کد خبر: ۱۵۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
جانشین سپاه فجر فارس خبر داد:

اجرای بیش از ۱۰ هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در فارس

بیش از ۱۰ هزار برنامه در استان فارس توسط ۴۳ ناحیه مقاومت و ۲۰ رده قشری این برنامه‌ها را اجرایی میکنند.
به گزارش سرویس  اجتماعی شیرازه، سردار حسن عبدالله‌زاده جانشین سپاه فجر فارس امروز 25 آبان ماه در نشست خبری هفته بسیج  ضمن عرض تسلیت به خانواده شهید موئدی گفت:«بسیج، خدمتگزار ملت ایران» به عنوان شعار محوری هفته بسیج امسال، بوده  و هفته بسیج فرصتی برای زنده نگه داشتن ارزش ها، روحیه بسیجی  در میان آحاد ملت است.

وی افزود: بسیج در دوران  دفاع مقدس ، عرصه های مختلف ،خدمت رسانی  سازندگی، فضای مجازی،طرح شهید سلیمانی خوش درخشیدند بسیجیان همیبشه در صحنه بودند و  توانستند همیشه منشا آثار خیر باشند همچون اشتغالزایی ،فراهم کردن تسهیلات و خدمت رسانی به مناطق روستایی و در حوزه علمی و پژوهشی همیشه درخشیدند.

سردار عبدالله زاده بیان کرد: هر کسی که دل در گرو این نظام، انقلاب و ایران دارد، بسیجی است، همانگونه که روز 13 آبان این حضور گسترده را شاهد بودیم.
اجرای بیش از ۱۰ هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در فارس
بسیج محدود به طول و عرض جغرافیایی نیست

جانشین سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیج محدود به طول و عرض جغرافیایی نیست، بلکه به طول و عرض انقلاب اسلامی است که در حال صادر شدن است افزود:بسیج یک نیرو و سازمان صرف نیست، و تفکر بسیجی، ایستادن پای امر‌ولی‌امر است همچنین بسیج یعنی مردم و برنامه‌های هفته بسیج هم بر همین اساس ریخته شده است. 

وی تصریح کرد: در این هفته بیش از 10 هزار برنامه در استان فارس توسط  43 ناحیه مقاومت و 20 رده قشری این برنامه‌ها را اجرایی  می کنند.

 این مقام نظامی با اشاره به طرح  شهید هاشمی با محوریت روشنگری در جهاد تبیین، نقش آفرینی بسیج در فضای مجازی را با حضور در شبکه‌های اجتماعی عنوان و  افزود: در حوزه خدمات رسانی، در هفته بسیج جشن آبرسانی به یک‌صد روستای فارس، و رویداد بهره‌برداری از 5100 فرصت شغلی اجتماع محور ، نصب 5100 نیروگاه خورشیدی از جمله این برنامه‌هاست.

وی در ادامه بیان کرد:در عرصه‌های علمی، خدمت‌رسانی، اشتغالزایی و...در رزمایش بزرگ جهادگران با حضور 14 هزار‌نفر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج است  همچنین یش از یک‌هزار و 500 صندوق قرض‌الحسنه در استان داریم، تصریح کرد: یک‌هزار و 433فرصت شغلی ایجاد و 195 تعاونی تشکیل شده است همچنین 95 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده که منجر به 3 هزار 667 فرصت شغلی شده است.

سردار عبدالله زاده اظهار کرد اعزام گروه‌های جهادی و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به روستاها، ترسیم حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی توسط بسیج دانشجویی، برگزاری میز خدمت در عرصه‌های مختلف، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، اجرای مشاوره حقوقی رایگان در مساجد محلات در طرح هر مسجد یک حقوقدان، تهیه و توزیع جهیزیه، بازدید علمی از کارخانجات از جمله برنامه های هفته بسیج است.

جانشین سپاه فجر افزود:تجمع بسیجیان و نمایش بسیح، مظهر مقاومت و نماد ملی، تجلیل از بسیجیان موفق کارآفرین، دختران نمونه انقلاب، اجرای پویش‌های مختلف فرهنگی از جمله پویش «علم بر زمین نمی‌ماند» و «من و رقیق شهیدم»، اردوهای تربیتی تفریحی ویژه دختران و مادران، حضور گسترده بسیجیان در نمازجمعه و سخنرانی فرماندهان، دیدار با نماینده ولی فقیه در مرکز استان و افتتاحیه جشنواره صنایع دستی، اجرای سمینار، وبینار و نشست در قالب طرح شهید هاشمی، برپایی بیمارستان صحرایی حضرت زینب در شهرستان ارسنجان، بزرگداشت دومین سالگرد شهید استوار محمودآبادی، همایش بررسی نقش و جایگاه تفکر بسیجی در مقاوم سازی فرهنگ دینی و ملی و تحقق فرهنگ مقاومتی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی ، که در هفته بسیج صورت میگیرد.

وی اضافه کرد:گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شاخص  و با موضوع هویت زن مسلمان، افتتاح مرکز مردمی نفس با موضوع طرح ایران! جوان بمان، اجرای طرح قصه دلبری با موضوع ازدواج ساده دانشجویی، اجرای تور دوچرخه‌سواری، اهدا 200 ویلچر برای معلولین و جانبازان به همت بسیج ورزشکاران، راه‌اندازی کارناوال موتورسواری، دوچرخه‌سواری و ماشین سواری تا گلزار شهدا، تجلیل از بسیجیان نخبه و معرفی چهره‌های برتر بسیجی در فضاهای مختلف، برگزاری کارگاه تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچنین برگزاری یادواره های شهدا از جمله برنامه هایی است که در هفته بسیج اجرایی میشود.

این مقام مسئول بیان کرد: اختتامیه جشنواره‌های آوای عشق و آواها و نواهای ویژه گروه‌های سرود، پویش نذر خون، اجرای برنامه‌های پاتوقی با سرود و نمایش، نشست‌های تبیین گفتمان مکتب سلیمانی، برنامه‌های تبلیغی و قزآنی، فضاسازی محیطی در دستگاهها و ادارات، همایش اقتدار رزمی‌کاران ذوالفقار، شب شعر، جشنواره شعر، رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری، نمایشگاه عکس، اکران فیلم و مستند، و برپایی غرفه‌های فرهنگی، اعزام شبکه روشنگران جوان در دانشگاه‌ها، مساجد و مدارس، برگزاری کارگاه تدبر در قرآن با محوریت دشمن‌شناسی، نشست زیست عفیفانه، میقات صالحین با حضور گروه‌های تربیتی، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته بسیج فارس است.

وی در پایان افزود: تور ایست و بازرسی با هدف تامین امنیت محلات، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سراسر استان در هفته بسیج است.

بسیج بزرگ ترین تشکیلات مردم نهاد در دنیای امروز

غلامعلی احمدی جابری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص)  امروز در نشست هفته بسیج با بیان اینکه بسیج همیشه در صحنه  و عرصه های مختلف برای مردم خدمت کرده است افزود: بسیجیان همیشه در عرصه های  اقتصادی، محرومیت زدایی ، اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی، امنیتی و نظامی خوش درخشیدند و بزرگ ترین تشکیلات مردم نهاد در دنیای امروز بسیج است.
اجرای بیش از ۱۰ هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در فارس
وی افزود: بسیجی بودن یعنی خادم مردم بودن در واقع روح بسیج خدمت گذاری به مردم است بسیج در هشت ساله مقدس جنگید و مرد و مردانه ایستاند و هرجایی عملیات ها قفل میشد بسیجیان گره گشا بودند.

احمدی جابری با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته با وجود بیماری کرونا بسیجیان با سه محور اقدامات حمایتی ، نظارتی و مراقبتی به کمک مردم و وزارت بهداشت پرداختند افزود: در عرصه فضای مجازی حضور گردان های سایبری و تیم های سایبری در جنگ نرم نا جوانمردانه ای که دشمن با انواع سایت و شبکه ها در حال دروغ گوییست فعال هستند در مقابلشان میجنگند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص) با اشاره به اینکه برجسته ترین فعالیت بسیجیان در این روزها مقابله با اغتشاشگران هستندتصریح کرد:برای ارامش ، اسایش ، امنیت مردم بسیجیان در کف میدان ها هستند و بسیج همیشه  در صحنه برای دفاع از تمامی مردم حضور دارد.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج ناحیه مقاومت حضرت محمد رسول الله (ص)بیش از 100 برنامه در این ناحیه برگزار می‌شود، حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های ورزشی در قالب پیاده‌روی خانوادگی، خدمت‌رسانی، تجمع بزرگ بسیجیان، مسابقات جام فوتسال بسیجی، تحلیل از بسیجیان برجسته، میقات صالحین، سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهدا، یادواره شهدا، دیدار بسیجیان منتخب با مقام معظم رهبری، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج است. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان