کد خبر: ۱۵۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه شمالی استان فارس خبر داد:

علت ۴۲درصد از تصادفات رانندگی در فارس عدم توجه به جلو

همایون پور گفت: بررسی تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی استان در آبان ماه سال جاری، نشان می دهد که علت 42 درصد از این تصادفات عدم توجه به جلو بوده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی اصغر همایون پور رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه شمالی فارس، گفت: بررسی تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی استان در آبان ماه سال جاری، نشان می دهد که علت  ۴۲ درصد از این تصادفات عدم توجه به جلو بوده است.

وی افزود: بررسي هاي آماري از تصادفات و تجزيه و تحليل هاي به عمل آمده در آبان ماه سال جاری، مبين وقوع 67 درصد از تصادفات جرحي و فوتي در محورهاي اصلي، 26 درصدي برخورد موتور سيکلت با خودرو و 48 درصدی از نوع واژگوني مي باشد.

همایون پور با بیان اینکه 32 درصد تصادفات آبان ماه سال جاری بین ساعت های 8 تا 11 شب به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: سهم 26 درصدي جان‌باختگان از موتورسواران و سهم 42 درصدي عدم توجه به جلو، بر ضرورت توجه و پرداختن به اين دو موضوع را به خوبی نشان می دهد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه شمالی استان فارس با تأکید بر اقدامات کنترلي و عملياتي از طريق اجراي طرح هاي فوق العاده در زمينه برخورد با موتورسواران متخلف و همچنين برخورد با تخلفات حادثه ساز، افزود:  با عنايت به اينکه عدم توجه به جلو (با42درصد سهم از علل وقوع) و تصادفات از نوع واژگوني (با 48 درصد سهم از انواع تصادفات) از فراواني خاصي برخوردار بوده و هر دو از مصاديق بارز حواس پرتي حين رانندگي محسوب مي شوند، انجام اقدامات فرهنگي و آموزشي در اين خصوص بر کاهش ناهنجاري هاي رفتاري تأثیرگذار خواهد بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: استفاده از تلفن همراه و وسایل و تجهیزات ارتباطی مشابه ، خوردن و آشامیدن،استعمال دخانیات و در آغوش داشتن اطفال هنگام رانندگی از مصادیق تخلف عدم توجه به جلو در رانندگی می باشند.

سرهنگ همایون پور رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه شمالی استان فارس در پایان تصریح کرد: بيان موضع گيري متناسب رانندگان و کاربران ترافيک در قالب آموزش و استمرار بر آن (آموزش) مي تواند در ايجاد تمرکز و حواس جمعي در امر رانندگي موثر باشد و وضعيت را بهبود خواهد بخشيد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان