کد خبر: ۱۵۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خبر داد:

تعیین مکانی مشخص برای تجمعات قانونی در شیراز

محبی پور با بیان اینکه قانون امکان برپایی اجتماع و راهپیمایی اعتراضی را طبق شرایطی، پیش‌بینی کرده است، از تعیین محلی طی دو هفته آتی برای برپایی چنین اجتماعاتی در شیراز خبر داد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمائی‌ها بدون حمل سلاح به شرط اینکه مخل مبانی نظام اسلامی نباشد را آزاد دانسته و براین اساس شهریور ۸۱ آئین نامه اجرایی برگزاری تجمعات قانونی به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد : از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، موضوع پیش‌بینی راهکارها و بسترهای مناسب اجرای این قانون در دستور کار قرار گرفته است.

محبی پور خاطرنشان کرد: از اردیبهشت امسال، مدیریت ارشد استان برای تحقق این موضوع اراده جدی داشته و اکنون هم در شورای تامین شهرستان شیراز به عنوان متولی صدور مجوز، در حال بررسی است تا با مشورت با متولیان امنیت و گروه‌های سیاسی دنبال و انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه شش نقطه در کلانشهر شیراز برای برپایی تجمعات قانونی پیشنهاد شده که در حال بررسی است، گفت: امیدوار هستیم که طی دو هفته آتی، محلی برای برپایی تجمعات قانونی و اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی، در شیراز مشخص شود.

محبی‌پور عنوان کرد: مزایای این طرح زیاد است ازجمله اینکه تکلیف تجمعات قانونی مشخص خواهد شد و فعالین عرصه‌های مختلف می‌توانند با ارتباط با دولت فضای گفتمانی و مطالبه گری خود را در سطح شهر شیراز به پیش ببرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در حال حاضر و در گام اول تعیین مکان تجمعات قانونی در شیراز مشخص و در ادامه در صورت نیاز شورای تامین شهرستان‌های دیگر فارس این اختیار به شهرستان‌ها نیز داده خواهد شد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان