کد خبر: ۱۵۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱
به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار؛

پرستاران خادمان بی‌منتی که دعای خیرمقدم را بهترین هدیه برای خود میدانند

پرستاران خادمان بی‌منت و فرشتگان زمینی هستند که با الگوگیری از ایثار و فداکاری بانوی بزرگ دشت کربلا حضرت زینب (س)، بدون توجه به سختی و مشکلات، عاشقانه برای شفای بیماران تلاش می‌کنند و بهترین دستمزد و هدیه خود را دعای خیر در حق خود و خانواده‌شان می‌دانند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) به نام روز پرستار نام گذاری شده،بزرگ بانویی که با صلابت و سلحشورانه حرکت پرشور امام حسین (ع) در واقعه کربلا را ادامه داد.

 صفات و فضایل ایشان و نامگذاری روز پرستارهمزمان با ولادت این بانوی قهرمان نشان از جایگاه والای پرستاری دارد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب "ظرفیت بالای روحی و اخلاقی حضرت زینب (س) به عنوان بانوی مجتهد و قهرمان و نامگذاری روز ولادت ایشان با روز پرستار حامل پیام‌های مهمی است".

داشتن تعهد و وجدان کاری و وجود روحیه قوی و مبارز، از مهمترین ویژگی‌های پرستاران شناخته می‌شود و این قشر با الگوگیری از بزرگ بانوی کربلا نمی‌توانند سنگدل و بی رحم باشند و برعکس قلب‌هایی بی‌کران به وسعت دریا پر از مهربانی دارند و روحیه‌ آن‌ها بر پایه مسوولیت‌پذیری شکل گرفته و فکرشان معطوف به مراقبت از بیماران تا زمان بهبودی است و با شنیدن دعای خیر مریضان با انرژی مضاعف فعالیت در شغل مقدس خود را ادامه می‌دهند.

افرادی که به اسم پرستار در جامعه شناخته می‌شوند از تمام وجود خود برای کمک به انسان‌های دردمند مایه می‌گذارند و غریبه و آشنا برای آن‌ها فرقی ندارد چرا که آموخته‌اند مهربان باشند و بی‌مهری را تاب نمی‌آوردند.

گاه آنقدرمهربان و فداکارند که از در سخت ترین لحظه ها حاضرند جان شیرین خود را کف دست بگیرند تا آسیبی به دیگران نرسد، این ادعا را در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا به اثبات رساندند.

همان زمان هایی که روزها و ماه ها در شکننده ترین و دردناک ترین لحظه ها از خانه و خانواده دور شدند تا نجات بخش زندگی بیماران شوند، نه روز آرام داشتند و نه شی قرار، رد پای این بیماری بیش از هر جای دیگری صورت هایشان را سرخ و رنگ چهره شان را کبود کرده بود.

حتی عده ای از این فرشتگان زمینی جان شیرین خود را فدا کردند تا با مرگی شهادت گونه همنشین بانوی ایثار و الگوی مهربانی حضرت زینب سلام الله شوند .

و چه زیباست که در این روز یادی کنیم از تمام شهدای مدافع سلامت و گرامی بداریم یاد و خاطره پرستاران، این مدافعان خط مقدم سلامت را.

و در ادامه گذری کوتاه بر زندگی حضرت زینب سلام الله خواهیم داشت.

حضرت زینب (س) در واقعه کربلا به همراه برادران، فرزندان و یاران امام حسین (ع) حضور داشت و پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش، به همراه دیگر بازماندگان اسیر شد و به شام رفت. در طول واقعه عاشورا نقش فداکاری‌های عظیم حضرت زینب (س) بسیار مؤثر بود. ایشان در واقعه عاشورا غم از دست دادن برادران و بستگانش را تحمل کرد. 

حضرت زینب (س) پس از عاشورا و در اسارت از امام سجاد (ع) مراقبت کرد و به دلیل مریضی ایشان، ریاست قافله اسرا را برعهده داشت و در کاخ یزید با خطبه‌ای از خود و امام حسین (ع) دفاع کرد.

خطبه حضرت زینب (س)

پس از عاشورا و ورود اسیران به کوفه حضرت زینب (س) در حضور یزید برای حاضران خطبه‌ای خواند به طوری که همه حضار را شگفت زده کرد. ایشان خطبه خود را با حمد خدا و درود بر پیامبر (ص) و آیه‌ای از قرآن درباره بدکاران شروع کرد و با استناد به آیه‌ای درباره سنت الهی مهلت دادن به ستمکاران، به سرزنش یزید در ستم بر اهل بیت امام حسین (ع) و گرداندن آنها در شهرها پرداخت و علت این برخورد زشت یزید را کینه او از جنگ بدر دانست.

 ایشان در ادامه فرجام بد یزید را یادآور شد و قاتلان و ستمکاران واقعه کربلا را نفرین کرد و در پایان با اشاره به اختصاص یافتن اهل بیت به وحی و نبوت، تلاش یزید برای محو یاد آنان را بی نتیجه دانست. این سخنرانی یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین خطبه‌ها در دفاع از حقانیت حسین بن علی (ع) است.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان