کد خبر: ۱۵۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد :

آموزش هنر برای همه

موسوی نژادیان مطرح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری طرح «آموزش هنر برای همه» به منظور گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه ،سیدرسول موسوی نژادیان  معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس طرح مذکور را در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام داشت و گفت: طرح یاد شده به منظور دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، آموزش هنر برای همه – طرح گسترش عدالت آموزش های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین شاخصه طرح این است که در مناطق محروم و کمتر برخوردار برگزار می‌شود، معطوف به کسب مهارت است و کلیه برنامه‌های مرتبط با آن بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان خواهد بود.

موسوی نژادیان با اشاره به اینکه طرح هنر برای همه در قالب بیش از 50 رشته هنری و استانداردهای رشته‌های مختلف با تنوع و توزیع به دو صورت حضوری و غیر حضوری ( آموزش مجازی ) متمرکز بر شرایط و رشته‌های شهرها و استان‌ها و بسته به میزان استقبال رشته‌های هنری برنامه ریزی شده است، بان داشت: خروجی این طرح در سه حلقه خلاصه می‌شود، حلقه اول «آموزش»، حلقه دوم «تولید» و حلقه سوم بحث «فروش» آثار هنرجویان است. هدف ایجاد کسب و کار و رونق بخشیدن به آموزشگاه‌ها و موسسات هنری و نیز عرضه و فروش آثار هنری بخصوص در مناطق مرزی در قالب برگزاری نمایشگاه آثار ارائه شده توسط هنرمندان و وصل کردن آن‌ها به بازار است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس در پایان خاطر نشان کرد: این طرح در حال حاضر در استان فارس و پنج شهرستان خرامه، فراشبند، زرین دشت، بیضاء، کوه چنار و سه منطقه بولوار اتحاد ، سلطان آباد و شهرک میانرود  شیراز برگزار می شود. در این راستا علاقمندان به فعالیت در شاخه های فرهنگی و هنری می توانند با مراجعه به سایت ” هنر برای همه ” وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن مطالعه توضیحات کامل نسبت به ثبت نام در شاخه های مورد نظر اقدام نمایند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان