کد خبر: ۱۵۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱
مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور :

دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند کارآفرین محور باشد

اشتغال از مولفه‌های امنیت پایدار است پس دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند کارآفرین محور باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،شبستانی مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور  در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه به عمل کار بر آید، گفت: جامعه از دانشگاه‌های مهارت محور انتظار دارد مسایل را بشناسیم و برای رفع آنها کار کنیم.

وی  عنوان کرد: ما باید تصمیم بگیریم هر آنچه را که مطرح می کنیم، متعهد به عملی کردنش باشیم. در این باره اگر ادعا کردیم دانشگاه فنی حرفه‌ای فاصله بین دانشگاه و اشتغال را بسیار کوتاه می‌کند.

شبستانی با تاکید بر اینکه باید همه سعی مان را به این منظور به کار گیریم، گفت: اشتغال از مولفه‌های امنیت پایدار است؛ دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند کارآفرین محور باشد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در این باره فارس از ظرفیت بالایی برای جهش در حوزه آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر ظرفیت سازی از جنس حمایت‌های اعتباری و معنوی گفت: باید از محقق شدن برنامه‌های دانشگاهی که می‌تواند در تحقق اهداف دولت موفق باشد، حمایت بیشتری کنیم.

ترک‌زاده سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس شد

جعفر ترک زاده سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس نیز گفت: امیدوارم بتوانیم ظرفیت هایی را ایجاد کنیم که فضا برای پذیرش دانشجوی خارجی هم فراهم شود، البته در این باره مذاکراتی انجام داده‌ایم.

 وی بیان کرد: به دلیل ماهیت نهادی دانشگاهها، اگر دانشگاه در وجه درونی خود ضعف‌های ساختاری و کارکردی داشته باشد شانس موفقیت ما در امور بیرونی نیز کم خواهد شد. در این باره ما باید تلاش کنیم تا بر رکود ناشی از دوره کرونا فایق آییم و تعاملات برون دانشگاهی گسترده تری در ماههای آینده داشته باشیم.

رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این مراسم گفت: سرانه این دانشگاه سرانه دانش آموزی شده در صورتیکه امکانات مورد نیاز به مراتب در این دانشگاه بیشتر است.

محمد جامعی با ارایه فعالیتهای خود در دوران ریاست دانشگاه عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی اساتید به سالهای بازنشستگی نزدیک می‌شوند باید به فکر جذب بیشتر هیات علمی جدید بود.

وی گفت: با توجه به اینکه برخی از ورودی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوران کرونا مجازی درس خوانده‌اند و در عین حال بر مهارت محوری تاکید داریم، باید برای جبران آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی نیز برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: شیراز ، فارس ، دانشگاه
نظرات بینندگان