کد خبر: ۱۵۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

دانش‌آموزان ایستادگی پای آرمان‌ها را اثبات کردند/همه در ساختن ایران قوی همراه شویم

آیت الله دژکام با بیان اینکه ایران اسلامی امروز شاهد یک موج عظیم از دانش آموزانی است که پای ارمان‌های انقلاب ایستاده‌اند، گفت: دهه هشتاد و نودی‌ها امروز دانش آموزان سربلندی هستند که سرود سلام فرمانده سرداده به امام زمان‌(عج) سلام می‌دهند و با رهبرشان تجدید میثاق می‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه ،آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت ١٣ آبان و با بیان اینکه ملت ایران سال ۵۷ انقلاب بزرگی به راه انداخت، انقلابی که جهان را متوجه خود کرد، گفت: این انقلاب دارای ویژگی‌هایی بود که برای شناختش باید به آنها پرداخت.

وی اولین ویژگی انقلاب اسلامی ایران که خط فاصله آن با دیگر انقلاب‌های جهان است را معنوی بودن آن دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود که بعد از ۲ سه قرن قهر کردن تمدن‌های بزرگ بشری با خدا برای صلح و بالابردن پرچم بندگی خداوند شکل گرفت.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در همین روزها که سر و صداهایی بلند شد، مخالفان انقلاب در حرکت‌هایشان نشان دادند که ضد معنویت و خداگرایی و خداپرستی هستند. اینکه یک عده از زنان برهنه به خیابان بیایند، برهنگی به معنای بی لباس چون کشف حجاب چیز دیگریست، این برهنگی یعنی مخالفت با معنویت، اینکه شعار داده و ناسزا می‌گویند یعنی مخالف معنویت انقلاب هستند، قدرت جمهوری اسلامی وادارشان کرد که از جلد خارج شوند اگر نه نمی‌خواستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه آنچه از شبکه‌هایی که مخالفان و معاندان انقلاب و نظام اسلامی به راه انداختند، مشهود است، توجه به سکس و خوش گذرانیست، گفت: این از نظر انسان با معنویت شایسته نیست، این نقطه تفاوت انقلاب اسلامی با جریان تمدنی غرب، همان تمدنی‌ست که نفس‌های آخر را می‌کشد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام اسلامی ما اول خط است و جریان دارد و آنها هستند که نفس‌های آخر را می‌کشند، آنها بعد از دویست سیصد سال سفاکی و خون ریزی و دور کردن بشر از خانه و بندگی خداوند، دیگر حنایشان رنگی ندارد و بدبخت‌ها دست و پا می‌زنند. تمام اینها از بیچارگی آنست که دارند نفس‌های آخر را می‌کشند، خودشان هم متوجه‌اند اما نمی‌خواهند نشان دهند. رهبرعظیم الشان انقلاب مکرر اعلام کرده‌اند که تمدن اروپایی امریکایی دارد نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

او با بیان اینکه اگربناست یک ملت تمدن جدیدی بسازد، باید آن تمدن بر پایه معرفت و معنویت هم باشد، یادآور شد که چهار دسته معرفت نیاز داریم که اگر باشند اقدامات مطلوب است، این معارف را شامل؛ معرفت بنیادین، معرفت راهبردی، معارف کاربردی و معارف عملی دانست و عنوان کرد: معارف کاربردی به این معناست که باید در مقام تصمیم گیری، اطلاعات صحیحی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس به معرفت بنیادین هم اشاره و با بیان اینکه ما در فرهنگ خود به آن اصول و مبانی فکری می‌گوییم، خاطرنشان کرد: پایه تمدن ما بر یقین به وجود خداوند است و باید متوجه این تفاوت باشیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شهدایی که مظلومانه در حمله تروریستی به شاهچراغ(ع) به شهادت رساندند، زنده هستند و این پایه تفکر ماست؛ خاطرنشان کرد: عرصه نبرد بین تمدنی ما و غرب، عرصه‌ای است که از یک طرف خداباوری است و از طرفی کفر به خداوند است اما پایه‌های انقلاب ما اساسی است و ١٢٤ هزار پیغمبر برای آن زحمت کشیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس بر لزوم شناخت دقیق چارچوب جهت‌گیری انقلاب اسلامی تاکید و اضافه کرد: اینکه ما این همه بر ولایت فقیه تاکید و اصرار داریم به آن دلیلست که جهت‌گیری به سمت فلاح و رستگاری را ولی فقیه مشخص می‌کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا و تمام جهان هم می‌داند که در مقابل اندیشه قوی و حق اگر بخواهند بایستند باید یک چیزی شبیه حق عرضه کنند و مردم را گول بزنند در این راستا دو نوع اسلام معرفی کرده است؛ یکی اسلام تحجر یعنی داعش و دیگری اسلام لیبرال، یکی افراط و دیگری تفریط. امام و رهبری با اسلام متحجرین برخورد کرده‌اند و اگر فریب بخوریم و تحجر را به جای تدین بگیریم، کارمان خراب می‌شود.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد که انقلاب و نظام اسلامی ایران با هر دو تفکر متحجرانه و لیبرال نست به اسلام مخالفیم، چرا که نهضت برامده از مردم سر بلند ایران مبنی بر اسلام ناب محمدی است و ما می‌دانیم که اسلام ضد ظلم و ستم و طرفدار مظلومین است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: ما این فریاد را امروز با قدرت و قوت در جهان آغاز کرده‌ایم و به حسب وعده الهی، پایان این حرکت پیروزی حق بر باطل است.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با گرامیداشت هفتمین روز شهادت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر بانیان اصلی این حادثه تروریستی به سزای عمل خود برسند و از آنان انتقامی سخت گرفته شود.

او با بیان اینکه سیزده آبان روز دانش آموز نامیده شده است، شهادت جمعی از دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ را زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد که تداوم آن حرکت امروز برعهده نوجوانان و جوانان دانش آموز و نسل امروز و آینده است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز شاهد یک موج عظیم از دانش‌آموزانی است که پای ارمان‌های انقلاب ایستاده اند؛ دهه هشتاد و نودی‌ها امروز دانش آموزان سربلندی هستند که سرود سلام فرمانده سر داده و به امام زمان (عج) سلام می‌دهند و با رهبری تجدی میثاق و بیعت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه آمریکائیان در هرچه خون از سال ۱۳۳۲ تاکنون در ایران ریخته شده است شریک هستند و شهدای دانش آموز سال ۵۷ به تیر آمریکائیان کشته شدند، تاکید کرد که انقلاب اسلامی برای مبارزه با استکبار به میدان آمده و امروز هم این مبارزه ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در سال ۵۷ چیزی جز سینه که سپر کنند نداشتند، اما امروز رهبری این امت گفته‌اند که ایران و مسلمانان باید قوی شوند، گفت: امروز اگر پایگاه آمریکائیان در شعاع ۲۰۰۰ کیلومتری از ایران در معرض موشک‌های بالستیک قرار دارد، به معنای قوی شدن ایران است، موشک‌هایی که به دست جوانان ایرانی تولید شده. ما در فناوری موشک و پهپاد، معطل هیچ کشوری نیستیم.

او با بیان اینکه ایران قوی فقط قدرت تسحلیاتی نمی‌خواهد، اولین عامل قدرت افزایی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در پیامشان برای شهدای حرم را تبدیل شدن هم به ید واحده بیان و اضافه کرد: امروز همه نوجوانان و جوانان باید دست در دست هم و دست در دست بزرگترهایشان برای قدرتمندتر شدن ایران تلاش کنند.

امام جمعه شیراز موضوع دوم در تشکیل ایران قوی را قدرت علمی دانست و با اشاره به فرمایش امیرالمومنین که فرمود علم سلطان است، گفت: دانش ایرانی باید در دنیا مورد غبطه دیگران باشد و در رسیدن به این قدرتمندی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب باید نقش اصلی را ایفا کرده و میدان دار باشند و در یادگیری و آموزش دادن کوتاه نیایند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور استاندار و دانشمندان و صاحبنظران علمی استان فارس، تاکید کرد که قدرتمندی علمی باید در فارس و شیراز هدف گذاری شده و این استان و سومین حرم اهل بیت، از موتورهای پیشران علمی کشور باشند.

امام جمعه شیراز مرحله دیگر قدرتمندی ایران را کسب قدرت اقتصادی برشمرد و با بیان اینکه امروز دشمن خیلی ژست می‌گیرد و می‌خواهد خود را قوی تر از ما جلوه دهد، گفت: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه‌ای غنی و قوی قرار دارد و همه مسائل طبیعی به نفع ماست، ظرفیت خلیج فارس و دریای عمان و چندهزار کیلومتر مرز آبی برای بسیاری از کشورها یک آرزو و این زمینه قدرتمندی است.

نماینده ولی فقیه در فارس یکی از نقاط ضعف ایران را قدرت فرهنگی و تبلیغی دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم، همانگونه که از نقطه تقریبا صفر به اوج قدرت نظامی رسیدیم، باید در فرهنگ و تبلیغ هم این قدرتمندی را کسب کنیم.

انتهای پیام/ف

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان