کد خبر: ۱۵۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱
مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفتگو با شیرازه:

نفوذ سامانه بارشی به مناطق شرق استان از اواخر وقت امروز

سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز به تدریج به سمت مناطق شرقی استان رفته و در شهرستانهای نی ریز ، بخش هایی از داراب، زرین دشت بارندگی خواهیم داشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه بیان کرد:نقشه های هواشناسی به ما نشان داد که امروز همچنان  در برخی از مناطق استان فارس به ویژه غرب  همچون فراشبند ، فیروز آباد ، خنج و لار رگبار و رعد برق همراه با وزش باد شدید را پیش بینی می کنیم.

وی در ادامه افزود: در  شمال استان فارس وزش باد را پیش بینی میکنیم  برای اواخر هفته (پنجشنبه و جمعه)  در مناطقی از شمال غرب استان بارش های پراکنده ای را شاهد خواهیم بود.

حقیقت میزان بارش در برخی شهرستان ها را اعلام کرد و گفت: در شهرستان سپیدان 4 دهم میلی‌متر ،ایزد خواست 1میلی متر،جهرم 3/4 ،خنج 10/6 ،داراب 4/6  ، زرین دشت 2/8 میلی متر است.

مدیرکل هواشناسی فارس در ادامه با بیان اینکه میزان بارش شهر شیراز  تا این ساعت به دلیل بارش کم قابل اندازه گیری نبوده است  و در ساعات بعد اعلام خواهد شد اظهار کرد: در شهرستان های فراشبند 4/8  ، فسا 1/8 ،فیروز آباد 7/2 و در قیرو کارزین 4/6 میلیمتر بارندگی داشته ایم.

وی در پایان افزود: در دیگر نقاط استان بارشی نخواهیم داشت و این سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز  به تدریج به سمت   مناطق شرقی استان رفته و در شهرستانهای نی ریز ، بخش هایی از داراب، زرین دشت بارندگی را خواهیم داشت و اثر مخاطره همچون لغزندگی ، احتمال آبگرفتگی محدود در معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها نیز وجود دارد همچنین احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو و تعجیل در برداشت محصول آماده، توصیه می شود.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان