به آن دست می‌یابند، گفت: محیط زیست مجموعه‌ای است که زیرساخت آن مردمی است و می‌تواند در اذهان مردم تاثیرگذار بوده و در فرهنگ سازی بسیار موثر است.

رشته تحصیلی محیط بانی با ۱۵ دانش آموز کار خود را آغاز خواهد کرد

عطا پورشیرزاد مدیر کل محیط زیست استان فارس نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر رشته تحصیلی محیط بانی با ۱۵ دانش آموز کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی بیان کرد: کمبود محیط بان و تلاش برای پرورش محیط بانان حرفه‌ای سبب شد رشته محیط بانی راه اندازی شود و قرار گرفتن مدرسه محیط بانی در کنار پارک ملی بمو سبب شده این دانش آموزان کار محیط بانی را همراه با دروس علمی به صورت عملی هم فرا گیرند.

عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش وزارت آموزش وپرورش نیز گفت: یکی از عناصر برنامه درسی در رشته محیط بانی این است که دانش‌آموز خود و محیط زیست پیرامونش را بشناسد و باخدا رابطه مناسبی برقرار کند.

 وی با بیان اینکه این رشته زمینه تربیتی دارد و یک مشارکت راهبردی برای انجام یک کار مردمی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد برای دانش اموزان محصل در این رشته در زمینه سربازی آن‌ها تسهیلاتی را ایجاد کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزانی که این رشته را انتخاب کرده‌اند، وارد عرصه خوب و تاثیرگذاری شده‌اند، آنان را در خط مقدم حفظ محیط زیست دانست و افزود: از ویژگی‌های تحصیل و اشتغال دراین رشته اینست که با طبیعت مانوس هستید و نزدیکی شما به خدا چند برابر سایر رشته هاست.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان